    From: " \(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: napęd cd/dvd
    Date: Fri, 25 Sep 2015 22:57:47 +0200

    Użytkownik "Michal M. Lechanski" napisał w
    news:mu4b2n$qg3$1@srv.chmurka.net ...
    :
    : (...)
    : I teraz pytanie co bardziej prawdopodobne że się popsuło - sprzęt czy
    : oprogramowanie?
    :

    Mógł się zakurzyć jakiś mikro-switch, nie mam pojęcia jak by go oczyścić. Ja tam
    nie znam się na tym "od podszewki", no ale parę napędów już miałem, z różnymi
    objawami, i te Twoje jakoś tak bardziej mi pasują do rozkapryszonego softu.
    Jednak odkurzyć drajwu nie zawadzi, chyba że wolisz wydać te parę groszy na
    nówkę. Odkurz, szukając przy tym felernego przełączniczka, czy złamanego ząbka
    (na klejenie szkoda czasu), jeśli nie pomoże to spróbuj ze strony wytwórcy
    wyczaić nowszą wersję firmware - czasem się pojawia.

    :
    : Jeśli soft to sobie pójdę gdzie indziej
    :

    Znaczy się gdzie? Do kina? ;)

    :
    : ale jeśli
    : sprzęt to czy warto w ogóle szukać awarii czy lepiej
    : od razu zaopatrzyć się w nowy napęd?
    :

    Kwestia tego, ile zarabiasz na godzinę. No bo rozebranie, odkurzenie,
    przejrzenie możliwych wygiętych sprężynek, i *akuratne* złożenie napędu to tak
    ze 3 kwadranse góra...

    --
    Nie oczekuj, iż rząd uzna, że warto wesprzeć także i Ciebie. Są w tym "porządku
    dziobania" ludzie, na których rządowym decydentom - zależy ZNACZNIE bardziej.