  • 11. Data: 2009-02-12 06:37:40
    Temat: Re: najmniejsze korpusy
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    <T...@s...in.the.world> napisał:

    >[...]
    > Albo ten *ist DS. Wtedy odpada zakup obiektywow (bo pentaxowe mam).
    > Tylko widze jednak, ze *ist DS nie jest blizniakiem analogowego *ista,
    > ktorego mam. Mimo nieco wiekszych rozmiarow (analogowy: 122x84x63,5mm)
    > jest stosunku do niego chyba uproszczony (klawiszologia *ista pokrywa
    > sie chyba z *ist D, ktory byl jeszcze wiekszy).
    >[...]

    Nie pokrywa się. *istD to pierwsza, a *istDs druga lustrzanka cyfrowa
    Pentaxa. W *istDs wprowadzono kilka rozwiązań oszczędnośćiowych
    (najważniejsze z punktu widzenia ergonomii to tylko jedno pokrętło sterujące
    zamiast dwóch) ale również trochę poprawiono (np. możliwość kompensacji
    ekspozycji błysku z poziomu korpusu). W pierwszym przybliżeniu można
    powiedzieć, żę *istD to prekursor późniejszych K10D i K20D, zaś *istDs to
    nieco późniejsza gałęź ewolucji w kierunku K100D i K200D.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 12. Data: 2009-02-12 09:34:45
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <gn0g3j$1ds$1@inews.gazeta.pl>,
    "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> wrote:

> [...]
    > powiedzieć, żę *istD to prekursor późniejszych K10D i K20D, zaś *istDs to
    > nieco późniejsza gałęź ewolucji w kierunku K100D i K200D.

    Tak, tak. Ja to wszytsko wiem. Tylko probowalem z tymi cyfrowymi
    porownac mojego analogowego *ista.
    Napisalem, ze mimo mniejszych od *ista DS wymiarow korpus *ist (analog)
    jest bardziej zaawansowany.

    TA

  • 13. Data: 2009-02-12 09:45:59
    Od: Paweł Rumian <c...@c...barg.cy>

    Dnia poniedziałek, 9 lutego 2009 14:48 osoba znana jako
    T...@s...in.the.world nastukała:
    > Czy cos pominalem?

    K-m aka K2000D

    --
    Paweł Rumian
    e-mail -> ROT13

  • 14. Data: 2009-02-12 10:24:12
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Chcesz małego pentaka? Kup Km. Gratis dostaniesz lepszy autofokus i
    szybszy tryb seryjny. Wielkość porównywalna do Panasonica G1 (ktoś
    pokazywał linki do zdjęć obu aparatów obok siebie).

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 15. Data: 2009-02-12 11:09:54
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <gn0tcc$76u$1@news.onet.pl>,
    "Paweł W." <p...@p...onet.pl> wrote:

    > Chcesz małego pentaka? Kup Km. Gratis dostaniesz lepszy autofokus i
    > szybszy tryb seryjny. Wielkość porównywalna do Panasonica G1 (ktoś
    > pokazywał linki do zdjęć obu aparatów obok siebie).

    He, he.
    Ale ja juz mam K20D. Na nowego km mnie nie stac. A *DS jest na allegro
    przystepny cenowo.

    TA

  • 16. Data: 2009-02-12 12:15:56
    Od: "Roman Cierlica" <r...@g...pl>