  • Data: 2011-01-12 19:25:52
    Temat: Re: nagrywarki dvd z SATA
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 12.01.2011 17:24, the_foe pisze:
    > mam HDD SATA II na sterowniku SATA I i dziala wiec spzret tu nie bedzie problemem.
    Problem jest taki ze zaden z producentow DVD-RW jasno nie pisze jaki to jest
    interfejs. Wszytscy pisza po porstu

    Bo nie ma takiego czegoś jak "SATA I" i "SATA II", więc
    producenci bardzo sensownie nie piszą takiej informacji.
    Mogliby pisać jedynie o tym, jaka szybkość sygnalizacji
    jest obsługiwana przez sterownik napędu.

    Twój problem jest w tym, że obecnie mało kto już używa płyt
    na starych, problematycznych układach VIA, a tym bardziej
    kupuje do takiej płyty nowy napęd optyczny SATA. Nawet w
    dyskach twardych już się nie montuje zworek ograniczających
    sygnalizację z 3.0 Gbps do 1.5 Gbps (koszty!), co najwyżej
    udostępnia się taką opcję programowo.

    Potwierdzam, że może być problem z rozpoznaniem sterownika
    przez mostek, jeżeli napęd używa trybu 3.0 Gbps. Oczywiście,
    tryb można sprawdzić na jakimś innym komputerze, ale przed
    kupnem napędu jest to z oczywistych względów niemożliwe ;)
    Zostaje Ci popytać się o jakiś sprawdzony napęd działający
    w trybie 1.5 Gbps i szukać takiego.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./