  • Data: 2010-01-29 11:20:23
    Temat: Re: nagle 4krotne zmniejszenie pojemnosci baterii
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Zbylut pisze:
    > To że bateria pada po jakimś czasie to 'oczywista oczywistość'.

    Ale używana "padnie" szybciej, niż nieużywana.

    > Jednak można ten czas wydłużyć poprzez np. stosowanie pracy na
    > baterii nawet gdy laptop stoi na biurku, po to by uniknąć wielomiesięcznych
    > okresów pracy tylko na zasilaczu z włożoną baterią.

    Ale w ten sposób wydłużysz czas prawidłowego działania ba-
    terii z np. 12 miesięcy do 24 miesięcy. Z kolei wyjmując
    nieużywaną baterię i składując ją na czas nieużywania w
    odpowiednich warunkach możesz wydłużyć ten czas do 36 lub
    48 miesięcy na przykład.

    Ja swojego notebooka mam chyba już z dwa lata. Wyjmuję ba-
    terię jak często się tylko da i staram się ją przechowywać
    w stanie naładowania między 40% a 60% i co jakiś czas ro-
    bić pełne cykle rozładowania/ładowania. Nie mierzyłem pojem-
    ności raportowanej przez elektronikę baterii (nie chce mi
    się tylko w tym celu instalować jakichś programików), ale
    czas pracy na baterii, początkowo wynoszący max 4 h 20 min,
    obecnie spadł do jakichś 4 godzin. Według mnie niezły wy-
    nik.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |