  • 151. Data: 2011-05-18 19:45:26
    Temat: Re: naganna praktyka ubezpieczycieli ? z?e orzecznictwo s?dów ? sprawa dotyczy wszystkich motocyklistów
    Od: Laphroaig <m...@v...pl>

    On 5/17/11 10:34 PM, Kuczu wrote:

    > Jesli biegly to przeciez od biegania.

    ROTFL ,

  • 152. Data: 2011-05-25 17:25:21
    Temat: Re: naganna praktyka ubezpieczycieli ? złe orzecznictwo sądów ? sprawa dotyczy wszystkich motocyklistów
    Od: "HK8" <p...@o...pl>

    Czekam na ostateczną decyzję ubezpieczyciela o odpowiedzialności, znowu
    przesunęli termin ponieważ konsultowali się z radcą prawnym przez tydzień na
    temat ryzyk związanych z procesem, więc teoretycznie będzie koeljne 2
    tygodnie od tej opinii, która pojawiła się chyba 2 dni temu. Jutro mam
    rozmowę z likwidatorem to się może czeogoś dowiem,

    Pod artykułem wywiązała się ciekawa dyskusja:
    http://moto.pl/Motocykle/1,113810,9663648,Samochody_
    i_motocykle.html

    Pozdrawiam,
    HK8

  • 153. Data: 2011-05-27 14:24:49
    Od: "HK8" <p...@o...pl>

    dostałem dzisiaj odmowę wypłaty odszkodowania z OC sprawcy
    zostałem przez biegłego uznany winnym wypadku

    oto obszerny zakres opinii biegłego dosłownie w zakresie dotyczącym tego
    wątku a więc definicji pasa ruchu:

    "Zgodnie z definicją zawartą w Art. 2 przepisów prawa o Ruchu Drogowym "pas
    ruchu - każdy z podłużnych pasów jezdni wystarczający do ruchu jednego
    rzędu pojazdów wielośladowych, oznaczony lub nieoznaczony znakami drogowymi"
    Podkreślić nalezy określenie, że pas ruchu jest to obszar niezbędny do
    bezpiecznego ruchu jednego rzędu pojazdów wilośladowych - a więc dowolnych,
    w tym i autobusów czy pojazdów ciężarowych wysokotonażowych o szerokości 2,5
    metra. Pas ruchu to, w odniesieniu do miejsca zdarzenia, nie mniej niż 3
    metrowyobszar jezdni. Wątpliwości co do interpretacji pojęcia pas ruchu
    rozwiewa publikacja Ryszarda Stefańskiego "Prawo o ruchu drogowym -
    komentarz" wydanie 3, Warszawa 2008, wydawca Wolters Kluwer Polska Sp. z
    o.o.
    Jeżeli część jezdni jest szersza niż wymagana szerokość dla ruchu jednego
    rzędu pojazdów, lecz nie na tyle szeroka by mogły powstać dwa pasy ruchu, to
    nadal pozostaje wyłącznie jeden pas ruchu. Zwyczajowe poruszanie się
    kierujących równolegle na jednym (nieco szrszym) pasie ruchu nie zmienia
    faktu - iż jest to postępowanie niezgodne z obowiązującymi przepisami.
    Stwierdzenie kierującego motocyklem, że poruszał się wzdłuż pojazdów
    znajdujących się na prawym pasie ruchu nie przekraczając podwójnej linii
    ciągłej oznacza nie mnie nie więcej, tylko tyle, że kierujący motocyklem nie
    zastosował sie do przepisów prawa o ruchu drogowym i złamał zasadę
    poruszania się jednego rzędu pojazdów na jednym pasie ruchu."

    Jeśli takie stanowisko biegłego da się prawomocnie udowodnić na gruncie
    prawa o ruchu drogowym to jeżdzenie w korkach jest nielegalne, i nie
    jesteście chronieni żadnymi polisami !
    Ale może być inaczej, trzeba to udowodnić.

    Opublikuję całą opinię ale muszę uzgodnić z prawnikiem jakie dane mogę
    upublicznić.

    Teraz w tym samym towarzystwie będę likwidował tę szkodę z polisy AC z
    możliwością regresu.
    Z prawnikiem spotykam się w przyszłym tygodniu.

    pozdrawiam,
    HK8

  • 154. Data: 2011-05-27 14:29:49
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "HK8"
    >ciągłej oznacza nie mnie nie więcej, tylko tyle, że kierujący motocyklem nie
    >zastosował sie do przepisów prawa o ruchu drogowym i złamał zasadę
    >poruszania się jednego rzędu pojazdów na jednym pasie ruchu."

    Nawet jeżeli, to co z tego?
    Jeśli misiek włączał się do ruchu, to ma obowiązek upewnić się, żę może
    to zrobić bezpiecznie. Niezależnie od tego czy tam jest jeden pas ruchu,
    dwa, czy lotnisko.

    --
    \------------------------/
    | http://epsilon.eu.org/ |
    /------------------------\

  • 155. Data: 2011-05-27 14:50:31
    Od: "HK8" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Mariusz Kruk" <M...@e...eu.org> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jeśli misiek włączał się do ruchu, to ma obowiązek upewnić się, żę może
    > to zrobić bezpiecznie. Niezależnie od tego czy tam jest jeden pas ruchu,

    Mariusz Kruk, odpowiem następującymi fragmentami opiniii biegłego:

    "Podczs włączania się do ruchu nie wystąpiły żadne symptomy nakazujące jej
    przypuszczaś, ze z lewej strony nadjeżdża jakiś pojazd. Wynika to z faktu,
    iż prawy pas ruchu był zajęty przez pojazdy przemieszczające się w korku do
    skrzyżowania z ulicą (...), włącznie z pojazdem ciężarowym, który zatrzymał
    się przed wyjazdem z parkingu, a miejsce zdarzenia poprzedzone podwójną
    linią ciągłą, która wykluczała możliwość pojawienia się jakiegokolwiek
    pojazdu z lewej strony. Pojawienie się z lewej strony motocykla stanowiło
    więc dla kierującego pojazdem (...) zaskoczenie, z racji poruszania się
    kierującego pojazdem niezgodnie z obowiązującymi przepisami ruchu
    drogowego."

    oraz

    "Kierująca pojazdem (...) miałaby obowiązek ustąpienie pierwszeńśtwa
    przejazdu również pojazdom jadącym niezgodnie z przepisami, o ile mogłaby
    ich obecność przewidzieć, a więc o ile występiowałyby przesłanki wskazujące
    na możliopść poruszania się innego pojazdu. Zgodnie bowiem z wykładnią
    wyroków sądowych można i należy oczekiwać od kierowców szczególnej
    ostrożności i przewidywania zagrożeń o ile ich obecność była możliwa do
    przewidzenia."

    Pozdrawiam,
    HK8

  • 156. Data: 2011-05-27 15:27:38
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-05-27, HK8 <p...@o...pl> wrote:

    > "Zgodnie z definicj? zawart? w Art. 2 przepisów prawa o Ruchu Drogowym "pas
    > ruchu - ka?dy z pod?u?nych pasów jezdni wystarczaj?cy do ruchu jednego
    > rzedu pojazdów wielo?ladowych, [...]
    Z naciskiem na *wielo*sladowych, dalej cytowac nie trzeba. Czy Twoj
    motocykl jest wielosladowy?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 157. Data: 2011-05-27 15:29:23
    Temat: Re: naganna praktyka ubezpieczycieli ? z?e orzecznictwo s?d?w ? sprawa dotyczy wszystkich motocyklist?w
    Od: Monster <a...@o...pl>

    W dniu 2011-05-27 16:50, HK8 pisze:
    No i co w końcu na to twój prawnik?Jak do tej pory przebijasz tu na siłę
    punkt widzenia ubezpieczyciela.
    żeby nie było-miałem prawie identyczny przypadek,wyjechałem zza
    stojącego pojazdu na skrzyżowanie i dostałem strzała od pojazdu
    wyjeżdżającego z podporządkowanej.Nie miałem żadnych problemów z
    ubezpieczeniem.

    --
    Tomek
    BMW R1100S

  • 158. Data: 2011-05-27 15:47:39
    Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>

    HK8 pisze:

> [...]
    > zastosował sie do przepisów prawa o ruchu drogowym i złamał zasadę
    > poruszania się jednego rzędu pojazdów na jednym pasie ruchu."

    I tu jest błąd w rozumowaniu. Nie ma przepisu/zasady poruszania się
    jednego rzędu pojazdów* na jednym pasie ruchu. W przypadku pojazdów
    wielośladowych (a takim nie jest motocykl), dwa pojazdy się technicznie
    nie mieszczą.

    pojazd - środek transportu przeznaczony do poruszania się po drodze oraz
    maszynę lub urządzenie do tego przystosowane; (PORD dział I, art 2)

    PS:
    Napisz w końcu co to za ubezpieczyciel.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 159. Data: 2011-05-27 15:48:23
    Od: "HK8" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Monster" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pojazdu na skrzyżowanie i dostałem strzała od pojazdu wyjeżdżającego z
    > podporządkowanej.Nie miałem żadnych problemów z ubezpieczeniem.

    A czy możesz dać mi swój nr tel. prywatnie ?

    Ja na razie relacjonuję moją sprawę. Czy Twoja sprawa trafiła do sądu ?
    Ja jestem posądzony o naruszenie przepisów ruchu drogowego ponieważ nie
    mogłem jechać tym samym pasem co samochód. Twoja sprawa jest inna.

    Pozdrawiam,
    HK8

  • 160. Data: 2011-05-27 15:55:07
    Od: "HK8" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Piotr Rezmer" <p...@e...net.pl> napisał w
    wiadomości news:iroh30$rcp$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    >

    > pojazd - środek transportu przeznaczony do poruszania się po drodze oraz
    > maszynę lub urządzenie do tego przystosowane; (PORD dział I, art 2)

    Allianz, przestrzegam.
    HK8