eGospodarka.plGrupypl.rec.motocyklenaganna praktyka ubezpieczycieli ? złe orzecznictwo sądów ? sprawa dotyczy wszystkich motocyklistów › Re: naganna praktyka ubezpieczycieli ? złe orzecznictwo sądów ? sprawa dotyczy wszystkich motocyklistów
  • Data: 2011-05-27 14:50:31
    Temat: Re: naganna praktyka ubezpieczycieli ? złe orzecznictwo sądów ? sprawa dotyczy wszystkich motocyklistów
    Od: "HK8" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Mariusz Kruk" <M...@e...eu.org> napisał w wiadomości
    news:slrnitvdat.24p.Mariusz.Kruk@epsilon.rdc.pl...
    > epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "HK8"
    >
    > Nawet jeżeli, to co z tego?
    > Jeśli misiek włączał się do ruchu, to ma obowiązek upewnić się, żę może
    > to zrobić bezpiecznie. Niezależnie od tego czy tam jest jeden pas ruchu,
    > dwa, czy lotnisko.
    >

    > --
    > \------------------------/
    > | http://epsilon.eu.org/ |
    > /------------------------\

    Mariusz Kruk, odpowiem następującymi fragmentami opiniii biegłego:

    "Podczs włączania się do ruchu nie wystąpiły żadne symptomy nakazujące jej
    przypuszczaś, ze z lewej strony nadjeżdża jakiś pojazd. Wynika to z faktu,
    iż prawy pas ruchu był zajęty przez pojazdy przemieszczające się w korku do
    skrzyżowania z ulicą (...), włącznie z pojazdem ciężarowym, który zatrzymał
    się przed wyjazdem z parkingu, a miejsce zdarzenia poprzedzone podwójną
    linią ciągłą, która wykluczała możliwość pojawienia się jakiegokolwiek
    pojazdu z lewej strony. Pojawienie się z lewej strony motocykla stanowiło
    więc dla kierującego pojazdem (...) zaskoczenie, z racji poruszania się
    kierującego pojazdem niezgodnie z obowiązującymi przepisami ruchu
    drogowego."

    oraz

    "Kierująca pojazdem (...) miałaby obowiązek ustąpienie pierwszeńśtwa
    przejazdu również pojazdom jadącym niezgodnie z przepisami, o ile mogłaby
    ich obecność przewidzieć, a więc o ile występiowałyby przesłanki wskazujące
    na możliopść poruszania się innego pojazdu. Zgodnie bowiem z wykładnią
    wyroków sądowych można i należy oczekiwać od kierowców szczególnej
    ostrożności i przewidywania zagrożeń o ile ich obecność była możliwa do
    przewidzenia."

    Pozdrawiam,
    HK8