    From: Waldek Godel <n...@o...info>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: n900 - jak NAPRAWDĘ wygląda kwestia gniazdek microUSB?
    Date: Fri, 11 Feb 2011 21:07:18 +0000

    Dnia Fri, 11 Feb 2011 20:35:42 +0100, Atlantis napisał(a):

    > Od jakiegoś czasu noszę się z zamiarem wymiany smartfona na coś
    > nowszego. Już kolejny rok z rzędu używam Samsunga SGH-i600 wraz ze
    > wspomagającym go tablecikiem Nokia n800 i niestety coraz bardziej
    > odczuwam niedoskonałość tego zestawu. Długo rozglądałem się za następcą
    > biorąc pod uwagę głównych graczy: iOS, Android, nawet Symbian (WebOS i
    > Blackberry w znacznie mniejszym stopniu). Zawsze jednak coś nie pasuje.
    > Zależy mi na sprzętowej klawiaturze QWERTY. iPhone odpada, w
    > androidowcach chyba tylko G1 takową dysponuje...

    to jes trzeci rodzaj prawdy - G1, G2, Motorola Milestone, Milestone 2,
    Desire Z, Motorola FlipOut, obydwie Xperie Pro i kilkanaście innych.
    Na MWC pewnie dojdzie kilka kolejnych.

> [...]
    > pobawić się urządzeniem w salonie GSM i system robi wrażenie, pisanie na
    > tej klawiaturze raczej nie robi mi problemu, podobnie jak brak
    > pojemnościowego panelu dotykowego. Jedna rzecz za to powaliła mnie na
    > kolana - stuprocentowa integracja najważniejszych standardów VoIP (SIP,
    > Skype, Google Talk) oraz IM z systemem. Obsługuje się je z tego samego
    > dialpada, książki adresowej i okienka wiadomości, co GSM. Żadnych
    > osobnych programów działających w tle. Coś takiego chciałem zobaczyć w
    > smartfonie/palmfonie od bardzo, bardzo dawna. :)

    Ale to telefon dla grzebaczy, jak ktoś nie ma takich zamiłowań, to będzie
    miał ciężkie pożycie. Zwłaszcza, że nad przyszłościowym systemem do tego
    (MeeGo) własnie zbierają się ciężkie chmury, bo Nokia puściła się z
    Microsoftem.

    > Jak mam traktować te doniesienia? Czy faktycznie mam przez nie
    > zrezygnować z zakupu sprzętu, który najbliższy jest moim wymaganiom?

    Najbliższy twoim wymaganiom wydaje się Desire Z

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Wyslac ci pocztowke z Hawajow leszczu ?" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan