  • 1. Data: 2009-07-07 08:04:35
    Temat: n-com w Nolanie
    Od: Vir <a...@o...pl>

    Kilka postów poniżej opisywałem mój obecny zestaw do łączności z
    plecaczkiem/telefonem. Przymierzam się jednak do przejścia na n-coma z
    bluetoothem. Czy ktoś z Was używa? Nigdy nie spotkałem nikogo, kto
    miałby n-coma w kasku, a w sklepie nie można przetestować. Chodzi mi
    głównie o dynamikę/głośność. Chciałby słyszeć plecaczka również powyżej
    100km/h

    Vir
    Duża czarna bawarka

  • 2. Data: 2009-07-07 11:08:50
    Temat: Re: n-com w Nolanie
    Od: "smoq" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Vir" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > n-coma w kasku, a w sklepie nie można przetestować. Chodzi mi głównie o
    > dynamikę/głośność. Chciałby słyszeć plecaczka również powyżej 100km/h

    Slychac telefon bardzo dobrze, nie rozmawialem nigdy z plecaczkiem ale przez
    komorke w czasie jazdy bardzo dobrze, dysputanci nie wiedzieli np ze jade
    motocyklem - nie wierzyli w to. Prędkości do 180 kmh powyzej juz wyraźnie
    slabnie

    --
    pzdr smoq

    4221 (20090706) __________

  • 3. Data: 2009-07-07 18:13:51
    Od: "Mystik" <m...@p...pl>

    Cześć

    Użytkownik "smoq" <p...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
    > przez komorke w czasie jazdy bardzo dobrze, dysputanci nie wiedzieli np ze
    > jade motocyklem - nie wierzyli w to. Prędkości do 180 kmh powyzej juz

    A na jakim motocyklu?

    pozdr.
    Mystik

  • 4. Data: 2009-07-08 08:20:58
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Mystik wydusił z siebie te słowy:

    > A na jakim motocyklu?

    raczej w jakim kasku

    Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl
    Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
    HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI

  • 5. Data: 2009-07-08 08:28:49
    Od: Magic <m...@w...pl>

    Kuba (aka cita) pisze:
    > Mystik wydusił z siebie te słowy:

    > raczej w jakim kasku

    Tu akurat wyboru dużego nie ma bo dedykowane to zdaje się są dwa modele
    - 102 i 42, ale pisze z głowy więc moge się mylić. Natomiast rodzaj i
    typ motocykla i np szyby jaką ma założoną jest dość istotny.

    --
    Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/600rr/vfr800.
    weFAQ&v=qvj

  • 6. Data: 2009-07-08 08:33:38
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Magic wydusił z siebie te słowy:

    > Tu akurat wyboru dużego nie ma bo dedykowane to zdaje się są dwa
    > modele - 102 i 42, ale pisze z głowy więc moge się mylić. Natomiast
    > rodzaj i typ motocykla i np szyby jaką ma założoną jest dość istotny.

    a ja mam np. N43 i jest jeszcze N43 Air

    Jak widzisz kask moze być otwarty, zamknięty, a także taki, ktory jest
    otwarty i ma dopinaną szczęke.
    Ma to więc pierwszorzędne znaczenie. Później dopiero dochodzi aerodynamika
    motocykla.

  • 7. Data: 2009-07-08 10:46:22
    Od: "smoq" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Kuba (aka cita)" <y...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Magic wydusił z siebie te słowy:

    N102, który sam w sobie jest koszmarnie glosny, a motocykl to intruder 1800.

    --
    pzdr smoq

    4223 (20090708) __________

  • 8. Data: 2009-07-08 14:46:10
    Od: Vir <a...@o...pl>

    > N102, który sam w sobie jest koszmarnie glosny, a motocykl to intruder
    > 1800.

    Z jakim innym kaskiem porównujesz? To nie zaczepka :-) Sam mam 102-ke i
    waham sie pomiędzy Noalnem 103 i Schuberthem C3,
    a głośność to jeden z parametrów, które mnie interesują. Czy gdzieś w
    sieci są porównania głośności w kaskach?

    Vir
    Duża czarna bawarka

  • 9. Data: 2009-07-08 14:55:25
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Wed, 08 Jul 2009 16:46:10 +0200, Vir <a...@o...pl> wrote:

    [...]
    > Czy gdzieś w sieci są porównania głośności w kaskach?

    Nie bardzo. Czasem można znaleźć, ale bez opisanej metodologii.
    Problem polega na tym, że o ile na nakedzie to można jeszcze
    określić czy jeden kask hałasuje bardziej niż inny (chociaż to
    też zależy od kształtu głowy w środku :-))), o tyle jak masz
    owiewki to hałas zależy od wzrostu kierowcy i kształtu owiewki. :-)

    Ale ogólnie to żaden kask motocyklowy nie zapewnia ochrony przed
    gwizdem wiatru przy wyższych prędkościach.

    > Vir
    Leslie
    --
    Leszek 'Leslie' Karlik
    NTV 650

  • 10. Data: 2009-07-08 15:29:53
    Od: Vir <a...@o...pl>

> [...]
    > a głośność to jeden z parametrów, które mnie interesują. Czy gdzieś w
    > sieci są porównania głośności w kaskach?

    Sam sobie odpowiem. Pogrzebałem trochę na forach i rzeczywiście mało kto
    jest zadowolony z N103 pod względem głośności. Tyle że Schuberth nie ma
    dla swoich kasków żadnego rozwiązania komunikacyjnego - albo o tym nie wiem?

    Vir