  • 1. Data: 2013-09-02 11:00:12
    Temat: myjka ultradźwiękowa - kto ma taką ?
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Czy ktoś ma taką myjkę

    http://allegro.pl/myjka-wanna-ultradzwiekowa-duza-17
    0-w-2-5l-i3506599441.html

    i może sprawdzić, czy wejdzie tam PCB 135x135mm, wysokość powiedzmy
    10mm, tak żeby się dało to umyć oczywiście ?

  • 2. Data: 2013-09-02 14:17:53
    Temat: Re: myjka ultradźwiękowa - kto ma taką ?
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Od razu proszę, żeby mi nie podawać wymiarów wewnętrznych z aukcji, bo
    umiem czytać.

    Po pierwsze wanna jest nieregularnego kształtu, i prawdopodobnie (?)
    podane wymiary dotyczą największych wymiarów (nie wiadomo jakie są
    najmniejsze). Po drugie, prawdopodobnie (?) te wymiary nie są faktycznym
    wymiarem przedmiotu , który można włożyć do koszyka , który jest o ileś
    tam mniejszy od samej wanny. PCB zaś nie może leżeć w wannie "luzem".

    I stąd moje pytanie.

  • 3. Data: 2013-09-02 14:53:43
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    Ja mam od kilku lat.
    Działa.
    Bez zachwytów, bez zawodu.
    Co to znaczy, że PCB sobie nie może leżeć luzem ?

  • 4. Data: 2013-09-02 18:22:02
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    W dniu 2013-09-02 14:53, zapinio pisze:
    > Ja mam od kilku lat.

    no to mógłby kolega sprawdzić, czy ten rozmiar co podałem się zmieści ?

    > Bez zachwytów, bez zawodu.
    > Co to znaczy, że PCB sobie nie może leżeć luzem ?

    No myślę, że nie powinna. Przecież przetwornik jest przyklejony do wanny
    , i to ciecz powinna przewodzić ultradźwięki, a nie powinny być
    aplikowane bezpośrednio do PCB (a tak jest, jeśli PCB leży w wannie bez
    koszyczka).
    Tak mi się przynajmniej wydaje.

  • 5. Data: 2013-09-02 21:20:26
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 02.09.2013 18:22, sundayman pisze:

> [...]
    > , i to ciecz powinna przewodzić ultradźwięki, a nie powinny być
    > aplikowane bezpośrednio do PCB (a tak jest, jeśli PCB leży w wannie bez

    Koszyk dotyka wanny, PCB dotyka koszyka, to chyba jednak wychodzi na to
    samo, nie sądzisz? Żeby nic nie dotykało to trzeba by zawiesić PCB jak w
    galwanizerni.
    Mam myjkę ultradźwiękową z marketu typu biedronka - żeby dobrze
    wyczyścić płytkę muszę włączać przynajmniej dwa cykle po 5 minut, zalewa
    to ciepła woda + izopropanol + detergent, ale i tak nie jestem do końca
    zadowolony z efektów. Ostatnio odkryłem bardziej brutalny środek, bo
    akurat nie miałem myjki, ale o dziwo znacznie bardziej skuteczny -
    wrzuciłem PCB do gorącej wody i wsypałem łyżkę odplamiacza typu vanish,
    zagotowało się, wylazła piana, ale płyteczka była idealnie czyściutka,
    zniknęły napisy na niektórych elementach ale mnie to akurat nie przeszkadza.

    Jakub Rakus

  • 6. Data: 2013-09-03 04:10:54
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Koszyk dotyka wanny, PCB dotyka koszyka, to chyba jednak wychodzi na to
    > samo, nie sądzisz?

    Właśnie nie sądzę. Koszyk jest wykonany z jakiegoś w miarę elastycznego
    tworzywa (nie jest to PS), w dodatku zawieszony jest w 2 punktach.
    Więc PCB nie ma w praktyce bezpośredniego kontaktu z wanną.

    Przypuszczam ponadto, że takie używanie myjki (z przedmiotami leżącymi
    bezpośrednio w wannie) ma marny wpływ na trwałość przetwornika
    ultradźwiękowego. Nie sądzę, żeby one były przewidziane do pracy w
    takich warunkach...

> [...]
    > zagotowało się, wylazła piana, ale płyteczka była idealnie czyściutka,
    > zniknęły napisy na niektórych elementach ale mnie to akurat nie

    No nie, ja takiego hardcoru nie przewiduję - mam zamiar używać środków
    dedykowanych do mycia PCB. Nie mogę sobie pozwolić na to, żeby mi coś
    złaziło :)

  • 7. Data: 2013-09-05 10:34:20
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    Dopiero teraz odpowiadam.