  • 21. Data: 2016-09-06 19:41:35
    Temat: Re: mrowiące laptopy
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-09-06 o 14:40, TurboPascal pisze:
    > Do pomiaru należy użyć woltomierza o wysokiej rezyst. wn. - np. miernik UM3B (1k?/V
    na zakresie
    > 300V) da zaniżone wartości.
    Mój ma 10 MOhm.

    Robert

  • 22. Data: 2016-09-06 20:04:23
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-09-06 o 13:40, PiteR pisze:
    > Trzeci kabel PE, ten żółto zielony
    PEN. :-)

    Robert

  • 23. Data: 2016-09-06 23:27:57
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2016-09-06 o 13:40, PiteR pisze:
    > gniazdko może mieć bolec ale do niczego nie podłaczony

    Kiedyś dokonałem bezmyślnie w pełni "własnoręcznego" sprawdzenia, czy
    bolec jest faktycznie uziemiony. Nie miałem pod ręką miernika, ale
    nawinął się śrubokręt z neonówką, a ja mało co się zastanawiając
    wetknąłem go, wyszukałem która dziurka ma fazę, trzymam ci ja jego
    odpowiedni koniec palcem, i gdy ten mój "przyrząd" z lekka się
    zajarzył, to drugą ręką, jednym palcem dotknąłem bolca, spodziewając
    się, że opór neonówki jest, hm: dużo większy niż się okazał. Bo jednak
    zdrowo trząchnęło. Nie był to jakiś wielki ból nie do zniesienia, ale
    jednak o zauważalnie bardziej nieprzyjemny, niż bym się spodziewał.
    No cóż, warto to robić miernikiem!

  • 24. Data: 2016-09-06 23:41:10
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Robert Wańkowski pisze tak:

    > PEN. :-)

    co PEN? :)

    --
    Piter

    http://piterpro.private.pl/xnews/

  • 25. Data: 2016-09-06 23:48:54
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj pueblo, 03 wrz 2016 w news:nqf1u5$m6g$1@mx1.internetia.pl
    napisałeś/aś:

    > Ostanio się spotkałem laptopem z górną obudową (palmrest)z metalu, w
    > którym po podłączeniu do nieuziemionego gniazdka występuje efekt
    > mrowienia, kiedy się przesuwa opuszkami palców po metalowej obudowie.
    > Czasami dość wyraźnego mrowienia. Wiem, że to dość częste zjawisko, na
    > prądzie się nie znam, wiem że napięcie zasilania laptopa jest małe
    > (bezpieczne) - ale na ile to może być niebezpieczne dla użytkownika?

    Fajnie, że tyle wypowiedzi się pojawiło. Kolejne głupie pytanie. Czy ten
    prąd na obudowie powinien też występować nawet, jak laptop jest wyłączony
    (bateria 100% naładowania)?

  • 26. Data: 2016-09-07 00:03:43
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    JaNus pisze tak:

> [...]
    > jakiś wielki ból nie do zniesienia, ale jednak o zauważalnie
    > bardziej nieprzyjemny, niż bym się spodziewał. No cóż, warto to

    Bolce się sprawdza żarówką, najlepszym przyjacielem elektryka ;)

    Ja nie uznaję neonówek. Nie wiadomo co w nie Chińczyk włożył.
    Po za tym w słońcu nic na niej nie widać. Teraz są testery bezdotykowe
    z diodą LED wyglądające jak duże długopisy.

  • 27. Data: 2016-09-07 08:40:49
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-09-06 o 23:41, PiteR pisze:

    > co PEN? :)

    Przewód o którym pisałeś nazywa się PEN nie PE.

    Robert

  • 28. Data: 2016-09-07 08:43:25
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-09-07 o 00:03, PiteR pisze:
    > Bolce się sprawdza żarówką, najlepszym przyjacielem elektryka
    Ale tylko te podłączone do PE.
    Teraz instalacje są z PEN i taki pomiar spowoduje zadziałanie różnicówki.

    Robert

  • 29. Data: 2016-09-07 08:47:04
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-09-06 o 23:48, pueblo pisze:
    > Czy ten
    > prąd na obudowie powinien też występować nawet, jak laptop jest wyłączony
    Będzie zawsze jak będzie włączony zasilacz laptopa do gniazda w ścianie.
    Niezależnie od stanu baterii, czy włączenia/wyłączenia laptopa.

    Robert

  • 30. Data: 2016-09-07 08:56:34
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Robert Wańkowski pisze tak:

    > Przewód o którym pisałeś nazywa się PEN nie PE.

    Nie przewód o którym mówiłem nazywa się PE.