    From: "[]v[]artec" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: motory keweseki
    Date: Wed, 10 Jun 2009 13:58:36 +0200

    Paweł Andziak pisze:
    > Chciałem się na tym forumie zapytać czy keweseki robi dobre motory do
    > swoich motocyklów? A te motocykle to dobre?

    Romet robi lepsze !

    Romet -- nazwa zakładów i marka produkowanych przez nie w latach
    1990--2008 motocykli.

    Fabryka mieściła się w starym browarze w Nowosądeckiej wsi - Lubkowie
    Górnym. Rzemieślnicy i okoliczni mieszkańcy samemu produkowali
    motocykle. Sprzęt do ich produkcji odziedziczyli po upadłym PGR. Zakłady
    zostały zamknięte w 2008 roku z powodu zarobienia przez załoge za dużego
    hajsu. Najbardziej znanym wyrobem jest "Komar Supreme" z dwusuwowym
    silnikiem osiągającym moc 1500 koni mechanicznych. Silnik ten to 3
    cylindrowa konstrukcja opracowana w czasach późnego Gierka. Jej
    oryginalnym przeznaczeniem miało być napędzanie rozdrabniarki do
    gnojownika. Przyspieszenie od 0 do 300 km/h zajmuje Komarowi Supreme 5
    sekund, a jego prędkość maksymalna jest ograniczona elektrycznie do 666
    km/h. Największą ciekawostką tego motocykla jest jego układ
    przeniesienia napędu. Odbywa się on za pomocą pociętej w paski i
    sklejonej do odpowiedniej długości gumy podajnika taśmowego zwanego
    popularnie "taśmociągiem".

    --
    Martec - Jelenia Góra
    .:: IDEALNY GSF 600S '00 DO ODDANIA ZA 12K ZŁ