  • 11. Data: 2009-10-18 20:52:27
    Temat: Re: motorower Komar?
    Od: Laphroaig <m...@v...pl>

    zonda wrote:

    > Na znalezienie 231 z pierwszej reki i przeznaczeniem do odbudowy szanse sa

    Wlasnie widze, ze "sztywniakow" jest sporo. Jednak dam sobie troche
    czasu na poszukanie 231-ki. Jesli nie znajde go to moze rzeczywiscie
    skusze sie na "sztywniaka".

    --
    pozdr
    Laphroaig

  • 12. Data: 2009-10-18 20:55:37
    Od: Laphroaig <m...@v...pl>

    Sil wrote:

    > Wiesz kolego zrobilem to samo, do dwóch hadziaków dostawiłem w garażu
    > rometa kadeta.

    Wlasnie obejrzalem Romet'a Kadet'a. Nie kojarzylem tej nazwy.
    Teraz kojarze co to :). Pamietam ten motorower. Ale wyglada zbyt
    nowoczesnie :), dam sobie troche czasu na poszukanie 231-ki.

    --
    pozdr
    Laphroaig

  • 13. Data: 2009-10-18 23:10:57
    Od: "p47" <g...@w...pl>

    Uzytkownik "Hinek" <h...@a...pl.invalid> napisal w wiadomosci

    (...)

    Aha, byly jeszcze trzy typy silnikow przyczepnych do
    > rowerow.

    Mój sp. Ojciec mial dziwne hobby,- w sumie w piwnicy stoi jeszcze 6 rowerów
    z silnikiem i 2 Simsony;-)
    Gnom mial 2 typy- pierwszy model, na ktorym w wieku 11lat pojechalem z W-wy
    do Gdanska mial tylko 0,4 KM i kosztowal 1.200zl,- calkiem spora sumka
    wówczas. Zapewnial oszalamiajaca Vmax=27km/godz. Potem wypuscili nowszy
    model, zewnetrznie malo rózniacy sie, ale o 2x wiekszej mocy.
    W piwnicy oprócz tego gnoma (który na poczatku nie nosil jeszcze tej nazwy)
    mam ruski i wegierski podwieszane pod supportem, oczywiscie doskonaly MAV, a
    takze wyjatkowo interesujacy Zuendapp Victoria z lat 20-tych mieszczacy sie
    wewnatrz tylnego kola i napedzajacy go bezposrednio wewnetrznym kolem
    zebatym obiegowym.

    p47

  • 14. Data: 2009-10-18 23:15:27
    Od: "p47" <g...@w...pl>

> [...]
    >
    > Uzytkownik "Laphroaig" <m...@v...pl> napisal

    > Model 231 mial krotsza lampe i nie mial szybkosciomierza. Kosztowal w
    > Motozbycie
    > 4000 zl i byl najtanszym dostepnym jednosladem. Wowczas (pierwsza polowa
    > lat 60-tych)
    > byly to prawie dwie srednie pensje. W Motozbycie byly wtedy dostepne:
    > Komar, Zak, Rys, Simson,
    > Jawa 50, Osa, Wiatka, WFM 125, WSK 125, SHL175, Jawa 175 250 350, Iz,
    > Panonia, MZ,
    > Junak (na koniec byl przeceniony na 18000 zl) Wiekszosc z tych pojazdow

    No, niektóre byly istotnie bez talonów, ale nie powiedzialbym, aby
    dostepne;- np. na jawe 50 polowalem bezskutecznie chyba 2 lata..
    Ponadto, w porównaniu z komarkami rys czy zak to byly efemerydy, które przez
    rynek przemknely.

    p47

  • 15. Data: 2009-10-19 09:27:38
    Od: "metalbeast" <p...@-...pl>

> [...]
    > lat 60-tych)
    > byly to prawie dwie srednie pensje. W Motozbycie byly wtedy dostepne:

    to i tak lepiej niz teraz :) teraz to prawie 4 zwykle pensje ;(