    From: Paweł <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: motocykl z UK - troche skomplikowane
    Date: Tue, 8 Jun 2010 12:19:41 +0200

    > Reasumując mamy:
    > Motocykl
    > DR na niego angielski V5C na Pana A.
    > Umowę między Panem A. i Panem B. po polsku spisaną za granicą
    > Umowę między Panem B. i Panem C. po polsku spisaną w kraju
    > Ubezpieczenie polskie opłacone przez Pana B.
    > Pierwszy przegląd (jakieś dwa papierki)
    >
    > Da się jakoś tą łamigłówkę w miarę prosto rozwikłać?

    znajomy znajomego, którego znajomy miał moto z Holandii
    a było to tak:
    największy problem:
    TYLKO i WYŁĄCZNIE pan B (jako wprowadzający moto do Polszy)
    może uzyskać kwitek o zwolnieniu z VAT czyli VAT 25

    rozwiązanie problemu jest łatwe ale jest ono wątpliwe etycznie
    oczywiście z punktu widzenia prawa (sam decyduj)
    bo nie widzę racjonalnego powodu dla którego nie można
    zapłacić 160zł za kwit w US tylko MUSI to zrobić pan B
    oczywiście motocykl w pełni legalnie kupiony i przywieziony

    do rzeczy:
    1. spisujesz umowę kupna sprzedaży pomiędzy
    Tobą i panem A najlepiej polsko-angielską, oszczędzisz na tłumaczeniu
    2. olewasz całkowicie wszelkie inne umowy tzn. nie pokazujesz ich
    w urzędach
    3. z tą umową ty składasz w US vat 24 i dostajesz vat 25
    4. w Wydziale komunikacji składasz
    - umowę ty-panA
    - vat 25
    - badanie techniczne
    - tłumaczenia dowodu

    przechodzi gładko, nikt się nie czepia

    i jeszcze jedno nie wiem jak jest z dowodem z UK
    czy nie ma na nim danych właściciela
    wtedy logika nakazuje żeby to jego dane pojawiły sie na umowie
    jako panaA
    (z Holandi dostaje się tylko część dowodu, bez danych właściciela)