  • 1. Data: 2021-01-30 08:27:19
    Temat: moto prawda o elektrykach
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam

    po reklamie:
    https://youtu.be/BDbXinfMAkU?t=274
    facet opowiada o samochodach elektrycznych
    krótko:

    1. wymiana wszystkich diesli na elektryki w polsce spowoduje wzrost
    emisji co2.

    te badania zaprzeczają informacjom jakoby sprawność elektrownia na lini
    elektrownia koła napędowe tesli była bliska 100%.

    2. elektryki są szybsze od spalinowców... na setkę, bo przy 140km/h na
    autostradzie ich zasięg bardzo mocno spada. a z moich obserwacji wynika
    ze 140km/h to zalecana prędkość. kto jedzie mniej, nie ma prawa się
    pojawić na lewym pasie.

    3. marne ogrzewanie. i to nie chodzi obrak wydolności, tylko coś ze
    sterowaniem nieteges. na serio?

    4. Elektryki nadają się jak najbardziej na dojazd do pracy, na
    sensownych dystansach. Czyli to o czym cały czas mówie. jak zaczniemy
    budować "maluchy" na prąd, z dużymi ograniczeniami - planeta nam podziękuje.

    5. Cena i sposób ładowania. to sie uśmiałem

    podsumowując: gość, dziennikarz, w 100% gada to samo o czym ja od paru
    lat piszę.

    ToMasz

  • 2. Data: 2021-01-30 08:59:14
    Temat: Re: moto prawda o elektrykach
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-01-30 o 08:27, ToMasz pisze:

    > 3. marne ogrzewanie. i to nie chodzi obrak wydolności, tylko coś ze
    > sterowaniem nieteges. na serio?

    No właśnie, cała reszta faktów została już nawet tutaj
    szeroko omówiona, ale to ogrzewanie, to też zaskoczenie
    dla mnie. Nie da się tym jakoś sterować albo nawet
    zastosować jakichś dwóch różnych drucików?
    Skoro można sterować klimatyzacją, to na pewno
    można sterować ogrzewaniem.
    Może Pan dziennikarz nie umiał ustawić poprawnie?
    Zwykły hejt i tyle.

  • 3. Data: 2021-01-30 10:20:12
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 30.01.2021 o 08:59, cef pisze:

    > Nie da się tym jakoś sterować albo nawet
    >  zastosować jakichś dwóch różnych drucików?

    Sterowanie drucikami to pikuś, ale 1kWh ogrzewania kabiny z drucika, to
    1kWh "zasięgu" mniej.

    > Skoro można sterować klimatyzacją, to na pewno
    > można sterować ogrzewaniem.

    Tyle, że silniku spalinowym ciepła jest aż nadmiar i steruje się tu
    mieszając ciepłe i zimne powietrze.
    W elektrykach, nie wiem czy wszystkich, odzyskuje się ciepło z
    chłodzenia silnika i baterii, a czym bardziej oszczędnie jedziesz tym
    tego ciepła jest mniej. Dlatego pompa ciepła, o której wspomina
    dziennikarz, ale jej napęd też jakoś tam zmniejsza zasięg.

    > Może Pan dziennikarz nie umiał ustawić poprawnie?

    Nie można tego wykluczyć.

    > Zwykły hejt i tyle.

    Jak "zwykle" gdy chodzi o elektryki.

  • 4. Data: 2021-01-30 10:31:20
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 30-01-2021 o 08:27, ToMasz pisze:
    > witam
    >
    > po reklamie:
    > https://youtu.be/BDbXinfMAkU?t=274
    > facet opowiada o samochodach elektrycznych

    Generalnie nie bardzo opowiada, raczej hejtuje, co zaznaczył na samym
    początku.
    Sponsoring przez lobby spalinowe aż mu się z oczu wylewał.
    Bo skończyłyby się frukta z testowania nowych spalinowych wózków,
    użyczanych za friko.

    > 1. wymiana wszystkich diesli na elektryki w polsce spowoduje wzrost
    > emisji co2.

    Bo tak powiedział jeden gość z Islandii....

    > te badania zaprzeczają informacjom jakoby sprawność elektrownia na lini
    > elektrownia koła napędowe tesli była bliska 100%.

    Wystarczy że jest większa niż sprawność silnika i przekazania napędu w
    smrodowozie, oraz wydobycie, przetwórstwa i transportu paliwa do niego.

    > 2. elektryki są szybsze od spalinowców... na setkę, bo przy 140km/h na
    > autostradzie ich zasięg bardzo mocno spada.

    Amerykę odkrył normalnie.
    I zapomniał, że w smrodowozach jest identycznie.

    Wzrost spalania o 50% w suvie jadącym 140, w stosunku do powolnej jazdy
    po drodze krajowej, jest czymś całkowicie normalnym.
    I to w suvie z dieslem, bo z benzyniakiem wyjdzie większy.

    > 3. marne ogrzewanie. i to nie chodzi obrak wydolności, tylko coś ze
    > sterowaniem nieteges. na serio?

    Nie.
    Po pierwsze - nie dotyczy aut z pompą ciepła (spory udział w rynku,
    nawet Zoe ma coś takiego).
    Po drugie - grzałki grzeją pełną mocą tylko przy silnych mrozach, więc
    przez 330 dni w roku, problem jest mało odczuwalny, o ile w ogóle.

    > 4. Elektryki nadają się jak najbardziej na dojazd do pracy, na
    > sensownych dystansach.

    Zapomniał powiedzieć że jego zdaniem.
    I że swoje wywody opera na jednym elektryku - Leafie.
    Który niestety ma swoje lata i ograniczenia.

    > 5. Cena i sposób ładowania. to sie uśmiałem
    >
    > podsumowując: gość, dziennikarz,

    Jaki znowu dziennikarz?
    Zwykły blogger youtubowy.
    Taki sam pionek jak Ty byś był, jakbyś swoje wywody tam wrzucił.

    w 100% gada to samo o czym ja od paru
    > lat piszę.

    Tak - te same bzdury.

  • 5. Data: 2021-01-30 10:34:14
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 30-01-2021 o 10:20, nadir pisze:

    > Jak "zwykle" gdy chodzi o elektryki.

    Zgadza się - w ustach elektrofoba tak zwykle jest.

    HINT: Poważni ludzie, nie zaczynają od słów "bo wodór", nie analizując
    przypadku i nie mając pojęcia, że ten wodór byłby jeszcze bardziej
    smrodzący w polskich warunkach (bo straty większe niż przy ładowaniu
    baterii, a produkcja nadal z węgla).

  • 6. Data: 2021-01-30 11:36:09
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.01.2021 o 10:31, Cavallino pisze:

    > Wystarczy że jest większa niż sprawność silnika i przekazania napędu w
    > smrodowozie, oraz wydobycie, przetwórstwa i transportu paliwa do niego.

    No ale nie jest. W przybliżeniu jest to kilogram co2 na 1 kWh. Średnio
    20kWh/100km daje 200g/km. Czyli jak duwlitrowa benzyna w euro3. Do disla
    to nawet startu nie ma w kwestii co2.

    --
    Shrek

  • 7. Data: 2021-01-30 11:58:25
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 30 Jan 2021 11:36:09 +0100, w
    <60153699$0$24051$65785112@news.neostrada.pl>, Shrek <...@w...pl> napisał(-a):

    > No ale nie jest. W przybliżeniu jest to kilogram co2 na 1 kWh. Średnio
    > 20kWh/100km daje 200g/km. Czyli jak duwlitrowa benzyna w euro3. Do disla
    > to nawet startu nie ma w kwestii co2.

    Czyli wystarczy pokupować sobie te gówniane elektryczne toczydełka, by
    wykończyć planetę?
    Ach, ta nowoczesna ekologia :D

  • 8. Data: 2021-01-30 12:10:14
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.01.2021 o 11:58, r...@k...pl pisze:

    > Czyli wystarczy pokupować sobie te gówniane elektryczne toczydełka, by
    > wykończyć planetę?

    Planeta sobie poradzi;) Tak łatwo jej nie wykończysz. Nawet ludzkości w
    ten sposób nie wybijesz. Cywilizacja też raczej przetrwa;)

    > Ach, ta nowoczesna ekologia :D

    Jak czytasz że coś jest eco. to zwykle chodzi o eco...nomy. I to nie z
    punktu widzenia użytkownika;)

    BWT. Powiedzmy, że na jednego mieszkańca przypada pół samochodu
    przejeżdzającego statystycznie 15kkm rocznie.

    Samochód na węgiel jak wiadomo "z rury" wydala średnio 200kg/1kkm.
    15*200=3 tony. Średnio wywalamy na obywatela 8,5 tony. Powiedzmy 20%
    rożnicy (to dużo- w emisji CO2 z rury wydechowej) przekłada się na 7%
    emisji w całości. Generalnie trzeba dzielić procenty przez trzy.

    --
    Shrek

  • 9. Data: 2021-01-30 12:23:50
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-01-30 o 10:31, Cavallino pisze:
    > W dniu 30-01-2021 o 08:27, ToMasz pisze:

    > w 100% gada to samo o czym ja od paru
    >
    > Tak - te same bzdury.

    W zasadzie nie padło nic odkrywczego, ale
    oczywiście ktoś zaraz zaszczekał.
    Pewnie jakiś sponsoring przez inne lobby.

  • 10. Data: 2021-01-30 12:47:34
    Od: collie <c...@v...pl>

    W sobotę, 30.01.2021 o 12:23, cef napisał:

    > W zasadzie nie padło nic odkrywczego, ale
    > oczywiście ktoś zaraz zaszczekał.
    > Pewnie jakiś sponsoring przez inne lobby.

    Wszędzie te cholerne spiski... A ks. Chmielowski powiada:
    koń elektryczny jaki jest, każdy widzi. Więc "kto ma uszy
    do słuchania, niechaj słucha" (Mk 4,9).

    --
    Jak ty mnie zaimponowałeś w tej chwili
    (Siara)