  • 1. Data: 2010-10-27 12:57:44
    Temat: monitor medyczny
    Od: "szparag" <n...@n...ie>

    Na Allegro spotkałem się z takim określeniem-monitor medyczny
    np tu
    http://allegro.pl/barco-medyczny-18-rok-gwarancji-wr
    oclaw-i1275343060.html
    czym taki monitor różni się od zwykłego? Chyba działa ze zwyczajnym
    pecetem, tak jak i zwyczajny monitor mógłby działać w szpitalu i
    wyświetlać zdjęcia tomograficzne/rtg?

  • 2. Data: 2010-10-27 13:09:27
    Temat: Re: monitor medyczny
    Od: Radosław Sokół <R...@p...pl>

    W dniu 27.10.2010 14:57, szparag pisze:
> [...]
    jak i zwyczajny monitor mógłby działać w szpitalu i wyświetlać zdjęcia

    Nie mógłby, bo ma złe odwzorowanie barw.

    Monitory medyczne mają gwarantowane konkretne parametry (kon-
    trast, jasność, kąty widoczności obrazu) oraz odwzorowanie
    barw i odcieni szarości. Zwykłe monitory często dwa różne
    odcienie szarego wyświetlają tak samo lub ten sam odcień
    wyświetlają inaczej u dołu i góry obrazu.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 3. Data: 2010-10-27 13:25:32
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 27.10.2010 15:09, Radosław Sokół pisze:
> [...]
    > Monitory medyczne mają gwarantowane konkretne parametry (kon-
    > trast, jasność, kąty widoczności obrazu) oraz odwzorowanie

    No barw to średnio :D To są czarnobiałe monitory :D
    Inna sprawa, że ta cena 200zł za tamten to jakaś dziwna, bo one są
    właśnie muczos drogie.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 4. Data: 2010-10-27 13:40:50
    Od: Tomek Głowacki <t_gl_nospam_wyalto@wytnijto_o2.pl>

    > No barw to średnio :D To są czarnobiałe monitory :D
    > Inna sprawa, że ta cena 200zł za tamten to jakaś dziwna, bo one są
    > właśnie muczos drogie.

    BARCO
    Medical Flat Color Display.

    Pozdr,
    Tomek

  • 5. Data: 2010-10-27 13:46:03
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > odcienie szarego wyświetlają tak samo lub ten sam odcień
    > wyświetlają inaczej u dołu i góry obrazu.

    Dodatkowo są sytuowane w pierwszej klasie wad:
    http://www.okazje.info.pl/porada/komputery/wadliwe-p
    iksele-i-norma-iso-13406-2.html

    PC

  • 6. Data: 2010-10-27 17:02:57
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Wed, 27 Oct 2010 15:25:32 +0200, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

    > No barw to średnio :D To są czarnobiałe monitory :D

    Kolorowe też są.

    (ciach...)

    [ Fotografia żony w portfelu przypomina, że zamiast niej mogłoby być ]
    [ w tym miejscu znacznie więcej pieniędzy. (JoeMonster.org) ]