  • Data: 2012-07-25 22:22:40
    Temat: Re: monitor d-sub only i przejsciowka z DVI
    Od: Michal <u...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-07-24 13:04, ja to ja pisze:

    > Oczywiście że tak!

    Z ostrożności przypominam tylko o odświeżaniu natywnym (pewnie 60 Hz -
    monitory LCD potrafią zgłaszać max 75Hz, momo że faktycznie ich max to
    60) oraz o ustawieniu autodopasowania w menu - zwłaszcza o tym ostatnim
    łatwo zapomnieć, bo do danego monitora zasadniczo robi się raz i zapomina.

    > Obraz jest wyraźnie gorszy, a na monitorze z DVI jest ok, tylko po
    > przejściówce jest wypaczenie.

    Jeśli jest prawidłowo ustawiony to na typowych rozdzielczościach dla
    19" (do 1680x1050) trzeba dobrze się przyjrzeć by zauważyć różnicę.

    > Podobno zamienia sygnał cyfrowy w analogowy?

    Nic nie zmienia. W DVI-I masz zarówno sygnał analogowy, jak i cyfrowy.
    To proste połączenie elektryczne na krótkim odcinku i raczej trudno tu
    coś schrzanić (analog z DVI nie masz podłączony na płaskim kablu jak w
    tańszych kartach DSUB), ale nie zaszkodzi sprawdzić inną przejściówkę.
    Jeśli to nie da poprawy i na pewno wszystko jest OK ustawione to
    możliwe, że producent karty zaoszczędził parę centów na filtrach. Co to
    za karta dokładnie?

    > Aha, ta przejściówka ma mniej blaszek niż wtyczka DVI, może to przez to?

    Nie, jeśli jest prawidłowo wykonana to takie rozwiązanie zapewnia
    poprawny obraz (analog w DVI wykorzystuje mało pinów). Sprawdzając inną
    przejściówkę nie zaszkodzi wybierać "pełnopinową" (mniejsza szansa że
    przy okazji zaoszczędzono również na czymś innym) ale używając
    przejściówek DVI-DSUB Asusa i Gigabyte nie zauważyłem żadnej różnicy
    jakości po analogu w związku z ilością wtyków po stronie DSUB.

    > Cholera sam nie wiem, chyba się zamienię z kolegą na monitor 19-tka D-sub,
    > na 17-tkę z DVI bo nie wyrobię na czymś takim :/

    Szkoda tej 19" - o ile to nie jest jakieś chore 16:9, to normalne dla
    19" 4:3 daje jednak dużo większą powierzchnię roboczą.

    --
    /MB