  • Data: 2009-11-28 14:39:19
    Temat: Re: monitor czy telewizor ?
    Od: vDon <v...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    Piter wrote:

    > weź pod uwagę że TV strojony jest pod filmy czyli nasycenie na max,
    > kontrast na max i jasność na max

    Akurat duży kontrast jest czymś jak najbardziej pożądanym. Rzecz jsan
    statyczny. Ważne tylko aby była możliwość wyłączenia dynamicznego,
    ciągłe skoki jasności męczyły by pewnie przy typowo biurowej pracy.

    > i nie jestem pewien czy zdołasz zejść z
    > tym tak żeby dało się normalnie przeglądać WWW, pisać w Wordzie czy
    > cokolwiek innego

    To już zależy pewnie od konkretnego modelu TV. Jako przykład podam "full
    LED" Sharp z serii LE700. Do poziomu 80-100 cd/m^2 (a więc komfortowa
    praca w słabo oświetlonym pomieszczeniu wieczorową porą) można w nim
    zejść operując jedynie samym suwakiem "backlight", nawet bez dodatkowego
    kombinowania z kontrolkami "brightness", "contrast", "RGB levels" itp.
    Czyli lepiej niż w większości współczesnych monitorów typu SOHO, o tych
    sprzed paru lat nie wspominając. Inna sprawa że z klasycznymi
    LCD TV na "jarzeniówkach" może nie być już tak różowo. Zapewne kwestia
    konkretnych rozwiązań w zakresie podświetlenia.