-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!
peer01.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media
.com!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-0
1.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not
-for-mail
Date: Mon, 09 Jun 2014 11:05:03 +0200
From: Jacek <J...@o...pl>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:24.0) Gecko/20100101
Thunderbird/24.5.0
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: moment dokręcania
References: <X...@l...net>
In-Reply-To: <X...@l...net>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 29
Message-ID: <539578bf$0$2372$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.24.114.252
X-Trace: 1402304704 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2372 83.24.114.252:53150
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 2104
X-Received-Body-CRC: 3700146419
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2535170
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2014-06-08 17:47, PiteR pisze:
> o wszechwiedząca!
>
> Wygląda ze identyfikator gdzieś sobie polazł to może teraz ja.
>
>
>
> Jest sobie śruba przelotowa, dokręcana powiedzmy 100Nm.
>
> Czy ma znaczenie to czy kręcimy śrubą a nakrętkę trzymamy
> czy nakrętką a śrubę trzymamy?
>
> Wydaję się, że w pierwszym przypadku dokręcimy zbyt słabo tzn klucz
> pstryknie wcześniej a w drugim właściwie.
>
> any ideas
>
Moment, jaki daje klucz rozłoży się na moment działający na samym
połączeniu gwintowym oraz na moment tarcia łba/nakrętki o powierzchnię.
Jeżeli trzymanie łba śruby, lub nakrętki jest rzeczywiście potrzebne, to
znaczy, że moment jest jednakowy niezależnie którą częścią kręcimy.
Jeżeli kręcimy nakrętką, a łeb śruby się nie obraca (albo odwrotnie), to
różnica będzie wynikać tylko z tego, że jest różnica momentów tarcia łba
i nakrętki. IMO ta różnica będzie bez znaczenia dla jakości połączenia.
Dawno temu łeb śruby z reguły miał podtoczenie tylko od strony
zewnętrznej, przez co z założenia śruba miała nie wymagać trzymania przy
dokręcaniu. Nakrętka, była podtoczona z obu stron.
http://sambor.chojnice.pl/images/stories/sambor/16.g
if
Jacek
Następne wpisy z tego wątku
- 10.06.14 13:21 PiteR
Najnowsze wątki z tej grupy
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
Najnowsze wątki
- 2025-03-08 Cięcie wysokich tui
- 2025-03-08 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Konsultant wewnętrzny <=
- 2025-03-08 Prawo "gminne"
- 2025-03-08 Warszawa => Senior Recruiter <=
- 2025-03-08 Warszawa => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-08 Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- 2025-03-07 AION przejety
- 2025-03-07 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-03-07 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-03-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-03-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-03-07 Chiny-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-07 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-03-07 Chiny-Kraków => Backend Developer (Node + Java) <=
- 2025-03-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS