  • 31. Data: 2014-05-03 15:28:17
    Temat: Re: m?j pierwszy program...
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 03.05.2014 15:08, tusk, donald tusk wrote:
    > zmierzam do tego czy Ktoś by mi nie napisał ;o))))))))))))

    Do dojdź do tego i to zaproponuj.
    Musisz podać specyfikację, czyli co ma napisać
    i zaproponować cenę, albo choćby zapytać się
    'za ile'. Ale mam wątpliwości, czy grupa jest
    na to dobrym miejscem.

    pzdr
    bartekltg

  • 32. Data: 2014-05-03 15:38:04
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 03.05.2014 15:06, intuicjonista wrote:
    > U?ytkownik "bartekltg" <b...@g...com> napisa? w wiadomo?ci
    >
    > C++ jest jak (zawsze) najbardziej na czasie

    Był czas, że się nieco przykurzyło. Z drugiej strony,
    opinia jest koszmarna, mnóstwo ludzi kojarzy c++
    ze ze wskaźnikami i hackerskimi konstrukacjmi:/
    Dziewczyna chała się ostatnio pobawić c++ (uczyla
    się go... powiedzmy, był przedmiot... na porządnej
    polibudzie). Na to cośtam prostego podrzucam, vector,
    map... "ojej, tu da się pisać jak w normalnym języku" ;-)

    > aktualnie przechodzi kolejn? (n-ta ) m?odo?ae :)))))

    W końcu;-)

    > Tylko zestawienie C++ i MS to ju? problem

    Był czas, że szli w dobrą stronę. Włączyli się mocno w pracę
    nad standardem, kompilator ścigał się w implementacji,
    miałem nadzieję, że z windows form wycofują się, by
    zaproponować okienkową bibliotekę w czystym c++...
    i się przeliczyłem;)

    > a C++ i pytacz to jeszcze wiekszy :))))

    Normalnie biega po grupkach i chyba udaje antytuska by
    ugruntować obraz, że przeciwnicy rządu to same barany.
    Ciekawe, ile płacą;) Niestety, nie potrafi wyjść z roli
    gdy naprawdę chce się czegoś dowiedzieć.

    pzdr
    bartekltg

  • 33. Data: 2014-05-03 16:16:34
    Temat: Re: mój pierwszy program...
    Od: firr <p...@g...com>

    W dniu sobota, 3 maja 2014 13:00:07 UTC+2 użytkownik tusk, donald tusk napisał:
> [...]
    marginesie) ja sam jakos niegdy nie umialem poznac jaki to jest, taki stary
    trapezowy od myszy? mam z tylu kompa trzy takie male jeden f drugi m a trzeci to nie
    wiem bo siedzi w nim sygnal od monitora a nie chce odkrecac wtyczki do tego jednen
    taki zenski wiekszy wielki rozowy - do czego sa te porty?

    > to znaczy ja b�d� u�ywa� USB->RS232 adapterka

    ten meski maly to jest chyba wlasnie rs-232, niby mam to ale czy to jest wogole
    podpiete i by to działało ? - to jestchyba juz przestarzałe i zastapione przez usb
    tak samo jak ten rownolegly rozowy (????)

    ze zeniskie niebieskie ta sa chyba vga jeden od zintegrowanej karty drugi od mojego
    poteznego akceleratora graficznego (ktorego teraz posiadam ;/) - mam tez hdmi jakies
    jakby dwa jednak taka dziura adrugi taki grid

    czy to ze mam dwa wyjscia vga oznacza ze moge wpiac dwa monitory i od razu uzywac?

  • 34. Data: 2014-05-03 16:40:28
    Od: "intuicjonista" <n...@b...pl>

    Użytkownik "bartekltg" <b...@g...com> napisał w wiadomości

    > Był czas, że się nieco przykurzyło. Z drugiej strony,
    > opinia jest koszmarna, mnóstwo ludzi kojarzy c++
    > ze ze wskaźnikami i hackerskimi konstrukacjmi:/

    no do tego też jest potrzebne :)))))))))

    > W końcu;-)

    tylko - po okresie stabilnosci - mamy okres
    ciągłych zmian - różnic między kompilatorami
    - nie wykrytych błędów - nie wytworzonej
    przystępnej dokumentacji itd. - no ale - coś za coś :)))))

> [...]
    > miałem nadzieję, że z windows form wycofują się, by
    > zaproponować okienkową bibliotekę w czystym c++...

    e.. na to nigdy nie było szans
    Teraz nowy szef korporacji - trzeba wyników
    bo ostatnio dołują . A przejście na C++
    to cięża praca na lata. Chyba w planach jest
    aktualnie kompliacja C# do kodu maszynowego
    i w ten sposób przyspieszenie pracy programow C#.

    Stephan T. Lavavej od pół roku nic nowego na chanel9 nie pokazał.
    Na Build 2014 (przed miesiącem) Herb Sutter "odgrzewał kotlety"
    ale niby konferencja w temacie z C++ ma dopiero być - poczekamy zobaczymy :)))

    Jednak ogółny kierunek - chmury i windows store
    nie wróżą nic dobrego - bo to wskazuje na zmierzch
    tradycyjnie rozumianych (jako zamknięta całość = exe ) programów.

    pozdr.

  • 35. Data: 2014-05-03 19:12:04
    Od: "tusk, donald tusk" <N...@g...pl>

    no dobra, żeby nie było, że wszystko takie banalne i szkoda pisać to
    wklejam zagadnienie...

    chciałbym, aby mój program wyglądał tak:
    http://zsyp.eu/smieci/programRS232.PNG
    z rysunku widać mniej więcej jak on ma działać,
    wybiera się okres czasu dla którego tworzy się tablicę danych do
    wysłania o określonych dzień:godzinach:minutach w ciągu dnia...

    ogólnie to będę wdzięczny za wskazówki jak coś takiego stworzyć, ale...

    zagadnienie jest takie: jak stworzyć strukturę przechowującą ustawienia
    tych czasów i danych? z jednej strony jest data, z drugiej jest dzień
    tygodnia, który może zawierać N wpisów... wszystko musi być sortowanlne
    i sortowane... jak coś takiego zapamiętać, jakaś tablica 3 wymiarowa?

    proszę o pomysł

  • 36. Data: 2014-05-03 21:56:19
    Od: "tusk, donald tusk" <N...@g...pl>

    a możesz mnie jeszcze naprowadzić na to jak robi się zakładki na
    stronie? dodałem do pliku RC to co miałem w VS 6.0 i w pliku pojawił się
    typ "SysTabControl32" to to?

  • 37. Data: 2014-05-03 22:16:32
    Od: "tusk, donald tusk" <N...@g...pl>

    Tab Control
    nawet opisane ;o)
    szkoda, że bez obrazków...

  • 38. Data: 2014-05-04 11:46:23
    Od: "tusk, donald tusk" <N...@g...pl>

    kurczę nie macie pomysłu
    jak zakodować takie parametry, w jakiejś tabeli, klasie? jak to zrobić?

  • 39. Data: 2014-05-04 14:08:02
    Od: firr <p...@g...com>

    W dniu niedziela, 4 maja 2014 11:46:23 UTC+2 użytkownik tusk, donald tusk napisał:
    > kurczę nie macie pomysłu
    >
    > jak zakodować takie parametry, w jakiejś tabeli, klasie? jak to zrobić?

    program sie robi malymi krokami, zrob jeden jakis
    - np wyswietl okno , pozniej jedna kontrolke i tak dalej

    1) jasne jest ze tego nei robisz (za malo umiesz - za duzo krokow na raz do
    zrobienia)
    2) na plus mozna ci zaliczys spora doze energii
    (ja mialem cos takiego chyba tylko przez rok w zyciu, na samym poczatku uczenia sie c
    gdzies tak w 2001 roku - pozniej nieststy mi to zniknelo, tak ze podziwiam

  • 40. Data: 2014-05-04 14:39:46
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 03.05.2014 19:12, tusk, donald tusk wrote:
> [...]
    >
    > chciałbym, aby mój program wyglądał tak:
    > http://zsyp.eu/smieci/programRS232.PNG
    > z rysunku widać mniej więcej jak on ma działać,

    Nie, nie widać.

> [...]

    > tygodnia, który może zawierać N wpisów... wszystko musi być sortowanlne
    > i sortowane... jak coś takiego zapamiętać, jakaś tablica 3 wymiarowa?

    A po co 3 wymiarowa? NAwet w tym opisie nie widzę 3 wymiarów.

    Sortujesz dane po dacie+czasie. Dzień tygodnia wynika z daty.
    Chcesz zobaczyć najbliższa środę, patrzysz na zakres czasu.
    Chcesz odczytać wszystkie środy, to sobie przeglądasz.

    Jeśli bardzo chcesz coś z tymi tygodniami robić, a tego nie
    napisałeś, a nie ma dużo pustych dni, zrób dwuwymiarową
    tablicę kontenerów na wpisy.
    Jeden wymiar to dzień tygodnia, drugi, to numer tygodnia,
    dodatkowo musisz umieć przeliczać numer i dzień tygodnia
    na datę (w prawie każdym języku są gotowce) tam trzymać
    jakiś kontener na rekord {godzina, treść komunikatu}.

    Tylko nie wiem po co (bo nie napisałeś) więc zalecam jednak
    pierwszy sposób.

    pzdr
    bartekltg