  • 1. Data: 2016-03-24 09:10:26
    Temat: moduł w stylu maple mini ale co nieco mocniejszy
    Od: ww <w...@o...pl>

    Witam. Czy zna ktoś może jakiś moduł w stylu:

    http://www.seeedstudio.com/depot/Maple-Mini-p-861.ht
    ml

    ale ze dwa razy szybszy (jakkolwiek to rozumieć) ? Nie chodzi
    mi o żadne raspberry na linuxie, z ethernetem, video i całą
    resztą. Potrzebuje taki "minimal development board", najlepiej z
    programowaniem po USB, szybszym procesorem (1 rdzeń
    szybszy o 100%) i co ważne sporo większą ilością ramu (minimum
    1MB). Jest szansa coś takiego znaleźć ? Potrzebuje tego do prostego
    urządzenia zajmującego się głównie wyświetlaniem czegoś na LCD
    320x240. W tym maple troszke brakuje mi mocy i mocno brakuje mi
    pamięci na framebuffer oraz dodatkowe bitmapki. No i niestety to
    musi być podobna technologia (ARM, najchętniej stm32). Zdecydowanie
    gotowy moduł a nie procesorek do wlutowania.

  • 2. Data: 2016-03-24 21:29:33
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-03-24 o 09:10, ww pisze:
> [...]
    > musi być podobna technologia (ARM, najchętniej stm32). Zdecydowanie
    > gotowy moduł a nie procesorek do wlutowania.
    Patrzyłeś na olimex? mają duży wybór różnych modułów np takie:
    https://www.olimex.com/Products/ARM/ST/

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 3. Data: 2016-03-24 21:33:32
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    Pierwszy z brzegu spełnia z naddatkiem twoje wymagania
    https://www.olimex.com/Products/ARM/ST/STM32-E407/op
    en-source-hardware

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 4. Data: 2016-03-25 08:10:21
    Od: ww <w...@o...pl>

    W dniu 2016-03-24 o 21:33, janusz_k pisze:
    > Pierwszy z brzegu spełnia z naddatkiem twoje wymagania
    > https://www.olimex.com/Products/ARM/ST/STM32-E407/op
    en-source-hardware

    196KB to nie do końca z naddatkiem. Poza tym strasznie duże.

  • 5. Data: 2016-03-25 18:01:53
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-03-25 o 08:10, ww pisze:
    en-source-hardware

    > 196KB to nie do końca z naddatkiem. Poza tym strasznie duże.
    Aaa to nie doczytałem :) sugerowałem się linkiem a tam tylko 20k jest.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 6. Data: 2016-03-25 18:04:27
    Temat: Re: modu? w stylu maple mini ale co nieco mocniejszy
    Od: Waldek Hebisch <h...@a...uni.wroc.pl>

    ww <w...@o...pl> wrote:
> [...]
    > reszt?. Potrzebuje taki "minimal development board", najlepiej z
    > programowaniem po USB, szybszym procesorem (1 rdze?
    > szybszy o 100%) i co wa?ne sporo wi?ksz? ilo?ci? ramu (minimum
    > 1MB). Jest szansa co? takiego znale?? ? Potrzebuje tego do prostego
    > urz?dzenia zajmuj?cego si? g??wnie wy?wietlaniem czego? na LCD
    > 320x240. W tym maple troszke brakuje mi mocy i mocno brakuje mi
    > pami?ci na framebuffer oraz dodatkowe bitmapki. No i niestety to
    > musi by? podobna technologia (ARM, najch?tniej stm32). Zdecydowanie
    > gotowy modu? a nie procesorek do wlutowania.

    Nie wiem co masz przeciw Raspberry Pi: sa wersje bez ethernetu,
    a Linuxa jak nie chcesz to nie musisz uzywac. Jest Net BSD jak
    ci GPL nie pasuje, sa przyklady malych jader. 1MB ram to
    nie "troche wiecej niz Maple mini" -- raczej dla mikrokontolerow
    to absoultny top. Kosztowo taniej jest dodac pamiec zewnetrzna
    i wtedy raczej daje sie duzo wiecej niz 1MB (najmiejsze plytki
    z pamiecia zewnetrzna jakie widzialem mialy 16MB). Olimex mial
    takie plytki np:

    https://www.olimex.com/Products/OLinuXino/iMX233/iMX
    233-OLinuXino-NANO/open-source-hardware

    Oni tez pisza o Linuxie bo to ludzie zwykla chca. Ale i.MX233
    jest dosc dobrze udokumetowany, wiec powinno sie dac zrobic
    wlasny system.

    --
    Waldek Hebisch

  • 7. Data: 2016-03-30 08:39:58
    Od: ww <w...@o...pl>

    W dniu 2016-03-25 o 18:04, Waldek Hebisch pisze:
    > Nie wiem co masz przeciw Raspberry Pi: sa wersje bez ethernetu,
    > a Linuxa jak nie chcesz to nie musisz uzywac. Jest Net BSD jak
    > ci GPL nie pasuje, sa przyklady malych jader.

    Armata na wróbla. Chociaż gdyby dało się kupić raspberry zero za te
    obiecane 5$ to bym się pobawił

> [...]
    >
    > Oni tez pisza o Linuxie bo to ludzie zwykla chca. Ale i.MX233
    > jest dosc dobrze udokumetowany, wiec powinno sie dac zrobic

    Może i dobrze ale gotowych przykładów jest chyba mniej niż do raspberry.
    A od początku tego raczej nie rozpracuje.