-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: mocarny diesel - którego wybrać
Date: Sat, 23 Jun 2012 13:38:40 +0200
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 29
Message-ID: <4...@4...net>
References: <js3vur$n4f$1@usenet.news.interia.pl> <js444n$n9s$1@mx1.internetia.pl>
NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1340451509 19912 82.143.187.50 (23 Jun 2012 11:38:29 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 23 Jun 2012 11:38:29 +0000 (UTC)
X-User: jjll
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2455942
[ ukryj nagłówki ]Dnia Sat, 23 Jun 2012 11:58:07 +0200, Przemysław Czaja napisał(a):
> Użytkownik "megrims"
>> http://www.youtube.com/watch?v=-CdI60lfaio
> Swoją drogą ciekawe zjawisko - moja Vectra z mocarnym silnikiem 120KM :)
> potrafi się rozpędzić do 200km/h w dość rozsądnym (jak dla mnie) czasie,
> a tu auta z mocami grubo ponad 300KM z trudem osiągają 250km/h. Niby
> tylko "powietrze" a jakie potrafi być skuteczne :)
Czysta fizyka i matematyka :-)
Powietrze przy tej predkosci zaczyna dominowac i sila oporu jest
proporcjonalna do kwadratu predkosci. Moc - juz do 3 potegi.
250/200=1.25
1.25^3 = 1.95
1.95*120 = 235 KM potrzeba
troche wieksze i ciezsze auto, i bedzie potrzebne 250 czy 280KM.
A ze mocniejsze nie przekraczaja 250, to juz kwestia umowy i
elektronicznego ogranicznika :-)
A tak swoja droga - w papierach tez masz 200 ? Bo jesli na liczniku, to
rzeczywistej pewnie troche mniej, 190 powiedzmy. Bo te 120KM to tak na
granicy, choc jak pamietam to Vectra byla dosc szybka, dobra aerodynamike
miala :-)
A niestety - trzeba 33% mocniejszego silnika, zeby podniesc predkosc o 10%.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 23.06.12 13:46 J.F.
- 23.06.12 13:58 Przembo
- 23.06.12 14:04 Przembo
- 23.06.12 14:11 J.F.
- 23.06.12 14:10 to
- 23.06.12 14:10 to
- 23.06.12 14:11 to
- 23.06.12 14:46 Tomasz Pyra
- 23.06.12 18:15 bratPit
- 23.06.12 19:35 Przemysław Czaja
- 23.06.12 21:06 BartekK
- 23.06.12 21:09 BartekK
- 23.06.12 21:11 BartekK
- 23.06.12 22:48 Przemysław Czaja
- 24.06.12 00:08 megrims
Najnowsze wątki z tej grupy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
Najnowsze wątki
- 2024-11-08 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-11-08 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-08 Wrocław => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Inżynier <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-11-08 Akumulator Hyundai
- 2024-11-08 Warszawa => Manager/Specialist e-commerce (B2C) <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-08 znaj podstawe
- 2024-11-08 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=