  • 21. Data: 2009-05-21 19:56:12
    Temat: Re: moc emitowana przez tel. komorkowy
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    JanuszR pisze:

    > Telefony nie emitują takiego promieniowania jak w Czarnobylu. To
    > zupełnie inna bajka.

    Ale przecież ja właśnie o tym mówię! Zamiast rzetelnie edukować media
    tylko robią sensację. W skutek czego w społecznej świadomości rodzi się
    koncepcja jakichś "promieni śmierci" emitowanych bez różnicy: przez
    elektrownię w czarnobylu, monitor CRT, komórkę i dziurę ozonową. ;)

  • 22. Data: 2009-05-21 20:03:17
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > http://www.youtube.com/watch?v=xwIE3PpmSII

    Masakra!! Banda oszołomów!! Nie mogę!! Fakt, połowę energii można
    zastąpić "odnawialną" (cokolwiek to znaczy :P)... no na pewno... jeśli
    pół Polski byśmy zrównali z ziemią, wycięli lasy, zasypali zbiorniki
    wodne, wytłukli zwierzęta i postawili tam wiatraki, to na drugie pół
    Polski by wystarczyło ;P...
    Poza tym, ciekawe, gdzie taki samolot się wbije w taką elektrownię,
    skoro budynku ze szkła nie przebił na wylot, a reaktor jest jednak pod
    ziemią!! :P... no ale z fizyką "społeczeństwo" nie jest za pan brat,
    więc cóż wymagać...
    Generalnie ja mam do ekologii takie podejście, że jak chcemy czysto - to
    musimy palić drewnem!! Bo to jest źródło energii odnawialne tak długo,
    jak długo świeci słońce i wody nie wywieziemy na Marsa. Plus modyfikacja
    genetyczna (żeby szybciej rosły) i będzie śmigało :).. po spaleniu
    powstanie dwutlenek węgla, który w procesie fotosyntezy nowe drzewa
    zsyntezują w swoje białka :) proste?? :D.. a jak ktoś powie że to długo
    trwa - to na pewno krócej niż powstawanie złóż wędla, gazu czy ropy
    naftowej a na pewno jest bardziej wydajne od wiatraczków itp.
    No ale to taka drewniana utopia i wcale nie chciałbym chyba takiego
    świata ;P...

    Co do reszty - świat się robi dziwnie "sterylny"... mnie to strasznie
    drażni i to ślepy zaułek... ale robi się OT, więc EOT.

    Pozdrawiam
    Konop

  • 23. Data: 2009-05-21 20:07:40
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 21 May 2009 21:53:44 +0200, Atlantis wrote:

    >Po pierwsze nie żadną włosienice (rodzaj wełnianej szaty pokutnej) a
    >włośnicę (choroba wywoływana przez włośnia spiralnego).
    >Po drugiej jesteś pewien, że nie umierali? Jeszcze w drugiej połowie XX
    >na polskiej wsi funkcjonowało takie określenie jak "umrzeć na bóle".

    _Masowo_. Albo ten wlosien rzadki byl, albo ludzie odporniejsi, ale
    chyba nie spotyka sie zeby pol wsi zmarlo ..

    J.

  • 24. Data: 2009-05-21 20:25:26
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > Wikipedia mówi, że może to być nawet 100W. Wszystko zależy od wielkości
    > komórki - w miastach masz BTSy rozstawione nawet co kilka ulic. Na
    > terenach wiejskich poszczególne "wieże" może dzielić dystans nawet
    > kilkudziesięciu kilometrów...
    > Niemniej należy pamiętać, że 100W to jednak moc relatywnie mała.

    Oczywiście wiesz jaka jest różnica między promieniowaniem przy 50Hz,
    1MHz, a 2GHz?

    zyga

  • 25. Data: 2009-05-21 20:28:49
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    J.F. pisze:

    > _Masowo_. Albo ten wlosien rzadki byl, albo ludzie odporniejsi, ale
    > chyba nie spotyka sie zeby pol wsi zmarlo ..

    Bo na to nie umiera się masowo. Masowo umierało się na cholerę, dżumę,
    ospę, czasem malarię albo grypę. Poza tym był tyfus, dur brzuszny i inne
    świństwa.
    Włośnica to dość niebezpieczna choroba powodowana przez pasożyta. Łatwo
    można to złapać jedząc mięso z nielegalnego uboju albo nieprzebadaną
    dziczyznę. Jak nietrudno się domyślić przy niewielkiej wiedzy i
    kiepskich warunkach sanitarnych łatwo było się zarazić...

    To tak odnośnie "przewagi" naturalnego świniaka z własnego uboju naszego
    pradziada nad "zabójczą" chemią z biedronki. ;)

  • 26. Data: 2009-05-21 20:29:11
    Od: Tomasz Wójtowicz <TOO_MUCH_SPAM@TO_MUCH.com>

    > Masakra!! Banda oszołomów!! Nie mogę!! Fakt, połowę energii można
    > zastąpić "odnawialną" (cokolwiek to znaczy :P)

    Ja na przykład bardziej boję się tej energii odnawialnej niż klasycznej,
    ale ekolodzy mają miód w uszach i krytyki nie słyszą. A trapią mnie
    takie rzeczy:

    1. Wiadomo, że woda ma maksymalną gęstość w +4 st.C, dzięki temu woda o
    takiej temperaturze utrzymuje się na dnie jeziora zimą i w tej wodzie
    różne organizmy przeżywają zimę. Jeśli teraz zainstalujemy modną "pompę
    ciepła", to ona spompuje energię z tej wody, wychładzając ją do zera,
    przez co lód skuje jezioro do dna i organizmy wymrą, więc co to za
    ochrona środowiska.

    2. Korzystanie z energii geotermicznej to przyspieszone schładzanie
    skorupy ziemskiej, co może powodować jej pękanie. Media milczą, ale ktoś
    już wysnuł teorię, że ostatnie trzęsienie ziemi w Asyżu mogło być
    spowodowane właśnie działaniem systemów geotermicznych, które we
    Włoszech są popularne.

    3. Energia wszystkich wiatrów na świecie jest ledwo 3x większa od ilości
    energii elektrycznej produkowanej przez człowieka. Jeśli byśmy teraz
    przeszli na "ekologiczną" energię elektryczną tylko z wiatraków, to
    osłabilibyśmy każdy wiatr o 1/3 co stanowiłoby niewyobrażalne zakłócenie
    klimatu.

  • 27. Data: 2009-05-21 20:33:18
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Konop napisał:

> [...]
    > naftowej a na pewno jest bardziej wydajne od wiatraczków itp.
    > No ale to taka drewniana utopia i wcale nie chciałbym chyba takiego

    Sprawność takiego układu biologicznego, tyle że nie z drewnem a z trawą
    słoniową czy inną malwą, jest zbliżona do sprawności ogniw słonecznych.
    A cykl pracy systemu jest zaletą, nie wadą, bo to całe zielsko rośnie
    gdy jest ciepło, a spalane jest pod kotłem gdy mróz przyciśnie. Prądu
    tak dobrze jeszcze nie potrafimy przechować sobie na zimę w spiżarni.

    --
    Jarek

  • 28. Data: 2009-05-21 20:33:20
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 21 May 2009 22:28:49 +0200, Atlantis wrote:

> [...]
    >dziczyznę. Jak nietrudno się domyślić przy niewielkiej wiedzy i
    >kiepskich warunkach sanitarnych łatwo było się zarazić...

    No wlasnie .. to w takiej ciemnej wsi przeciez wszystkie swinie
    powinny byc zarazone, a uboj moze i legalny, ale przez wszystkie wieki
    byl bez weterynarza ..

    >To tak odnośnie "przewagi" naturalnego świniaka z własnego uboju naszego
    >pradziada nad "zabójczą" chemią z biedronki. ;)

    Ale wedliny coraz gorsze robia :-)

    J.

  • 29. Data: 2009-05-21 20:38:58
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Zygmunt M. Zarzecki pisze:

    > Oczywiście wiesz jaka jest różnica między promieniowaniem przy 50Hz,
    > 1MHz, a 2GHz?

    Oczywiście wiem. Niemniej ogólnie zasada jest taka, że te urządzenia
    pracujące z większymi częstotliwościami pracują też z niewielką mocą
    (HotSpoty, komórki, urządzenia Bluetooth). Nawet gdyby BTS osiągał tą
    podawaną przez Wikipedią moc 100W to raczej na pewno nie byłby to jeden
    z tych stojących w mieście na dachu budynku. Takie urządzenia montuje
    się na terenach wiejskich, gdzie zabudowa nie jest tak gęsta. Zwykle
    wieże stoją samotnie na wzniesieniach, w pewnej odległości od
    najbliższych zabudowań.

    Ja jedynie twierdzę, że powinno się przestać robić niezdrową atmosferę
    wokół fal radiowych. Potem dochodzi do tak kuriozalnych sytuacji, że
    krótkofalowiec musi nadawać z działki (bo grupie staruszek uwidziało
    się, że wszystkie zejdą na raka przez jego anteny) albo bazowej anteny
    CB sąsiedzi nie pozwolą Ci założyć. Słyszałem nawet o przypadku bojkotu
    anteny satelitarnej (zwykłej, odbiorczej) z powodu rzekomo generowanego
    przez nią "promieniowania". :)

  • 30. Data: 2009-05-21 20:40:23
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    J.F. pisze:

    > No wlasnie .. to w takiej ciemnej wsi przeciez wszystkie swinie
    > powinny byc zarazone, a uboj moze i legalny, ale przez wszystkie wieki
    > byl bez weterynarza ..

    No i zapewne tutaj masz jedną z przyczyn wysokiej śmiertelności przed
    XIX wiekiem. :)