  • 11. Data: 2024-01-16 17:27:24
    Temat: Re: mobywatel - zatrudniają debili
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@u...edu.pl>

    W dniu 16.01.2024 o 15:13, J.F pisze:

    > Natomiast ... zobacz jakie piekne planowanie przestrzenne:
    > https://www.google.com/maps/@51.0904086,17.0150743,1
    5.62z?entry=ttu

    > niemiecka robota :-)

    Niemiecka robota to jest tu:

    https://www.google.com/maps/@51.1092642,17.1049081,3
    517m/data=!3m1!1e3?entry=ttu

    P.P.

  • 12. Data: 2024-01-16 18:04:20
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 16.01.2024 o 14:15, Adam pisze:

    > Natomiast IMO doskonałym pomysłem jest układ szachownicowy i numeracja
    > ulic. Krokolwiek, kto pierwszy raz znajdzie się w takim mieście, bez błędy
    > trafi np. na skrzyżowanie alei 35 i ulicy 24.

    I jak masz kopiec Kościuszki to ciągniesz przez niego by kratkę zrobić
    czy jednak naookoło?

    > Niestety, w Polsce praktycznie brak jest miast (poza starówkami) z
    > jakimkolwiek sensownym przestrzennym planowaniem ulic, a poza tym są nazwy.

    Chyba brak jest takich, które nie mają takiego planowania. Ale to, co
    dzisiaj widzimy to kiedyś były wsie. I jak drogę prowadzono to były
    różne przeszkody, więc je omijano. Bagna, lasy, górki, rzeka.

  • 13. Data: 2024-01-16 21:16:21
    Od: PD <p...@g...pl>

    W dniu 16.01.2024 o 10:44, J.F pisze:

    > Ale to chyba bez znaczenia, bo ludzie sie posługuja nazwami, a nie
    > kodami. I po wchłonięciu ulica Mickiewicza ... no trzeba wyjasniac, o
    > którą chodzi.

    tepnianie_danych/baza_teryt/uzytkownicy_indywidualni
    /wyszukiwanie

    > 403 Forbidden
    >
    > Moze to
    > https://eteryt.stat.gov.pl/eTeryt/rejestr_teryt/udos
    tepnianie_danych/baza_teryt/uzytkownicy_indywidualni
    /wyszukiwanie/wyszukiwanie.aspx

    > Ja sie na tym TERYT nie znam, ale:
    > -weźmy taką ulicę Skłodowskiej. Dokładniej to Marii Skłodowkiej ...
    > albo Marii Skłodowskiej-Curie, albo Marii Curie-Skłodowskiej,
    > to moze jest sens ponumerowac wszystkie stosowanym nazwy ulic w
    > pełnej/poprawnej wersji, w bazie danych stosowac tylko liczbę,
    > i przy okazji zlikwidowac takie nieistotne różnice
    > - Ale skąd dwóch Mickewiczów? A, widze
    > 32579 to "A. Mickiewicza"
    > 12740 to "Adama Mickiewicza"
    > Nie ma innego?

    To tak właśnie jest, jedna nazwa jeden numerek, przy czym nazwa składa
    się z dwóch pól.

    32579 Pole1 = "Mickiewicza" Pole2 = "A."
    12740 Pole1 = "Mickiewicza" Pole2 = "Aadama"

    Fajnie jest przy "Jana Pawła II". Jest kilka rekordów z Pole2 = "św.",
    "papieża", "bł." ;)

    Tam na tej stronie można csv pobrać na całość.

    > -google z tym kiedyś miało problem, bo potrafił pokazac ulicę w innej
    > miejscowości. Ktos w koncu wychwycił, ze np we Wrocławiu jest ulica
    > Jana Długosza, a w Żernikach jest ul "Długosza". Potem google sie
    > poprawiło, i nie wiem - polepszyło algorytm, czy Żerniki się poprawiły
    > :-) Hm, jest Długosza Jana :-)
    > https://www.google.com/maps/place/D%C5%82ugosza,+55-
    010+%C5%BBerniki+Wroc%C5%82awskie/@51.0335776,17.058
    4728,17z/data=!3m1!4b1!4m6!3m5!1s0x470fc34fc80f262d:
    0xf709dfe686288456!8m2!3d51.0335743!4d17.0610531!16s
    %2Fg%2F1hf9ddww5?entry=ttu

    > ale w teryt jednak
    > ul. Jana Długosza (03851)

    Niby można by to ujednolicić, np. "1-go maja" i "1 maja" sprowadzić do
    "1 maja". Albo "XXXX lecia" i "40 lecia". Chyba nikt z rządzących nie
    wyniuchał do tej pory jaka z tego mogła by być kasa dla szwagra, za
    wymianę tabliczek, dowodów i inne takie.

    > -w tymże Wrocławiu jest ulica Cybulskiego i skwer Cybulskiego.
    > Ulica jest Wojciecha, a skwer Zbigniewa. Przy skwerze nikt nie
    > mieszka, więc poczta nie ma problemu :-)
    >
    > -ale mamy też ulice Piłsudskiego i plac Piłsudskiego.
    > Tego Piłsudskiego, Józefa, Marszałka. W dwóch róznych miejscach.
    > No ale kod pocztowy inny

    akurat pl, al, skwer, ul są w bazie rozróżniane.

    > nie dajcie się zwieść googlowi - plac jest tu
    > https://www.google.com/maps/@51.1372388,17.0562016,1
    8z?entry=ttu

    > o, z Teryta jeszcze pare ciekawostek
    > pl. Józefa Piłsudskiego (16262)
    > ul. Józefa Piłsudskiego (16264)
    >
    > pl. marsz. Józefa Piłsudskiego (16272)
    > ul. marsz. Józefa Piłsudskiego (16274)
    >
    > ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego (36029)
    > ul. marszałka Józefa Piłsudskiego (48409)
    >
    > ul. Aleja Marszałka Józefa Piłsudskiego (48194)
    > ul. Józefa Klemensa Piłsudskiego (16266)
    > pl. Plac Marszałka Józefa Piłsudskiego (38983)
    >
    > Informatykom sie znudziło, czy radni sie uparli?

    No nie chcą kasy dla dla szwagra, nie chcą ;)

    [...]

    PD

  • 14. Data: 2024-01-16 21:50:56
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 12 stycznia 2024 o 23:48:33 UTC+1 Adam napisał(a):
> [...]
    > "Warszawa-Mokotów" itd, itp.
    >
    > Czyli trzeba robić doktoraty z geografii.
    > A są bazy danych, gdzie po wpisaniu numeru pocztowego podpowiada się
    > prawidłowo nazwa tego czegoś-tam.
    > A jak już się wybierze jakąś opcję, to i tak trzeba dalej z palca wpisywać
    > resztę adresu.
    >
    > Siedzę w oprogramowaniu (głównie dla firm) od początku lat 90-tych, ale
    > takich debilizmów, utrudnień i różnych niejasności co na stronach rządowych
    > to przez te kilkadziesiąt lat nie widziałem.
    > Mam na myśli różne e-puapy, m-obywatele i e-zusy.

    Nie denerwuj sie. To niedobre pisiory tak robiły. Teraz rzadzi KałOwnia i wszystko
    zostanie zreperowane. I na wzor szwabski będzie we wszystkim ład i porządek. Na
    początek wyszło im ze przegląd samochodu powinien kosztować ponad 500 złotych. To
    zrobią 380 i wszyscy będą musieli być zadowoleni.

  • 15. Data: 2024-01-17 00:20:51
    Od: titanus <t...@g...kom>

    [cut]

    ... zobaczcie sobie w Tomaszowie Lubelskim jakie nazwy mają ulice
    "szopena", ile i gdzie są.

    tak - jedna z nich jest oficjalną ulicą pisaną przez "sz". :D

    --
    Pozdrawiam - titanus

  • 16. Data: 2024-01-17 00:48:19
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    titanus napisał:

> [...]
    > "szopena", ile i gdzie są.
    >
    > tak - jedna z nich jest oficjalną ulicą pisaną przez "sz". :D

    Z tych warszawskich też "jedna z" pisana była przez "Sz", ta w Wesołej
    właśnie. Zmienili. W sumie nie wiadomo po co, skoro ronda Waszyngtona
    nikt się nie czepia. Za to w Nowym Sączu jacyś chcieli "zdekomunizować"
    ulicę Radziecką. Ona tak się nazywa bodaj od XVI wieku, więc szkoda by
    było. Odpuścili.

    Jarek

    --
    Pierdolenie o Szopenie

  • 17. Data: 2024-01-17 01:01:19
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Na początek wyszło im ze przegląd samochodu powinien kosztować ponad 500 złotych.
    To zrobią 380 i wszyscy będą musieli być zadowoleni.

    Kłamiesz, kłamliwy chuju :]

    "Na szczęście perspektywa ponad 500 zł płaconych przy okazji przeglądu
    samochodu w SKP jest skrajnie mało prawdopodobna. Najbardziej
    prawdopodobny scenariusz, jaki rysuje się na horyzoncie w rozmowach z
    przedstawicielami SKP, mówi o podniesieniu stawki za badanie techniczne
    samochodu do 150 zł netto, czyli 184,5 zł brutto.
    źródło:
    https://motoryzacja.interia.pl/przepisy-drogowe/news
    -505-zl-za-przeglad-techniczny-samochodu-diagnosci-o
    -nowej-ce,nId,7270561

    Musisz doliczyć INFLACJĘ, którą dokonał PiS, to jego sprawka :]

    I tu musisz już wypierdalać w PO_dskokach:)
    Bye! Łódzki żydzie :]

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 18. Data: 2024-01-17 01:08:38
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

> [...]
    -nowej-ce,nId,7270561

    > Musisz doliczyć INFLACJĘ, którą dokonał PiS, to jego sprawka :]
    >
    > I tu musisz już wypierdalać w PO_dskokach:)

    100 była nieadekwatna do inflacji znacznie wcześniej niż nastał PiS. A
    problem przeglądów to jest kwestia nieuwzględniania w nich przebiegu.
    Archaiczne przepisy.

  • 19. Data: 2024-01-17 01:20:32
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 17.01.2024 o 01:08, io pisze:
    [...]
    > 100 była nieadekwatna do inflacji znacznie wcześniej niż nastał PiS. A
    > problem przeglądów to jest kwestia nieuwzględniania w nich przebiegu.
    > Archaiczne przepisy.

    To dlaczego 8 LAT PiS tego nie zmieniło?...i zostawiło w czarnej dupie?
    Bo mieli wyjebane?...gdzie stacje diagnostyczne szorują dzisiaj po dnie?

    Znów lecisz w kulki, kurwiu jeden.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 20. Data: 2024-01-17 01:46:37
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

> [...]
    >
    > To dlaczego 8 LAT PiS tego nie zmieniło?...i zostawiło  w czarnej dupie?
    > Bo mieli wyjebane?...gdzie stacje diagnostyczne szorują dzisiaj po dnie?

    Taa, szorują a nowe stacje ciągle jakoś powstają tak przed PiS jak i
    dzisiaj. I żaden diagnosta jakoś mi się nie skarżył, że za mało. Jeszcze
    jakieś prezenty dają. Można też zapytać się, co za to dostajemy.
    Przeglądy są umiarkowanie szczegółowe. Coś tam niekiedy znajdą. Nie
    eskalują błahych problemów nie wiadomo jak bardzo. O tyle tylko jest
    problem, że muszę robić te przeglądy choćbym mało jeździł, bo mandaty
    wprowadzili, i choć jeżdżący naprawdę dużo, np 30x więcej ode mnie,
    robią je równie często.