eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodymniej niz 4000 zabitych w 2010 roku?Re: mniej niz 4000 zabitych w 2010 roku?
  • Data: 2011-01-04 22:24:18
    Temat: Re: mniej niz 4000 zabitych w 2010 roku?
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2011-01-04 22:00, Tomasz Pyra pisze:
    > W dniu 2011-01-04 21:12, Artur Maśląg pisze:
    >> W dniu 2011-01-04 20:34, Tomasz Pyra pisze:
    >>> W dniu 2011-01-04 12:41, RoMan Mandziejewicz pisze:
    >> (...)
    >>>> Bzdura. Musiałeś jeździć bardzo zmęczonymi Poldkami. Zmęczonymi
    >>>> wieczną jazdą poniżej 2k rpm.
    >>>
    >>> 160km/h w Polonezie było osiągalne, ale w tych najmocniejszych wersjach.
    >>
    >> Taaa. Dość powszechnie spotykane 1500AB to najmocniejsza wersja.
    >
    > No bo z tych dostępnych dla ludu w sumie najmocniejsza.

    I do tego chyba najpowszechniejsza.

    > Później masz jeszcze niewiele mocniejszą 1600.

    Miałem i taką.

    > Dopiero na koniec robili tego Rovera który miał ponad 100KM.

    Który był średnim pomysłem do tego samochodu.

    >>> Widzę że 104KM z Rovera miało właśnie Vmax=160km/h.
    >>
    >> Znaczy tyle samo, co słabszy brat z 82KM?
    >
    > Pewnie z powodu zestopniowania skrzyni biegów.

    Pewnie nie. Jeśli już, to kwestia przekładni głównej.

    > AFAIR "Rover" Vmax osiągał przy odcięciu na IV biegu, a V był już za
    > długi, a silnik zbyt mało elastyczny żeby po zmianie na V jeszcze
    > przyspieszać.

    Zasadniczo każdy samochód osiąga Vmax przy przełożeniu bezpośrednim,
    a nie przy nadbiegu.

    >>> Te "ludowe" raczej 140-155km/h.
    >>
    >> LOL - wyczytałeś w wiki o tym biednym kukuruźniku z 1900D i teraz
    >> ludowe to już 140? Poldek z niezniszczalnym dieslem PSA był dość
    >> poszukiwanym modelem na rynku.
    >
    > 1500AB w starej budzie miał owszem Vmax 160.
    > W nowej już 150 - albo aerodynamika, albo katalizatora się dorobił, albo
    > jeszcze coś.

    Nie opieraj się na tym co w wiki napisali. Ekologia zazwyczaj skutkuje
    niższą mocą, a aerodynamika mu się nie pogorszyła. Były też różne
    przełożenia tylnych mostów.

    >>> Co oczywiście w żaden sposób nie przeszkadza w tym żeby w Polonezie
    >>> zamknąć licznik, zwłaszcza jak było z górki - te samochody miały chyba
    >>> najszybsze prędkościomierze świata :)
    >>
    >> Kolejna bzdura - polonezowski licznik wcale nie odbiegał tolerancją od
    >> braci z 'zachodu'.
    >
    > No te co ja widziałem odbiegały.

    No jasne - na podstawie czego to oceniałeś?

    > Polonez na prędkościomierzu raczej miał +15% do rzeczywistości. A inne
    > auta zazwyczaj się w +5% mieszczą.

    Napisałem już raz (co wyciąłeś), że weryfikowałem te 'raczej' Garminem
    GPSII. Nie zauważyłem specjalnych różnic. Sugerujesz, że nawet wersje
    eksportowe były tak specjalnie zepsute, by pokazywać więcej?

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: