  • 201. Data: 2019-01-10 16:05:29
    Temat: Re: mistrz kierownicy w BWM na pasach (i dwa trupy)
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.01.2019 o 15:54, WS pisze:

    > Tak konktretnie to zielone nie daje zadnego pierwszenstwa!

    Tyż racja. Była kiedyś dyskusja na ten temat.

    > Sprawdz w rozporzadzeniu co oznaczaja sygnaly zielony, czerwony... O pierwszenstwie
    nie ma tam ani slowa!

    Wychdzi na to, że pieszy ma pierwszeństwo nawet na czerwonym, jedynie
    nie wolno mu wchodzić za sygnalizator;)

    Shrek

  • 202. Data: 2019-01-10 19:00:01
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > Ogólnie jest tak, że na zielonym ma się pierwszeństwo i w
    > cywilizowanych krajach nikomu do głowy nie przychodzi kwestionowanie
    > tego stanu rzeczy, na rzecz gdybania "a jak jedzie szwagier?".

    Tak JEST!

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Tomasz Waszczynski: "Ja się zastanawia, czy czekoladki z alkoholem

  • 203. Data: 2019-01-10 22:03:17
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-01-10 o 16:05, Shrek pisze:

    > Tyż racja. Była kiedyś dyskusja na ten temat.

    > Wychdzi na to, że pieszy ma pierwszeństwo nawet na czerwonym, jedynie
    > nie wolno mu wchodzić za sygnalizator;)

    Nawet jak wejdzie - mandat za wejście, dla kierowcy wyrok za
    spowodowanie wypadku.

    --
    Liwiusz

  • 204. Data: 2019-01-10 22:05:57
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.01.2019 o 22:03, Liwiusz pisze:

    > Nawet jak wejdzie - mandat za wejście, dla kierowcy wyrok za
    > spowodowanie wypadku.

    Przesadzasz - był emotikon.

    Shrek

  • 205. Data: 2019-01-10 22:14:57
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-01-10 o 22:05, Shrek pisze:

    > Przesadzasz - był emotikon.

    Ale to może być dobry kontrargument na popularny tu ostatnio pogląd
    "zielone daje TYLKO zgodę na wjazd za".

    --
    Liwiusz

  • 206. Data: 2019-01-10 22:20:38
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.01.2019 o 22:14, Liwiusz pisze:

    > Ale to może być dobry kontrargument na popularny tu ostatnio pogląd
    > "zielone daje TYLKO zgodę na wjazd za".

    Popularny jak popularny - z tego co pamiętam to jakiś dwóch tylko
    pajacowało - nicków nie podam bo głowy nie dam, ale kojarzę ich z
    kretyńskich analiz PoRD, więc nie pierwszy raz;)

    Shrek

  • 207. Data: 2019-01-11 01:11:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 10 Jan 2019 22:20:38 +0100, Shrek napisał(a):

    > Popularny jak popularny - z tego co pamiętam to jakiś dwóch tylko
    > pajacowało - nicków nie podam bo głowy nie dam, ale kojarzę ich z
    > kretyńskich analiz PoRD, więc nie pierwszy raz;)

    Ale co by nie mowic, to tak wlasnie jest napisane.

    Dodatkowo jest zapis ze sygnaly swietlne maja pierwszenstwo nad
    znakami regulujacymi pierwszenstwo przejazdu ... ale nie nad zasadami
    ogolnymi.

    Tzn nad zasadami ogolnymi tez maja pierwszenstwo, ale tak ogolnie,
    skoro nie zapisano ze pozwalaja na przejazd, to daja zgode tylko na
    wjazd za :-)

    I badz tu madry, co p/osel mial na mysli :-)

    J.

  • 208. Data: 2019-01-11 13:10:30
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2019-01-10 o 22:20, Shrek pisze:

    > Popularny jak popularny - z tego co pamiętam to jakiś dwóch tylko

    Jakiś - to jeden.
    Jeśli dwóch - to jakichś. Jakichś dwóch.
    Tak że wygląda na zgubienie dużej części wypowiedzi. :D

    > pajacowało - nicków nie podam bo głowy nie dam, ale kojarzę ich z
    > kretyńskich analiz PoRD, więc nie pierwszy raz;)

    Nicków nie podasz, bo ten dyskutant do każdego tematu pisze pod innym
    nickiem, a czasem w tym samym wątku pisze po kilkoma nickami.
    W tym chyba już go rozpoznałeś? ;)

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 209. Data: 2019-01-11 18:38:54
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.01.2019 o 01:11, J.F. pisze:

    > Tzn nad zasadami ogolnymi tez maja pierwszenstwo, ale tak ogolnie,
    > skoro nie zapisano ze pozwalaja na przejazd, to daja zgode tylko na
    > wjazd za :-)
    >
    > I badz tu madry, co p/osel mial na mysli :-)

    Co miał na myśli to na szczęście wiadomo;)

    Zastanawiać się można czemu nie napisał wprost o pierszeństwie.
    Odpowiedzią jest pewnie to, że ustawodawca nadzwyczaj rzadko daje komuś
    pierwszeństwo wprost. Słowo pierwszeństwo odmienione przez przypadki
    występuje w PoRD głównie w... ustalaniu że znaki osoby uprawnionej mają
    piewszeństwo przed innym innymi, świetlne przed znakami oraz... pieszy
    na przejsciu i w strefie zamieszkania.

    Shrek

  • 210. Data: 2019-02-12 10:12:59
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-12-30 o 16:19, PiteR pisze:

    > W Anglii są śpiące policjanty i zagięcia drogi w okolicy przejśca.
    > Zeby nie dało się przelecieć jak przeciąg. Ludzie chodzący na czerwonym
    > wyrabiają w sobie większą czujność.

    Jak byłem pierwszy raz w Anglii, to gdy podszedłem do przejścia (nie
    wszedłem na nie, tylko się zbliżyłem) kierowca nadjeżdżającego samochodu
    zatrzymał się przed przejściem, żeby mnie wpuścić na pasy.