  • 51. Data: 2011-07-27 07:06:21
    Temat: Re: minister walczy z .. pralkami
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Jacek,

    Wednesday, July 27, 2011, 8:53:42 AM, you wrote:

    > Zgadza się, toteż postuluję 10-letnią gwarancję. a nie 10-letni średni czas
    > uzywania pralki. Sądzę że 10 lat gwarancji wymusi na producencie taką
    > jakość że pralka będzie używana nawet 20 lat a to już by wystarczyło. I
    > sądzę też że wzrost ceny pralki spowodowany wydłużoną gwarancją nie
    > musiałby być duży, materiały konstrukcyjne niemal te same tyle że obróbka i
    > wykończenie lepsze.

    Dobrze. A co zrobisz z pracownikami zwolnionymi z fabryki pralek?
    Dwukrotne wydłużenie okresu eksploatacji pralek, to zmniejszenie
    popytu na nie.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 52. Data: 2011-07-27 07:10:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 26 Jul 2011 21:55:53 +0200, Sylwester Łazar napisał(a):
    > Rozwój technologii powinien polegać na tworzeniu rzeczy lepiej, a nie
    > gorzej.
    > Żadne dywagacje typu: musimy robić chłam, bo ludzie nie mieli by pracy mnie
    > nie przekonują.
    > Jeżeli społeczeństwo nie chce kupować pralek, bo te co mają się nie psują,
    > nic nie stoi na przeszkodzie, aby w nagrodę pracownicy tych zakładów od
    > najlepszych pralek,
    > przeszli na emeryturę od zaraz np. w wieku 30 lat, chyba że chcą pracować
    > dalej bądź dorobić.

    Niestety to tak nie dziala, to nie PRL.
    Placi im sie tyle ile placi, mniej wiecej tyle co gdzie indziej, bo robota
    jakis nadzwyczajnych umiejetnosci nie wymaga, a jak juz swoje zrobia to
    nikt im nie bedzie zasluzonej nagrody co miesiac do smierci wyplacal, bo
    dobrze robili, tylko idzta sobie nowej pracy szukac.
    Z czego nie nalezy wnioskowac ze trzeba buble robic aby prace dawac, o nie.

    No moze kiedys handel odkryje ze zamiast tanie buble sprzedawac to jeszcze
    lepiej wynajmowac ... i sie wtedy okaze ze solidne wyroby tansze sa.

    > Będzie to tańsze dla społeczeństwa niż kupowanie 2 milionów pralek po 800 zł
    > rocznie w Polsce.

    No nie, to nie takie proste.

    Tylko zauwaz ze u nas powinno byc jakies 15mln "gospodarstw domowych", co
    daje 1.5 pralek o trwalosci 10 lat.

    J.

  • 53. Data: 2011-07-27 07:15:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 26 Jul 2011 21:59:19 +0200, Sebastian Biały napisał(a):
    > Nie. Rozwój technologi zależny jest wprost od rynku. A rynek potrzebuje
    > taniego gówna o jakości jak z Chin bo tak wymagający jest współczesny
    > klient.

    Ale to tez troche wina producentow.
    Kupiles droga pralke, zepsula sie po 5 latach, naprawa miala kosztowac
    500zl, kupiles tania za 800zl, zepsula sie po 4 latach ... i co teraz
    kupisz ?

    > Więc rozwinięto technologie w kierunku "jak wyprodukowac coś
    > taniej i jeszcze udające że pierze".

    Znowu nie przesadzajmy - konstrukcje maja podobna - dlaczego mialyby nie
    prac, lub gorzej prac ?

    Owszem, moze i niektore firmy maja dzial badawczy i wiedza jak zrobic zeby
    pralka prala lepiej.

    J.

  • 54. Data: 2011-07-27 07:28:25
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 27.07.2011 08:53, Jacek Maciejewski pisze:
    > Zgadza się, toteż postuluję 10-letnią gwarancję. a nie 10-letni średni czas
    > uzywania pralki. Sądzę że 10 lat gwarancji wymusi na producencie taką
    > jakość że pralka będzie używana nawet 20 lat a to już by wystarczyło.
    Po czym wejdą importerzy z chin sprzedający za 1/2 ceny i zamykający
    interes po 2 latach ;)

    Michoo

  • 55. Data: 2011-07-27 07:36:29
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Wed, 27 Jul 2011 09:28:25 +0200, Michoo napisał(a):

    > Po czym wejdą importerzy z chin sprzedający za 1/2 ceny i zamykający
    > interes po 2 latach ;)

    To się im udowodni dumping i nałoży cła.
    --
    Jacek

  • 56. Data: 2011-07-27 07:37:42
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Wed, 27 Jul 2011 09:06:21 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Dobrze. A co zrobisz z pracownikami zwolnionymi z fabryki pralek?
    > Dwukrotne wydłużenie okresu eksploatacji pralek, to zmniejszenie
    > popytu na nie.

    Nic nie zrobię. Niech się sami martwią :) Jak się komuna nie podobała to
    teraz trzeba być konsekwentnym :)
    --
    Jacek

  • 57. Data: 2011-07-27 07:43:25
    Od: willy <m...@i...pl>

    On 27 Lip, 02:10, Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> wrote:
> [...]
    > lat tym samym niedu ym samochodem, pali 5-6 litr w benzyny. Patrz na
    > nowe tej samej wielko ci -- w katalogach maj podane troch mniej albo
    > nawet tyle samo. Diesle mo e mniej, mo e nawet 3,5 (ale za to litr oleju
    > jest bardziej niedobry dla klimatu ni litr benzyny, o gazie nie m wi c).

    > Ani w cenie, ani w tym ca ym pieprzonym dwutlenku w gla. Produkowanie
    > wci nowych samochod w, spalaj cych ciutk mniej paliwa, po to, by
    > zast pi nimi troch starsze, jest po prostu nieekologiczne. e jest
    > nieekonomiczne, to jako do ludzi atwiej dociera.

    Nie wiem czemu, ale dziwi mnie jeśli minister kraju będącego
    największym producentem TV i drugim w Europie producentem AGD
    proponuje przekonywanie EU do ograniczania produkcji sprzętu.
    Temu Panu dziękujemy.

  • 58. Data: 2011-07-27 07:44:44
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J.F.,

    Wednesday, July 27, 2011, 9:10:34 AM, you wrote:

    [...]

    > Z czego nie nalezy wnioskowac ze trzeba buble robic aby prace dawac, o nie.

    Tak, tak. Cała gospodraka jest oparta na konsumpcji i inflacji -
    wzajemnie napędzającym się mechaniźmie, pod kotłem którego szuflują
    bankowcy drukując kolejne nakłady coraz mniej wartych pieniędzy.
    Prawo Kopernika jest cały czas aktualne.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 59. Data: 2011-07-27 08:41:09
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 26-07-2011 o 22:47:12 Sylwester Łazar <i...@a...pl> napisał(a):

    > Nie wiem skąd się bierze taka agresywna młodzież na naszej grupie,
    To chyba o sobie mówisz, bo ja 'komunę' pamiętam bardzo dobrze
    miałem 29 lat jak się kończyła a ty? pewnie na g..o wołałeś papu.
    Ucz się i na drugi raz nie p...l głupot.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 60. Data: 2011-07-27 08:45:00
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    Nie ulega wątpliwości ,że "świat zwariował".
    Tym , którzy się troszczą o to co będą robili ci , którzy stracą pracę , bo
    fabryka jednorazówek padnie zwracam uwagę, że wozacy (czyli kierowcy wozów
    konnych) też stracili pracę...
    Kluczem jest KTO straci zyski na skutek produkowania wyrobów dobrych i
    trwałych.
    Bo ,że byłoby to z korzyścią dla ludzi normalnych i otoczenia to nie ulega
    wątpliwości.
    Myślę ,że prędzej czy później ktoś uczyni wyłom i zacznie produkować dobre i
    trwałe wyroby za cenę nieco tylko wyższą od chłamu. I tak zacznie się nowy
    okres w historii cywilizacji kończący erę "wyrzuć stare-kup nowe" oraz
    "taniej ,szybciej, jeszcze taniej, jeszcze szybciej".

    Zwrócę też uwagę ,że i na tym forum nader często pojawiają się pytania jak
    zrobić coś z niczego, za darmo i tanio.
    Po wielu latach, jeżeli klient nie rozumie ,że dobry wyrób nie może być
    zrobiony z gutaperki, papieru i sznurka oraz ,że nalezy opłacić umiejętności
    inżyniera, to odstępuję od rozmów o zleceniu.
    Nie warto kopać się z koniem.