  • 161. Data: 2011-07-28 12:08:06
    Temat: Re: minister walczy z .. pralkami
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 28.07.2011 13:48, janusz_kk1 pisze:
    > Zrobiłem przegląd pralek z tej okazji i okazało się że
    > teraz już nie mają one mechanicznego programatora,
    > czyli jest mniej rzeczy które mogą się zepsuć
    > i średnia użytkowania pralki się chyba podniesie,
    > niezależnie od woli ministra :)
    Pralka to drgające pudło z bezołowiowymi lutami, więc coś nie sądzę...

    Michoo

  • 162. Data: 2011-07-28 12:17:47
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello janusz_kk1,

    [...]

    > Ale to ją sprzedawaj jako zmontowany moduł uruchomiony
    > ale bez obudowy :)

    Pozostaje drugie pytanie...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 163. Data: 2011-07-28 13:20:13
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Thu, 28 Jul 2011 12:40:16 +0200, Andrzej Ława napisał(a):

    > Szczerze powiedziawszy zastanawiam się, czy nie byłoby dobrym
    > rozwiązaniem nałożenie embarga na Chiny lub przynajmniej jakichś
    > solidnych ceł.
    Ten pomysł jest spóźniony o jakieś 12 lat. Dzisiaj po takim wyskoku
    minister finansów Chin się nieco zirytuje i np. wypuści ze swojej rezerwy
    walutowej kilkadziesiąt mld euro czy zielonych oraz nie kupi kolejnych
    obligacji (zwłaszcza USA to dotyczy) i wymachujący szabelką szybko się
    uspokoją, bo wytłumaczyć swojemu społeczeństwu, że dolce vita się
    skończyło i właśnie trzeba spłacać długi to w demokracji ubogich umysłem
    samobójstwo.

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 164. Data: 2011-07-28 14:56:42
    Od: philips <p...@o...pl>

    > Bedzie przepis to nie bedzie innego wyjscia :-)
    > No ale jesli dbasz o jakosc, to wiele nie ryzykujesz :-)
    Zgadza się. Jednak 10 lat to długo. Czy Ty na projektowane przez Ciebie
    urządzenia dałbyś gwarancję, że przez 10 lat nic się nie stanie? Pomimo
    tego, że składasz sprzęt z wysokiej jakości elementów, to zawsze może
    się coś zdarzyć. Osobiście, pomimo wszelkich moich starań, aby
    projektowany sprzęt był jak najwyższej jakości - nie odważyłbym się tyle
    lat gwarantować. Zwłaszcza przy masowej produkcji, gdzie w najgorszym
    razie cała może do Ciebie wrócić :-)

    > Ale jesli producent nie bedzie odpowiedzialny, to zrobi byle jak.
    > I nie wiadomo jak ustawi koszta napraw.

    A widzisz, w takim razie po kilku latach już nie powinien być
    producentem. I nie dlatego, że postanowił tak urzędnik, ale dlatego, że
    ludzie widząc i słysząc co się dzieje po prostu nie kupią jego sprzętu.
    Mnie na przykład nic nie zmusi do kupna dysku twardego Fujitsu.
    Wypuścili kiedyś serię, która się psuła, niby robili akcję ich wymiany,
    a jednak robili wszystko, aby mi go nie wymienić. Jak dla mnie firma ta
    jest skończona. Być może teraz robią świetne dyski, ale swoim podejściem
    mnie zniechęcili do siebie...

  • 165. Data: 2011-07-28 15:04:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 28 Jul 2011 13:32:55 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Hello J.F.,
    > [...]
    >
    > Balcerowicz urealnił złotówkę, dolara nie ruszał - był poza jego
    > zasięgiem.

    Tym niemniej pokazuje co te socjalistyczne kalkulacje warte, jesli nagle
    mozna podniesc zarobki 5x. Gospodarka w zapasci a zarobki realne podnosza -
    i to bylo na tyle w kwestii kursu dolara w komunie, nawet ten czarnorynkowy
    byl sztuczny.

    > Ciebie to ucieszyło, bo zacząłeś zarabiać więcej. Mnie
    > ucieszyło, bo kredyt dla "młodych" małżeństw spłaciłem z jednej
    > wypłaty i jeszcze mi zostało.
    > Ale wielu ludzi straciło majątki życia na tej jeździe bez trzymanki.
    > Jak ktoś był na tyle głupi, żeby trzymać złotówki na koncie w banku,
    > to się nieźle przejechał.

    jak trzymal w banku zlotowki to mial 10 lat zeby sie nauczyc ze to czysta
    strata :-)

    Glowny zarzut niektorych do Balcerka to bylo to ze dal czas na splate
    kredytow, a potem jak rabnal odsetkami, to ich puscil z torbami.
    Ci co mieli stary kredyt to sie ucieszyli, bo go splacili z jednej pensji,
    ci co mieli w miare nowy nie nadazali splacac odsetek. A to dotyczylo
    glownie rolnikow.

    Natomiast przy okazji - kto mial odlozone w banku 1000 dolarow na starosc i
    ciezkie czasy .. ten sie nagle zdziwil ze to juz nie majatek.
    Co polecam do przemylenia zwolennikom likwidacji ZUS.

    J.

  • 166. Data: 2011-07-28 15:26:56
    Od: philips <p...@o...pl>

    W dniu 2011-07-28 00:29, J.F. pisze:

    > Ale wiesz - pralka nie mieso. Kupujesz taka i myslisz ze bedzie pracowala
    > wiele lat. Zepsuje sie po dwoch latach, to kupisz innej firmy - bo
    > poczujesz sie oszukany. A Panstwo powinno pilnowac zeby obywatela nie
    > oszukiwano.

    Nie żebym Cię atakował, ale myśleć sobie możesz co chcesz. Jeżeli
    producent nie powie Ci, że sprzęt wytrzyma 30 lat, to nie możesz tego
    założyć. Jeżeli czujesz się oszukany, to zgłaszasz to do prokuratury, a
    o winie orzeka sąd. Jeżeli rzeczywiście Cię oszukano, to orzeknie karę
    dla winowajcy. Jeżeli coś Ci się wydawało, to nie. Nie trzeba wymyślać
    nowych przepisów - wystarczy stosować istniejące. Państwo nie ma
    pilnować, aby obywatela nie oszukiwano, bo nie jest w stanie tego
    zrobić. Wtedy przy każdej transakcji musiałby stać urzędnik i
    kontrolować. Państwo ma umożliwiać dochodzenie swoich praw i karać tych,
    którzy obywatela oszukali. I to już jest. Za oszustwo chyba można pójść
    do więzienia.

    > Najlepiej dla klienta by bylo, gdyby producent popieral swoja marke
    > gwarancja. Wtedy bylby wolny rynek a nie loteria.

    A nie jest tak? Jeden producent daje 1 rok gwarancji inny - 5 lat.
    Produkt z 5 letnią gwarancją jest zazwyczaj droższy. Do Ciebie należy
    wybór, który produkt kupisz.

    > A czy ten drogi ma dluga gwarancje czy tylko dobra opinie ?

    Nie wiem. Ten z długą gwarancją zostanie Ci naprawiony za darmo lub
    wymieniony, jeżeli w okresie objętym gwarancją się zepsuje. W przypadku
    tego z dobrą opinią możesz tylko liczyć na to, że jest faktycznie dobry
    i się nie zepsuje.

    > ale wiesz - do niedawnej pory to dobrze robili, pralka z polaru 15 lat
    > krecila. A teraz wlasnie robia co innego.

    Jestem przekonany, że robią to, czego oczekuje klient. Jeżeli klient
    woli kupić tani syf i co 2 lata go zmieniać, to producent dobrego,
    trwałego, ale drogiego sprzętu może upaść, więc zaczyna robić tani syf
    psując swoją markę - taki jest dzisiaj świat. Gdyby ludzie woleli
    droższy i trwalszy sprzęt, to sowimi decyzjami - nie kupowaniem taniego
    syfu - zmusiliby producenta, aby produkował drożej, ale lepiej.
    Producent nie jest głupi, robi to, co ludzie od niego kupią.
    Osobiście nie kupię drogiego sprzętu, który jest drogi bo jest wykonany
    z materiałów, które mogą w kosmos latać. Nie sądzę, abym poleciał z tym
    sprzętem w kosmos, więc po co mi to? Wolę sprzęt tańszy i zmienić go na
    nowszy, z większą ilością funkcji model (jeśli ta większa ilość funkcji
    będzie mi potrzebna). A co ze starym sprzętem? Jeżeli jest sprawny, to
    znajdą się biedniejsi ode mnie ludzie, którzy go po prostu wezmą. Oprócz
    nowego sprzętu będę miał dziką satysfakcję z tego, że pomogłem innemu
    człowiekowi.
    Jeżeli nie da się sprzętu nikomu oddać to pozostaje tylko jego jak
    najlepszy recykling. Wydaje się, że wspomniana pralka jest jednym z
    lepiej recyklingowalnych sprzętów.

    > Ano, sporo w tym racji. Nie zycze sobie zeby urzednik mi dyktowal co i jak
    > drogo mam sprzedawac.

    Cieszę się, że się zgadzamy :-) Zawsze wolę szukać u ludzi wspólnych
    cech niż różnych :-)

    > Ale popatrz np na takie koszta telefonow w roammingu.
    > Obnizyli urzednicy .. i widziales gdzies narzekanie ile to teraz
    > operatorzy musza doplacac ? Bo nie musza ? Czyste wykorzystywanie swojej
    > monopolistycznej pozycji ?

    Chodzi o zasady. Oczywiście, że zyskał na tym klient. Mi chodzi o
    zasadę, że jeżeli urzędnik mógł zmusić jakąś firmę do konkretnej
    czynności, to również mnie może zmusić - a tego sobie nie życzę. Taka
    prosta zasada. I pamiętać należy, że dzisiaj dostał w d..ę producent
    telefonów, czy pralek, a jutro Ty, czy ja.
    > Oczywiscie byc moze zamiast dyktowac ceny lepiej by bylo gdyby europoslowie
    > zarzadzili wprowadzenie wolnego wyboru operatora roamingowego.
    > Choc to tez odgorny nakaz.

    Generalnie należy rozbijać monopole ze względu na możliwość dyktowania
    przez nie cen. W Polsce jest tak jakoś, że najpierw państwo dzieli rynek
    na kilka kawałków, dużych oczywiście, co umożliwia powstanie monopoli, a
    potem dzielnie walczy ze stworzonym przez siebie problemem. Tak jest z
    telefonią komórkową, czy energią elektryczną. Tak został podzielony
    rynek i firmy, że monopole muszą powstać. A wtedy taki, czy inny
    urzędnik będzie mógł pokazać w TV jak dzielnie walczy o szarego Polaka i
    jaki to on jest potrzebny na swoim urzędzie.

  • 167. Data: 2011-07-28 15:42:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 28 Jul 2011 16:56:42 +0200, philips napisał(a):

> [...]
    > projektowany sprzęt był jak najwyższej jakości - nie odważyłbym się tyle
    > lat gwarantować. Zwłaszcza przy masowej produkcji, gdzie w najgorszym

    Ale poniekad o to chodzi - zrobisz gorzej, ponies konsekwencje.
    A nie oszukuj klienta ze towar wysokiej jakosci, ale gwarancji nie dajesz.

    Przy czym .. praktyka dowodzi ze taka trwalosc nie jest niczym
    nadzwyczajnym. Owszem - czasem sie cos drobnego popsuje .. ale to tym
    bardziej - gwarancja ma byc, niech producent postara sie ograniczyc wlasne
    koszta, a nie uzasadniac ze wysokie koszta serwisu sa jak najbardziej
    usprawiedliwione.

    sporo tu jest winy nas samych - trzeba bylo sie przy zakupach kierowac
    wlasnie dlugoscia gwarancji. Nie reklamami, marka, tylko tym co realnie
    mamy zapewnione.

> [...]
    > Wypuścili kiedyś serię, która się psuła, niby robili akcję ich wymiany,
    > a jednak robili wszystko, aby mi go nie wymienić. Jak dla mnie firma ta

    tylko ze to sie przydarzylo juz wszystkim. Tobie sie zepsula Fujitsu, mnie
    np LG, teraz w sklepie mnie sie spodoba Fuji, a Tobie LG - i tak interes
    sie kreci.

    Swego czasu w komptuterach mialem zasade ze w razie problemow odstawiam
    firme na 3 lata. Zakladajac ze po tym czasie naucza sie poprawnie robic lub
    padna.
    No ale wtedy byl ruch w interesie, co chwila cos sie w okolicy kupowalo,
    towar rozwijal sie jak szalony, co poltora roku sie zmienialo.
    Pralke mam jedna, ciagle dziala i jak sie zepsuje to nie bede wiedzial co
    kupic. Ani czy np 7 lat to jest zla jakosc czy bardzo dobra. I nie mam
    zadnej gwarancji ze to co teraz robia przypomina to ci mialem.

    J.

  • 168. Data: 2011-07-28 18:25:32
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 28-07-2011 o 13:50:12 Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    napisał(a):

    > Może to upierdliwe, ale nie rozumiem jaką rolę ma ten cudzysłów.
    Bo jak sam zauważyłeś węgla tego jest niewiele a zmuszono producentów
    do instalacji tego filtra którego niwłaściwa obsługa naraża na poważne
    koszty a tak wulkany produkują cząstek węgla, popiołu i CO2 wielokrotnie
    więcej.
    Tak że to jest pseudoekologia która przynosi więcej strat niż zysków.
    SWzczególnie jakby policzyć koszty wyprodukowania tych filtrów, osprzętu
    ich
    i tego że czy chcesz czy nie co jakiś czas musisz sobie zrobić małą trasę.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 169. Data: 2011-07-28 18:28:25
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 28-07-2011 o 14:08:06 Michoo <m...@v...pl> napisał(a):

    > Pralka to drgające pudło z bezołowiowymi lutami, więc coś nie sądzę...
    Jakbyś popatrzył do środka tobyś zobaczył że luty są tylko na płytce
    sterownika
    która ma jakąś tam amortyzację na mocowaniu, reszta jest zaciskana.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 170. Data: 2011-07-28 18:44:38
    Od: Padre <P...@n...net>

    > Dlaczego debila? Geniusza raczej, który jest w stanie tak to wszystko
    > zaprojektować, by zużywało się równomiernie.

    Debila który twierdzi że tak się da:)

    Właściwie to się da ale klient w specyfikacji zamówienia powinien
    dokładnie określić planowany przebieg roczny z rozpisana na kilometry
    jakością dróg, planowanym obciążeniem, planowanymi prędkościami z
    podziałem na jakości dróg i.t.p. coś jak zamówienie na współczesny
    samolot bojowy.