-
Data: 2011-08-02 10:14:38
Temat: Re: minister walczy z .. pralkami
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Pan J.F. napisał:
>>>> Jasne. Ale kaszlak to nie samochód :(
>>> Wyrob samochodopodobny :-)
>>
>> To samo można powiedzieć na temat Forda T. Na początku lat '70 byłem
>> po raz pierwszy we Włoszech. Pierwsze wrażenie było takie: "o jak tu
>> dużo samochodów". I drugie -- "jakie one wszystkie małe, prymitywne
>> i poobijane w porównaniu z tym, co widać na ulicy w Polsce".
>
> Zaraz .. a co widac w Polsce ? Syrenke, Warszawe i Fiata 125 ?
>
> Bywaly jeszcze jakies Zastawy tez chyba na wloskiej licencji :-)
> No i skody, moskwicze i zaporozce.
Jeszcze wołgi, mercedesy i mnóstwo rzadkich marek. I to wytarczyło,
bo u nas ulica zdominowana była przez takie "normalne samochody",
a tam ginęły one w tłumie tych jeździdełek. W Polsce dopiero później
maluchy zaczęly zapełniać wszelkie wolne powierzchnie asfaltu.
Aha, jeszcze jedno. Wtedy pierwszy raz zetknąłem się ze zjawiskiem
pod tytułem "autogaz", które miało swoją praprzyczyną związaną
z trudnościami zakupu benzyny w pierwszym kryzysie paliwowym. Trochę
takich samochodów widywało się tam na ulicach. Miały butlę z gazem,
taką domową, położoną na bagażniku dachowym i przypiętą paskiem od
spodni albo przywiązaną jakimś sznurkiem. Do tego szlauch prowadzący
gaz do silnika przez lekko uchyloną maskę.
>> Ameryka za czasów H. Forda, to była jedna wielka wiocha bez dróg,
>> więc potrzebny był wszędołaz w rodzaju Modelu T.
>
> Ale czy on tak bardzo odbiegal od wspolczesnych mu samochodow ?
> Chyba nie.
Chyba jednak tak. Ale trzeba doprecyzować, co to znaczy "wpólczesnych".
Toto produkowali przez jakieś dwadzieścia lat. W tym czasie w branży
odbywał się olbrzymi postęp, szybszy niż dzisiaj. Inni wypuszczali
co i rusz nowe modele, a Henio się uparł, że niczego nie będzie
zmieniał, bo przecież ludzie i tak kupią. No chyba że te tulejki,
popychacze, sworznie i pociągacze, co to bezczelnie nie chcą się zepsuć
zanim auto trafi na złom. W latach dwudziestych w krajach europejskich,
to już były trudności z dopuszczeniem Modelu T do ruchu -- z, ogólnie
biorąc, powodów bezpieczeństwa. Bo kto siedając za kierownicą spodziewał
się, że przyjdzie mu zmieniać "biegi" nogą i dodawać gazu ręką? Ten
model w ogóle nie miał sprzęgła i skrzyni biegów, tylko stale zazębioną
przekładnię planetarną. Rzecz zupełnie nie do pomyślenia w seryjnych
samochodach innych producentów.
--
Jarek
Następne wpisy z tego wątku
- 02.08.11 11:14 qlphon
- 02.08.11 11:27 m4rkiz
- 02.08.11 11:37 qlphon
- 03.08.11 12:23 Artur M. Piwko
- 07.08.11 18:52 Marcin Wasilewski
- 07.08.11 21:44 J.F.
- 08.08.11 08:34 janusz_kk1
- 08.08.11 10:26 J.F.
- 08.08.11 13:47 Marcin Wasilewski
- 08.08.11 14:23 J.F.
- 08.08.11 14:32 Marcin Wasilewski
- 08.08.11 14:49 Jarosław Sokołowski
- 08.08.11 17:32 J.F.
- 08.08.11 17:41 Marcin Wasilewski
- 08.08.11 19:26 janusz_kk1
Najnowsze wątki z tej grupy
- Smar do video
- Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- "ogrodowa linia napowietrzna"
- jaki zasilacz laboratoryjny
- jaki zasilacz laboratoryjny
- Puszka w ziemię
- T-1000 was here
- Ściąganie hasła frezem
- Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- Brak bolca ochronnego ładowarki oznacza pożar
- AMS spalony szybkim zasilaczem USB
- stalowe bezpieczniki
- Wyświtlacz ramki cyfrowej
- bateria na żądanie
- pradnica krokowa
Najnowsze wątki
- 2025-02-06 PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- 2025-02-05 ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-07 Smar do video
- 2025-02-06 Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- 2025-02-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-07 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-07 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-02-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-02-07 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-07 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo