  • Data: 2011-07-27 22:02:21
    Temat: Re: minister walczy z .. pralkami
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 27 Jul 2011 19:41:14 +0200, philips napisał(a):

    > Nie wiem, nie znam się, możliwe że masz rację. Obawiam się jednak, że
    > przyjęcie samych kosztów materiałów, to trochę mało. Musisz jeszcze
    > przyjąć, że tych pralek sprzedasz odpowiednio mniej, bo nie będą się
    > psuły, a w tym czasie musisz płacić pracownikom.

    no nie - jakbys robil porzadnie to bys mial caly czas mniejsze
    zatrudnienie. Przynajmniej w teorii, bo w praktyce .. przyjdzie koniunktura
    to ludzie beda kupowac nowe ladne pralki, przyjdzie kryzys, to poczekaja na
    lepsze czasy.
    A takie g* zepsuje sie w dowolnym momencie i nie bedzie zwracac uwagi -
    kryzys czy nie. Trzeba bedzie pojsc, kupic nowa i dac ludziom prace.

    > Cena
    > według Ciebie wzrośnie o 50%, a odpowiedzialność o kilkaset procent (w
    > zależności od aktualnego okresu gwarancji w stosunku do proponowanego
    > przez Ciebie 10 letniego). No, ciekawa kalkulacja. Ja bym się nie odważył...

    Bedzie przepis to nie bedzie innego wyjscia :-)
    No ale jesli dbasz o jakosc, to wiele nie ryzykujesz :-)

    > To, że pralka nie powinna być wymieniana co 3 lata nie oznacza, że
    > producent ma dać gwarancję na 10 lat. Jeżeli będzie Ci się opłacało po
    > 3-6 latach ją naprawić - nie widzę problemu.

    Ale jesli producent nie bedzie odpowiedzialny, to zrobi byle jak.
    I nie wiadomo jak ustawi koszta napraw.

    > Nie potrzebuję tak długiej
    > gwarancji. W samochodzie też wymieniasz zużyte części chyba, że będzie
    > to już nieopłacalne. Jednak samochód nie kosztuje 800 zł...

    I tu jest cala roznica - samochod nie kosztuje tyle co dwie naprawy,

    J.