  • 11. Data: 2010-06-26 14:21:13
    Temat: Re: miniaturowy tranzystor do zasilaczy ;)
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@s...com>

    > Zasilacz wyższy o kilka mm to nie problem. Laptop wyższy o kilka mm
    > to duży problem. Transformator impulsowy zdolny przenieść te 75W, to
    > obecnie 25.5mm wysokości z pinami. Można skonstruować transformator o
    > niskim profilu ale zapewnienie właściwej izolacji będzie wymagało
    > naprawdę sporej gimnastyki. Żaden z obecnie produkowanych, powszechnie
    > dostępnych karkasów SMD nie spełnia norm izolacji :(

    A może oni planują zbudować przetwornicę buck na żyratorze?

  • 12. Data: 2010-06-26 16:04:32
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Tomasz,

    Saturday, June 26, 2010, 4:21:13 PM, you wrote:

    > A może oni planują zbudować przetwornicę buck na żyratorze?

    Gdzie smiley?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 13. Data: 2010-06-26 17:35:23
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    > no artykul powalający... co to będzie, jak odkryją tranzystory
    > nanometrowe, wtedy może w końcu wynajdą takie coś...jakby wam to
    > wyjaśnić...dużo tranzystorów w jednej obudowie.
    > Nazwałem to "układ scalony".

    Pewnie będzie miało 5 tranzystorów.
    Ciekawe jak to nazwą?
    UL1111 może?.. jedynki bo to pionierski układ będzie, a cztery aby uczcić
    przejście z wycierania palca o ścianę ze wszystkich stron na papier
    toaletowy.

    --
    Irokez

  • 14. Data: 2010-06-26 20:29:19
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@s...com>

    > Gdzie smiley?

    Nie wiem na jakim poziomie tego rodzaju technika stoi. 50 lat temu nikt
    nie wierzył, że komputer zmieści się w 1 układzie scalonym.

  • 15. Data: 2010-06-26 20:47:29
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > UL1111 może?.. jedynki bo to pionierski układ będzie, a cztery aby uczcić
    > przejście z wycierania palca o ścianę ze wszystkich stron na papier

    o to to, bardzo dobra nazwa. Ale dlaczego UL ? Układ Lalony ? Pewnie
    projektant trochę sepleniący.

  • 16. Data: 2010-06-26 21:08:47
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Tomasz,

    Saturday, June 26, 2010, 10:29:19 PM, you wrote:

    > Nie wiem na jakim poziomie tego rodzaju technika stoi. 50 lat temu nikt
    > nie wierzył, że komputer zmieści się w 1 układzie scalonym.

    A co to ma wspólnego z techniką? Symulacja indukcyjności żyratorem
    jest kosztowna energetycznie - nie ma zwrotu energii, są tylko straty.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 17. Data: 2010-06-26 21:09:18
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello sundayman,

    Saturday, June 26, 2010, 10:47:29 PM, you wrote:

    > o to to, bardzo dobra nazwa. Ale dlaczego UL ? Układ Lalony ? Pewnie
    > projektant trochę sepleniący.

    Układ Liniowy. W odróżnieniu od UC...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 18. Data: 2010-06-26 21:25:11
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@s...com>

    > A co to ma wspólnego z techniką? Symulacja indukcyjności żyratorem
    > jest kosztowna energetycznie - nie ma zwrotu energii, są tylko straty.

    No tak, czyli przetwornicy na tym się nie zbuduje.

    A co do głównego artykułu, to uważam że lepiej, żeby zminiaturyzowali
    zasilacz laptopowy do rozmiarów zasilacza wtyczkowego, niż pakowali
    zasilacz do obudowy laptopa.

  • 19. Data: 2010-06-26 21:30:12
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Tomasz,

    Saturday, June 26, 2010, 11:25:11 PM, you wrote:

    [...]

    > A co do głównego artykułu, to uważam że lepiej, żeby zminiaturyzowali
    > zasilacz laptopowy do rozmiarów zasilacza wtyczkowego, niż pakowali
    > zasilacz do obudowy laptopa.

    Są granice miniaturyzacji i pewnych problemów się nie przewskoczy. 75W
    zasilacza laptopa to nie 2W ładowarki do telefonu.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 20. Data: 2010-06-26 21:58:46
    Od: "Remek" <r...@t...pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał:

    > Siakiś bełkot. To nie wielkość tranzystorów stanowi problem. Problemem
    > są transformatory i bezpieczeństwo.

    Bardzo umiarkowanie to określiłeś. Ja powiem, że to dziennikarskie brednie.
    Zresztą to normalka. Pojęcia nie mają o tym, o czym piszą i plotą takie
    bzdury, że głowa mała.

    Remek