  • Data: 2012-01-17 08:14:55
    Temat: Re: miksowanie sygnałów audio
    Od: "Desoft" <N...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "identifikator: 20040501" <N...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:jf1dtk$n8t$1@node2.news.atman.pl...
    > to mogę to zrobić na wzmacniaczku operacyjnym w układzie sumującym?

    Sumowanie mozesz zrobić nawet na samych rezystorach. Ba, nawet wykorzystując
    rezystancje wewnętrzne żródeł. Często stosowane dla uzyskania sygnału mono
    ze stereo :)
    Mówiąc obrazowo: jeżeli zewrzesz dwa wyjścia to otrzymasz na nich sumę
    sygnałów. Jeżeli sygnały i/lub wyjścia zbyt się różnią dla uzyskania
    prawidłowego działania dodasz rezystory. Jeżeli będzie słychać przenikanie
    sygnałów z poszczególnych torów, dasz rezystor obciążający, jak dasz
    rezystor obciążający, to sygnał Ci zmaleje tym bardziej im bardziej
    wytłumisz przenikanie. Można go oczywiście wzmocnić. Na wzm. operacyjnym
    wychodzi to najlepiej.
    Nie wiem jakiej klasy to urządzenie, ja kiedyś budowałem mikser który miał
    mieć wejście na operacyjnym, ale skończyło się na rezystorach, bo nie było
    słychać różnicy.

    --
    Desoft