  • 1. Data: 2016-06-05 01:52:06
    Temat: mikrozasilacz
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Jest sobie źródło zasilania 10V, z którego można pobrać max 2mA.
    Potrzeba zrobić 4 do 5V, które z kolei będzie służyło do zasilania
    czegoś, co pobiera powiedzmy 100uA - 500uA.

    Najprostsze rozwiązanie : tranzystor w układzie wtórnika z diodą zenera
    chyba zeżre ten dostępny prąd na samego siebie ?
    Czego by tu użyć ?

  • 2. Data: 2016-06-05 02:17:48
    Temat: Re: mikrozasilacz
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Nie jem mięsa, tłuszczów staram się nie za wiele, a skleroza taka że
    hej... Za dużo rzeczy człowiek ma na łbie.

    Zapomniałem, że mam w tym celu kupiony TPS62177DQCT, liczę że się nada.

    Ale gdyby nie - to jak inaczej byście proponowali ?

  • 3. Data: 2016-06-05 02:24:16
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2016-06-05 o 02:17, sundayman pisze:
> [...]
    >
    > Zapomniałem, że mam w tym celu kupiony TPS62177DQCT, liczę że się nada.
    >
    > Ale gdyby nie - to jak inaczej byście proponowali ?

    No jeśli pobór prądu stały, to ja proponuję rezystor :)

    Zalety: pobiera tyle samo prądu co oddaje :)

  • 4. Data: 2016-06-05 02:53:41
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > No jeśli pobór prądu stały, to ja proponuję rezystor :)
    >
    > Zalety: pobiera tyle samo prądu co oddaje :)

    Odbiornik to akcelerometr, który dodatkowo wysyła sygnał w ten sam
    przewód, z którego jest zasilany (via kondensator rzecz jasna).

    Taki układ czujnika z zasilaniem i transmisją po jednym kablu.
    Czyli napięcie zasilające układ docelowy musi być jednakowoż w miarę
    stabilne, inaczej zamiast sensownego sygnału odebranego po drugiej
    stronie tego kabla będą jakieś jaja...

  • 5. Data: 2016-06-05 08:29:24
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

> [...]
    >
    > Zapomniałem, że mam w tym celu kupiony TPS62177DQCT, liczę że się nada.
    >
    > Ale gdyby nie - to jak inaczej byście proponowali ?

    Zależy od tego jak bardzo zależy Ci na sprawności i ile masz miejsca.
    Jest taka rodzina MCP170x i MCP180x. Ja bym pewnie celował w coś koło
    MCP1703.

    Pozdrawiam

    DD

  • 6. Data: 2016-06-05 10:32:38
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    sundayman wrote:

    > Jest sobie źródło zasilania 10V, z którego można pobrać max 2mA.

    LND150 i zenerka. Albo rezystor. MOSFET zubożony będzie jednak
    lepszy, bo ten ma prąd nasycenia dokładnie takiego rzędu i zasilacz
    będzie działał do Vin=500V, ogranicza moc rozpraszana wybranej
    obudowy. Kilka zasilaczy beztransformatorowych 230V małych prądów
    w ten sposób popełniłem (największy na 4mA), sprawują się świetnie i są
    mikroskopijne.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 7. Data: 2016-06-05 11:31:53
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    sundayman pisze:
> [...]
    >
    > Najprostsze rozwiązanie : tranzystor w układzie wtórnika z diodą zenera
    > chyba zeżre ten dostępny prąd na samego siebie ?

    Opornik i zenerka.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 8. Data: 2016-06-05 13:10:30
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 05.06.2016 o 01:52, sundayman pisze:
> [...]
    >
    > Najprostsze rozwiązanie : tranzystor w układzie wtórnika z diodą zenera
    > chyba zeżre ten dostępny prąd na samego siebie ?

    rzuć okiem na to:

    https://www.youtube.com/watch?v=kXoPr6Vorzg

    o ile dobrze rozumiem film i Twoje potrzeby, cały zasilacz na tak niski
    prąd da się poskładać z rezystora i kondensatora - które ograniczają
    prąd i diody zenera z kondensatorem w celu ograniczenia napięcia.
    ToMasz

  • 9. Data: 2016-06-05 13:12:14
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 05.06.2016 o 11:31, AlexY pisze:

    > Opornik i zenerka.

    rzuć okiem na :
    (czas 14:00)

    https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailp
    age&v=kXoPr6Vorzg#t=840

  • 10. Data: 2016-06-05 15:30:09
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-06-05 o 02:53, sundayman pisze:

> [...]
    > Czyli napięcie zasilające układ docelowy musi być jednakowoż w miarę
    > stabilne, inaczej zamiast sensownego sygnału odebranego po drugiej
    Po co napięcie? zrób pętlę prądową, na zasilaniu rezystor z badaniem
    prądu na nim a z drugiej strony zener do masy, dioda i kondesator do
    podtrzymania napięcia, tranzystor kolektorem do zenera który sterujesz
    wyjściem z tego czujnika.

    --
    Pozdr

    Janusz_K