  • 41. Data: 2012-01-02 11:16:26
    Temat: Re: miesiąc z androidem
    Od: atm <...@v...pl>

    > Nie ja jestem winien, że android na takim samym sprzęcie działa wolniej
    > niż konkurencyjne rozwiązania. Ale to by jeszcze można mu wybaczyć,
    > gdyby w zamian był chociaż ładny, funkcjonalny lub wygodny.

    Ktory system wg Ciebie spelnia te wymogi?
    Gdybys mogl tez wskazac nowy telefon z WP7, ktory kosztuje maksymalnie
    500zl?
    Pozdrawiam

  • 42. Data: 2012-01-02 11:16:38
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2012-01-02 12:07, Skrypëk pisze:

    > Ale nawet BlackBerry jest lepsze.

    w czym termina blackberry jest lepszy?

    > A jakbym potrzebował launchera do fart-apps, to wolałbym oryginalnego
    > ajfona niż jego ołpensorsową podróbę.

    i wszystkie jego (iPhone'a) ograniczenia - gratuluje wyboru :)

    > Nie ja jestem winien, że android na takim samym sprzęcie działa wolniej
    > niż konkurencyjne rozwiązania. Ale to by jeszcze można mu wybaczyć,
    > gdyby w zamian był chociaż ładny, funkcjonalny lub wygodny.

    wez sie otrzasnij.
    Zainstaluj sobie Windows7 na komputerze klasy Pentium z 1GB RAM - to
    moze zrozumiesz, ze technologia idzie do przodu i nowe systemy maja
    swoje wymagania minimalne.

    Poprzednio uzywalem PalmOS (topowy model Sony Clie TH55 mial procesor
    taktowany od 8MHz do 123MHz, ekran 4" 320x480, akcelerator grafiki i byl
    szybszy w wielu przypadkach niz palmtop z WM z zegarem > 500MHz).
    Ale czy to cos znaczy?
    Kazdy system ma swoje wymagania minimalne i jesli producencji nie
    potrafia tego zrozumiec (a uzytkownicy przezyc) to potem powstaja takie
    urban legend.

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 43. Data: 2012-01-02 11:26:33
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2012-01-02 10:46, dizel pisze:

    > Różnicę jak najbardziej rozumiem, przez długi czas używałem symbiana i
    > wiem co to jest system w telefonie, natomiast nie rozumiem zachwytu
    > nad androidem i tego całego szumu wokół tego systemu, gdzie się
    > człowiek nie obejrzy czy nie wejdzie na jakąś stronę związaną z
    > telekomunikacją to w co drugim newsie jest słowo android. Tak jakby
    > już nie było innych systemów w telefonach.

    ale kto sie tym zachwyca?
    ja tu nie widze achow i ochow - a raczej kazdy znajduje jakies
    niedorobki (ja rowniez chetnie bym pare rzeczy poprawil w robociku).
    Ale na chwile obecna android jest jednak najbardziej zaawansowanym
    systemem z mozliwosciami malego komputerka (jak znasz inny z podobnymi
    funkcjami (i bez ograniczen iOS) to podaj przyklad).

    Poprzednio tez uzywalem symbiana (nawet celem zwiekszenia jego
    funkcjonlanosci mialem go 'zrootowanego') - ale doszedlem do kresu jego
    mozliwosci (telefon z symbianem uzywalem do spolki z PalmOs - jako dwa
    uzupelniajace sie urzadzenia).
    Zapragnolem miec jedna cegielke w kieszeni - nie znalazlem niczego
    innego niz android, ktory by w zalozeniach spelnil moje oczekiwania jako
    zamiennik dwoch poprzednich urzadzen.
    Jesli pojawi sie na rynku sensowna alternatywa - to chetnie na nia sie
    przesiade.

    Ale jak kazdy smartfon ma swoje ograniczenia i nie mozesz od niego
    wymagac tego co zapewni Ci notebook (tzn on jest pewnego rodzaju
    zamiennikiem, uzupelnieniem - ale nie zastapi w pelni normalnego
    komputera - przynajmniej na chwile obecna).

    Moze nowy WindowsPhone cos wniesie nowego w temacie?

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 44. Data: 2012-01-02 11:35:48
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    AL <a...@s...tam> wrote:

> [...]
    > Zainstaluj sobie Windows7 na komputerze klasy Pentium z 1GB RAM - to
    > moze zrozumiesz, ze technologia idzie do przodu

    To ty sobie zainstaluj. Vistę, "siódemkę" i potem "ósemkę". I może wtedy się
    ockniesz, że porządne systemy w kolejnych wersjach są coraz wydajniejsze a
    nie coraz wolniejsze.

    > i nowe systemy maja swoje wymagania minimalne.

    Ba. I dlatego nie będzie Hujawejów z Windows Phone.

  • 45. Data: 2012-01-02 11:37:39
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Mon, 02 Jan 2012 12:26:33 +0100, AL napisał(a):

> [...]
    > systemem z mozliwosciami malego komputerka (jak znasz inny z podobnymi
    > funkcjami (i bez ograniczen iOS) to podaj przyklad).

    Raczysz sobie żartować. Akurat rozwiązania są dosyć prymitywne, a ilość
    funkcji jest dokładnie taka, jak ilość funkcji obsługiwanych przez Dalvik.
    Na chwilę obecną najbardziej zaawansowanym systemem jest Maemo, z racji
    tego, że jest to normalny *ux z normalnym, natywnie kompilowanym
    oprogramowaniem.
    W takim systemie dodanie nowych funkcji (np. związanych z dodatkowym
    sprzętem) to napisanie sterownika do systemu plus oprogramowania które to
    urządzenie obsłuży.
    W Androidzie to niemożliwe, bo Google musi zaaprobować/napisać sterownik a
    następnie uwzględnić jego obsługę w Dalviku. Dopiero później programiści
    mogą zacząć pisać cokolwiek - paranoja. Owszem, ta paranoja ma jakieś tam
    niewielkie zalety, ale za to bardzo duże wady.

    Już Windows Mobile był bardziej zaawansowany i otwarty (nie mam na myśli
    kodu) niż Android. Wystarczyło dorobić bardziej współczesne UI. Tyle, że w
    WM było w zasadzie niemożliwe zrobienie Marketu, czyli brakowało tego co
    najważniejsze - możliwości zdzierania 30% haraczu od każdego programu przez
    Microsoft (jak Google czy Apple, zgodnie z najnowszą modą). Musiał więc
    zostać zabity.
    Choć nie do końca - rdzeniem WP jest wciąż Windows CE, tyle, że nie ma do
    tego dostepu.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Mnie wisi jako akcjonariusza gdzie apple zarabia. Wazne zeby byla

  • 46. Data: 2012-01-02 11:47:59
    Od: "tl" <t...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Waldek Godel" napisał w wiadomości grup
    ..

    Dnia Sun, 1 Jan 2012 12:29:10 +0100, tl napisał(a):

    > A czym wstawiasz kursor w np. adresie gdy pomyliłeś literę ? Ja w 5800
    > używam kostki ale jak to zrobić palcem z podobną precyzją ?

    >Niczym, bo ekran pojemnościowy ma znacznie gorszą rozdzielczość niż
    >rezystywny.

    Ano właśnie, spróbowałem pobawić androidem i było to mocno frustrujące
    doświadczenie po nokii 5800. Ogólnie stwierdzam, że android to system
    służący przy okazji do dzwonienia, smsowania. Mój symbian ze swoim ekranem
    lepiej się sprawdza w funkcji telefonu. Palce człowieka starszego ze skórą,
    która stwarza problemy przy wyrabianiu paszportu lepiej obsługują ekrany
    rezystywne niż pojemnościowe.

  • 47. Data: 2012-01-02 11:59:07
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    AL <a...@s...tam> wrote:
    > Ale na chwile obecna android jest jednak najbardziej zaawansowanym
    > systemem z mozliwosciami malego komputerka

    To samo zawsze linuksiarze mówili o swoich debilianach. Że jakie to oni mają
    wielkie możliwości, bo np. nie są uwięzieni w jednej porządnej powłoce tylko
    mogą wybierać między kilkoma kiepskimi. I daleko na tym nie zajechali przy
    braku sensownego wparcia ze strony OEMów, producentów oprogramowania i gier.
    No i nie mieli takiego napędzacza koniunktury jak iTunes/Market.

> [...]
    > zamiennikiem, uzupelnieniem - ale nie zastapi w pelni normalnego
    > komputera - przynajmniej na chwile obecna).

    Bo peceta z Windowsem to w pełni zastąpić będą mogły dopiero tablety z
    Windows 8. Ipadom ani androido-tabletom się to nie uda.

    > Moze nowy WindowsPhone cos wniesie nowego w temacie?

    Już wniósł. Pokazał, że można lepiej niż tylko podrabiać Apple. I że
    smartfon może być znowu po prostu narzędziem komunikacji, a nie zabawką
    służącą do nieustannego poprawiania i aktualizowania.

  • 48. Data: 2012-01-02 12:05:31
    Od: atm <...@v...pl>

    > Już wniósł. Pokazał, że można lepiej niż tylko podrabiać Apple. I że
    > smartfon może być znowu po prostu narzędziem komunikacji, a nie zabawką
    > służącą do nieustannego poprawiania i aktualizowania.

    http://pdaclub.pl/index.php?option=com_content&view=
    article&id=21349:microsoft-testuje-ju-poprawk-bdu-us
    zkadzajcego-aplikacj-wiadomoci-w-wp7&catid=51:progra
    my&Itemid=93

  • 49. Data: 2012-01-02 12:10:24
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2012-01-02 12:35, Skrypëk pisze:

    > To ty sobie zainstaluj. Vistę, "siódemkę" i potem "ósemkę". I może wtedy
    > się ockniesz, że porządne systemy w kolejnych wersjach są coraz
    > wydajniejsze a nie coraz wolniejsze.

    Vista to gowno (podobnie jak Milenium 10 lat temu)

    Windows7 juz ciut lepiej - ale zobacz jakie ma wymagania - zainstaluj
    sobi go na komputerze w specyfikacji sprzed 5ciu lat - to sam zauwazysz,
    ze wiekszego mula nie ma.
    Jak masz stary sprzet to instalujesz XP a nie Windows7, ktory na starcie
    potrzebuje juz 1GB RAM (a XP zadowala sie 300MB) (mowa o systemie tuz po
    instalacji).

    Wiec chyba dalej nie rozumiesz tego co napisalem wczesniej.

    > Ba. I dlatego nie będzie Hujawejów z Windows Phone.

    bo moze producenci sie naucza nie pchac nowoczesnych sytstemow w
    archaiczny sprzet, tylko dlatego, ze taka moda.

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 50. Data: 2012-01-02 12:13:19
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2012-01-02 12:37, Waldek Godel pisze:

> [...]
    > Na chwilę obecną najbardziej zaawansowanym systemem jest Maemo, z racji
    > tego, że jest to normalny *ux z normalnym, natywnie kompilowanym

    mialem na mysli systemy wspolczesne, obecne na rynku i nie ubijane przez
    producentow (symbian), ktorych dalszy rozwoj stoi pod znakiem zapytania.

    --
    pozdr
    Adam (AL)