  • 31. Data: 2012-01-01 21:45:37
    Temat: Re: miesiąc z androidem
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2012-01-01 12:29, tl pisze:

    > Użytkownik "atm" napisał w wiadomości grup

    > A czym wstawiasz kursor w np. adresie gdy pomyliłeś literę ? Ja w 5800
    > używam kostki ale jak to zrobić palcem z podobną precyzją ?

    niektore telefony maja dod. pada (DesireZ) (lub kulke jak G1) - ktory do
    tego celu nadaje sie b.dobrze.
    Tak samo jak do wyboru precyzyjnie jakies pozycji z dlugiej listy
    (zwlaszcza gdy tekst maly a palec duzy ;)

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 32. Data: 2012-01-01 21:51:23
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2012-01-01 22:07, Pszemol pisze:
    > Użytkownik "atm" <...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Dowolny tekst? We wpisanym adresie website w przeglądarce też?
    > We wpisanym e-mailu z ręki w programie pocztowym?
    > Innymi słowy - załatwione to jest w systemie czy w jednej applikacji?

    w systemie
    dziala to w kazym miejscu (podobnie jak klawiatura - zmieniasz i masz ja
    - ta nowa - wszedzie, a nie tylko w notatniku)

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 33. Data: 2012-01-01 21:56:40
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2012-01-01 09:42, dizel pisze:

    > [ciach]
    > Ostatnio też zmieniłem tela na androida tylko dlatego że był tani, ale
    > nie rozumiem do tej pory zachwytu ludzi tym całym androidem. Osobiście
    > mi się niezbyt podoba, za dużo zbędnych rzeczy, no niby można z
    > marketu pościągać ale bawić się konfigurować, po prostu nie rozumiem
    > tego całego szumu związanego z androidem.
    > Co z tego że to działa ale jak się korzysta z wifi czy netu to bateria
    > wytrzymuje dzień ale baterie w telach to temat na inną dyskusje.

    bo nad tym sie nie ma co zastanawiac.Potrzebujesz funkcjonalnosci
    smartfona - bierzesz telefon z androidem (lub innym systemem o podobnych
    funkcjonalnosciach).
    Jak uzywales kiedys palmtopa, jestes juz niemal skazany na smartfona
    jako kolejny etap.

    Jesli nie potrzebujesz funkcjonalnosci smartfona (mowisz o niepotrzebnym
    instalowaniu dod.oprogramowania, konfiguracji czy personalizacji
    telefonu) - wowczas wybierasz dowolny inny telefon - tez jest wciaz z
    czego wybierac.

    Skoro sie piszesz jak piszesz - tzm, ze zle wybrales - nie potrzebujesz
    smartfonu tylko telefonu. Rozumiesz roznice?

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 34. Data: 2012-01-01 21:57:19
    Od: atm <...@v...pl>

    > Dowolny tekst? We wpisanym adresie website w przeglądarce też?
    > We wpisanym e-mailu z ręki w programie pocztowym?
    > Innymi słowy - załatwione to jest w systemie czy w jednej applikacji?

    Oj Pszemol, meczysz to zaznaczanie a sam nie mozesz podmienic klawiatury
    na dowolna ;P
    Sprawdzilem kpiowanie adresow mailowych, stron www - wszedzie gdzie
    tekst jest zaznaczalny moge umiescic kursor w dowolnym miejscu i
    zaznaczyc dowolny tekst wyzej opisana metoda.
    Jest to ficzer systemowy.

  • 35. Data: 2012-01-01 22:29:57
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2011-12-31 21:25, ToMasz pisze:
    > witam
    >
    > "Wybierz numer" działa błyskawicznie. Coś jakby ten telefon
    > miał tą operacje "zbuforowaną" przy odblokowywaniu. Totalne
    > przeciwieństwo tego co widać w windows mobile.

    mimo, ze ta wbudowana aplikacja dziala poprawnie - podmienilem ja na
    DialerOne

    > Jednak jeśli nie odbiorę
    > połączenia jest dużo gorzej. odblokuj, pokaż kto dzwonił, oddzwoń - trwa
    > dłuuuugo. Wiele dłużej niż w WM. Tak jak napisałem - to pierwsze
    > dzwonienie to jakiś "myk" żeby sprawić dobre wrażenie.

    na zablokowanym telefonie pojawia sie info, ze nieodebrana rozmowa -
    klikasz i masz od razu mozliwosc oddzwonienia, wyslania sms, itd
    Dodatkowy dostep poprzez pasek statusu lub w historii telefonow

    > Przeglądanie
    > książki adresowej - suuuuper. tyle że ja to bym chciał zadzwonić do np
    > "bronka" i wybrać go jakoś szybciej. to niestety zostało troszkę
    > skopane. tzn wybieranie z klawiatury szuka na necie, trzeba najpierw
    > włączyć książkę telefoniczną, a wtedy klawiatura (hardwarowa również)
    > powoduje że widać 4 kontakty. kiszka! na WM z klawiaturą było o wieeeele
    > lepiej.

    Sprobuj DialerOne:
    - konfigurowalny, wiec sam ustawiasz ile wpisow widzisz na raz i jak te
    wpisy widzisz - (ostatnie, ulubione, pogrupowane, etc). Dodatkowo co ma
    sie wyswietlac (sama nazwa, czy dod. z numerem telefonu)

    Szukanie osoby tez jest latwe: na klawiaturze wpisujesz nazwe
    uzytkownika (tak jakbys pisal sms'a na standardowej klawiaturze z
    uzyciem slownika T9) a jako wynik masz podpowiedz osob spelniajacych
    dany warunek.

    > Co do samej klawiatury sprzętowej. mimo ze jestem gorącym fanem
    > tego rozwiązania - mało się przydaje. Ekran jest na tyle czuły że dużo
    > łatwiej pisze się na nim w porównaniu do rezystancyjnego.

    Do pisania krotkich informacji - wole tez klaw. ekranowa i swype.
    Ale do pisania dluzszych tekstow, przegladania internetu - tylko klaw.
    sprzetowa: 1/szybsza i pewniejsza 2/ nie zaslania ani grama ekranu.

    > odblokowywanie telefonu - też kiszka. trzeba najpierw nacisnąć guzik,
    > potem przesunąć. po co to podwójne zabezpieczenie - niewiem. szpan chyba
    > jakiś na suwanie.

    no to kwestia przyzwyczajenia (ja mam dod. zabezpieczenie: do
    narysowania wzor aby odblokowac telefon - i wole wzor niz jakis pin z
    klawiatury, bo szybciej mozna przejsc przez ten punkt autoryzacji
    dostepu do telefonu)

    >"optical pad" leży i kwiczy. jedynym programem który
    > czasami wyświetla strzałkę jest Opera! Mnie by się ten "myszo-kursor"
    > przydał na stałe.

    optical pad jest pomocny - ale nie dziala on na zasadzie strzalki - a
    przynajmniej systemowo to nie jest tak rozwiazane jak w WM (jedynie
    niektore aplikacje to wykorzystuja).
    W wiekszosci przypadkow optical pad pozwala precyzyjie wybrac jakas
    opcje , przemieszczac sie po kolejnych polach wyboru w formularzach,
    etc. Jest znacznie bardziej precyzyjny od tapania paluchem w ekran
    (oczywiscie w specyficznych warunkach) - jak odkryjesz jego
    funkcjonalnosc to sam mi przyznasz racje (na razie sugerujesz sie
    funkcjonalnoscia jaka wyniosles z WM).

> [...]
    > "speed dial" na ekranie z fotkami? jasne, ale strzałka ze słuchawką
    > oznaczająca że to właśnie speed dial - zasłania zdjęcie. rozwiązanie?
    > taaaak! zgadłeś! w markecie. Taks obie myślę że projektanci mają nokie
    > 6310 i nie chce się im wkładać karty sim do projektowanego telefonu.
    > Sama instalacja i ciąganie z marketu - banalnie proste. oczywiście po
    > przebrnięciu przez rejestracje i konta na googlu. Wiekszość programów
    > bezpłatna.... ale z reklamami jak Gadu gadu! Zdarzają się niedoróbki w
    > postaci programu do czytania książek, w którym reklama zasłania tekst...

    aplikacje nie sa az takie drogie - jak pocwiczysz na darmowej wersji
    (czesto z reklamami czy innymi ograniczeniami), to sam poczujesz, ze
    czasami warto wydac te pare zl za pelna wersje aplikacji - dodatkowo
    zyskujesz wieksza funkcjonalnosc (procz braku reklam).
    Tym bardziej, ze kupiona aplikacje mozesz zainstalowac na dowolnym innym
    urzadzeniu na ktorym masz swoje konto (korzystam z tego na telefonie i
    na tablecie). W przyszlosci jak zmienisz telefon, to zakupione aplikacje
    instalujesz na nowym telefonie - nic nie przepada.

    > Brak TCPMP... bardzo.
    o tak, az sam sie dziwie ze na androida nie ma tej kultowej aplikacji (z
    tym, ze ja mam przyzwyczajenia z PalmOs)

    > Nawigacja(polska) - koszmar. są dwie, ale ich mapy... nie włączajcie ich
    > na śląsku. Z darmowych jest parę, ale korzystają z OSM wiec każdy wie
    > jak to jest. pojawiła po śwętach (wersja beta) możliwość korzystania z
    > UMP, ale narazie prowadzi po zakazach ruchu.

    Ja na swoim DesireZ mialem preinstalowana (na Polske) - zintegrowana z
    funkcjonalnoscia Locations telefonu.
    Dziala - ale nie uzywam.
    Mam zainstalowana iGO - mapy Polski OK, ale mimo wszystko wole Sygica
    (sygic downloader sciaga mapy z calego swiata na zadanie - wiec nie ma
    problemu z dociagnieciem mapy regionu do ktorego akurat jedziesz). Mapy
    w miare dokladne i aktualne. Na Slasku (bo tu mieszkam i najczesciej sie
    poruszam) dzialaja w miare sprawnie - drobne bledy (bo czasami sie
    jednak zdazaja - ale b.rzadko) mozna wybaczyc.

    Z map typu online - uzywam czasami Yanosika (informacje o ruchu oraz
    innych zdazeniach na drodze). Jest jeszcze darmowy korkosfera (od
    naviexperta). Z nawigacja od googla nie lubie jezdzic - mapy googla
    sprawdzaja sie w innych zastosowaniach, ale w nawigacji niespecjalnie IMHO)

    > Coś normalnie jak takie mniejsze eeePC!

    no... jak to smartfon, prosze pana ;)

    > oczywiście z wadami takiego sprzętu - bateria umiera. nie pada tylko
    > umiera. podczas oglądania filmu bezpośrednio z netu przez wifi telefon
    > ciągnie ponad 300mA.

    zrobilem test - uzywalem telefonu glownie do rozmow (ok 1-2h/dzien) (jak
    zwykly telefon) + szybkie maile, na krotko synchronizacja z kontem, ale
    bez sluchania muzyki, przegladania stron wia wifi, etc.
    Bateria wytrzymala pelne 3 dni (prawie 3.5 dnia).

    Normalnie - jak telefonu nie oszczedzam - przyzwyczailem sie, ze laduje
    tel w nocy, ew via usb w pracy przy kompie.

    > Podsumowując: cukierkowatość osiągnęła nasycenie. Jakość programów
    > pozostawia wiele do życzenia. Dopracowanie telefonu - również. Jeśli
    > ktoś zastanawia się nad "przejściem" radziłbym poczekać. Mam nadzieje że
    > moja opinia pomoże podjąć dobrą decyzje
    > ToMasz

    co do cukierkowatosci - od uzytkownika zalezy jak bedzie wygladal GUI
    jego telefonu.
    Co do czekania na przejscie - sie nie zgodze - bo na co ma czekac?
    Nowe technologie sie rozwijaja i nowe modele sie beda wciaz pojawiac,
    niektore bardziej, niektore mniej dopracowane.
    Mozesz wiec czekac - ale nigdy sie nie doczekac.

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 36. Data: 2012-01-02 02:51:41
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    AL <a...@s...tam> wrote:

> [...]
    >
    > Skoro sie piszesz jak piszesz - tzm, ze zle wybrales - nie
    > potrzebujesz smartfonu tylko telefonu. Rozumiesz roznice?

    Ty też koniecznie musisz rozpowszechniać te kłamstwa, że jak coś jest
    smartfonem to musi to być to takie niespójne, powolne, rozklekotane
    linuksiarskie dziadostwo jak android?

  • 37. Data: 2012-01-02 03:10:20
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

> [...]
    > pozostawia wiele do życzenia. Dopracowanie telefonu - również. Jeśli
    > ktoś zastanawia się nad "przejściem" radziłbym poczekać.

    Ale na co? Android to z założenia niedorobiony burdel. Fani go kochają
    właśnie za jego dziadostwo.

  • 38. Data: 2012-01-02 09:14:23
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2012-01-02 03:51, Skrypëk pisze:

    > Ty też koniecznie musisz rozpowszechniać te kłamstwa, że jak coś jest
    > smartfonem to musi to być to takie niespójne, powolne, rozklekotane
    > linuksiarskie dziadostwo jak android?

    widze, ze z obozu windowsa pochodzisz - ale niech tam ;)

    co do szybkosci - to tu zalezy od tego ile sypniesz groszem przy
    zakupie. Jak przyoszczedzisz i kupisz smartfona za 500pln i bedziesz od
    niego oczekiwal funkcjonalnosci jak w modelach za 2k pln - to sam jestes
    sobie winien. Tylko wowczas osoby jak Ty rozpowszechniaja te klamstwa,
    ze android to mul i nie da sie na tym pracowac.

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 39. Data: 2012-01-02 09:46:30
    Od: dizel <x...@x...xx>

    On Sun, 01 Jan 2012 22:56:40 +0100, AL <a...@s...tam> wrote:

> [...]
    >
    >Skoro sie piszesz jak piszesz - tzm, ze zle wybrales - nie potrzebujesz
    >smartfonu tylko telefonu. Rozumiesz roznice?

    Różnicę jak najbardziej rozumiem, przez długi czas używałem symbiana i
    wiem co to jest system w telefonie, natomiast nie rozumiem zachwytu
    nad androidem i tego całego szumu wokół tego systemu, gdzie się
    człowiek nie obejrzy czy nie wejdzie na jakąś stronę związaną z
    telekomunikacją to w co drugim newsie jest słowo android. Tak jakby
    już nie było innych systemów w telefonach.

    Pozdrawiam

  • 40. Data: 2012-01-02 11:07:08
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    AL <a...@s...tam> wrote:

    > widze, ze z obozu windowsa pochodzisz - ale niech tam ;)

    Ale nawet BlackBerry jest lepsze.
    A jakbym potrzebował launchera do fart-apps, to wolałbym oryginalnego ajfona
    niż jego ołpensorsową podróbę.

> [...]
    > zakupie. Jak przyoszczedzisz i kupisz smartfona za 500pln i bedziesz
    > od niego oczekiwal funkcjonalnosci jak w modelach za 2k pln - to sam

    Nie ja jestem winien, że android na takim samym sprzęcie działa wolniej niż
    konkurencyjne rozwiązania. Ale to by jeszcze można mu wybaczyć, gdyby w
    zamian był chociaż ładny, funkcjonalny lub wygodny.