  • Data: 2020-05-13 16:00:25
    Temat: Re: miedzy nami Polakami
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Przemek Jedrzejczak" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >--No ba, mozna by zaczac od wpisania do kodeksu, ze wyprzedzany musi
    >zwolnic, jesli wyprzedzanie trwa zbyt dlugo.

    >buhahaha
    >1.
    >Kierujący pojazdem jest obowiązany przed wyprzedzaniem upewnić się w
    >szczególności, czy:
    >1)
    >ma odpowiednią widoczność i dostateczne miejsce do wyprzedzania bez
    >utrudnienia komukolwiek ruchu
    >tak chodzi o wpxxx sie pod auto jadace 140 km/h

    Nie przestrzegaja, tzn- ogolnie przestrzegaja, ale nie zawsze :-(

    >kwestia powolnego wyprzedzania tez zostala uregulowana ale jestem
    >pewien ze masz lepsza autorska koncepcje :-)
    >https://www.bussgeldkatalog.org/elefantenrennen/
    >Welche Vorgaben gibt es für ein Überholmanöver bei Lkw?
    >Die Verkehrsregeln schreiben vor, dass nur überholt werden darf, wenn
    >ein Fahrzeug deutlich schneller ist. Der Unterschied sollte dabei
    >mindestens 10 km/h betragen. Zudem ist die Dauer des Überholvorganges
    >auf 45 Sekunden beschränkt.

    >mozna wyprzedzac tylko jesli roznica predkosci wynosi min 10 km/h.
    >czas wykonywania manewru 45 sekund

    Przede wszystkim - u nas tego przepisu nie ma. Trzeba by zaczac od
    wprowadzenia.

    Po drugie - 45s przy roznicy predkosci 1m/s czyli 3.6km/h pozwala na
    przejechanie wiecej 45m, czyli z grubsza - na wyprzedzenie.
    Wiec cos ten kodeks niespojny, chyba ze ... nie chca, zeby sie na
    pojedyncze metry mijali, nalezy miec 2m/s przewagi, a nawet 2.8m/s i
    sie spokojnie wyrobic w 45s.

    A po trzecie - ja proponuje krok nastepny - dostana obaj po mandacie,
    to problem zniknie :-)

    J.