  • 21. Data: 2010-01-18 08:21:22
    Temat: Re: media o technice jazdy zimą
    Od: Olleo <o...@t...pl>

    > A coś ponad głupi frazes masz do dodania? Wiesz jak działa ABS?
    > Sprawdziłeś chociaż raz to o czym piszę w praktyce?

    Niektorzy zbyt mocno wierza w marketingowy belkot. ABS nie pozwoli
    zablokowac kol podczas hamowania, co zapobiegnie poslizgowi wzdluznemu
    opony... ale nie bedzie mialo wplywu na poslizg boczny. Dlatego ta
    kierowalnosc jest w naprawde malym zakresie - im wieksza predkosc i im
    bardziej sliska droga, tym mniejszy zakres.

    Dla niekumatych - wjedzcie sobie za szybko w zakret samochodem
    podsterownym - czy hamujac, czy bez sprzegla, czy tez z gazem - i tak
    wyjedziecie w kartofle ;P
    --
    Olleo

  • 22. Data: 2010-01-18 08:39:30
    Od: Olleo <o...@t...pl>

    > czy bez sprzegla

    ze sprzeglem ;)
    --
    Olleo

  • 23. Data: 2010-01-18 09:14:11
    Temat: Re: media o technice jazdy zimš
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail g...@g...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > ..czego typowym przykladem jest wrzucony tu niedawno link do oblodzonej
    > jezdni w Szczecinie (o ile dobrze zrozumialem lokalizacje). Hampel..i
    > urwamy zderzak badz ladujemy w stojace auto :) Tak trzymac! :P

    akurat tamta babeczka co przywaliła centralnie w dostawczaka, nie miała
    absu...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Henry Louis Mencken

  • 24. Data: 2010-01-18 09:53:45
    Od: karbar <k...@w...pl>

    to pisze:

    > W przypadku ABS jest to dobra rada.

    Aha. ABS sobie działa, koła się kręcą, ale i tak zsuwasz się w bok, bo
    droga nieco nachylona. Już to przerabiałem :) Ale to w skrajnych
    przypadkach :)

    pozdrawiam
    karbar

  • 25. Data: 2010-01-18 09:56:05
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    Olleo pisze:

    > Dlatego, ze w niektorych autach hamowanie na tyle odciaza tyl, ze ABS
    > nie pomoze przed wyprzedzeniem przezen przodu? ;)

    Hamowanie na bardzo śliskim praktycznie w ogóle nie odciąża tyłu.
    Odciążanie tyłu jest wynikiem przyspieszenia (tzn. ujemnego oczywiście).
    Czyli czegoś, czego własnie najbardziej brakuje w tych warunkach... ;)

  • 26. Data: 2010-01-18 09:58:20
    Od: karbar <k...@w...pl>

    Olleo pisze:
    > ABS nie pozwoli
    > zablokowac kol podczas hamowania, co zapobiegnie poslizgowi wzdluznemu
    > opony... ale nie bedzie mialo wplywu na poslizg boczny.

    O właśnie, właśnie. sprawdzone :)

  • 27. Data: 2010-01-18 10:24:43
    Od: DoQ <p...@g...com>

    to pisze:

    > W przypadku ABS jest to dobra rada.

    Szkoda ze w takich warunkach hamujesz 50% dłużej.

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 28. Data: 2010-01-18 10:32:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "złoty" <g...@g...pl> napisał w wiadomości

    > ..scierka byla tylnonapedowa (poniekad sympatyczne autko, mialem
    > 3 ;) ). Gdy wpadla w uslizg...rece do Bozi..

    Gdy wpadla to juz bylo mniej wiecej to samo co w FWD.
    Problemem bylo to ze wpadala, a FWD nie :-)

    > Przednionapedowka mozesz "walczyc". Oczywiscie wymaga to pewnej
    > wprawy i dotyczy.. nizszych predkosci.

    W RWD tez mozesz walczyc. I tak ja mowie - z treningu mi wynikalo
    ze najlepiej wcisnac sprzeglo, a wtedy rodzaj napedu jakby nie mial
    znaczenia.

    > Przy przykladowych 180 km/h tylko hampel na max (przy ABS) ...i
    > starac sie jakos wyjsc. Przy sporo nizszych..dac sobie spokoj z
    > ABS (no chyba, iz doswiadczenie za kolkiem masz marne inaczej..
    > dusic "hampel" do konca) i nie hamowac. Przydlawic silnik i
    > kontrolowac poslizg.. Ot..kwestia doswiadczenia..

    Hm, wtedy mozesz miec tak ze tylne kola slizgaja sie bokiem, a
    przednie jednak w kierunku jazdy i lepiej hamuja, wiec Cie bedzie
    jeszcze bardziej obracac.

    > Technike kazdy musi dobrac sobie sam odnosnie do doswiadczenia za
    > kolkiem..

    doswiadczenie za kolkiem nic tu nie daje - liczy sie doswiadczenie
    na placu trenujac poslizgi :-(

    J.

  • 29. Data: 2010-01-18 10:37:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "złoty" <g...@g...pl> napisał w

    > ..czego typowym przykladem jest wrzucony tu niedawno link do
    > oblodzonej jezdni w Szczecinie (o ile dobrze zrozumialem
    > lokalizacje). Hampel..i urwamy zderzak badz ladujemy w stojace
    > auto :) Tak trzymac! :P
    > A przy odrobinie doswiadczenia mozna bylo WYJECHAC na owa gorke
    > (vide: przestarzala Samara z MYSLACYM kierownikiem za kolkiem)
    > badz zsuwac sie bez uszkodzen (co nie udalo sie pojazdom na
    > zblokowanych kolach...nawet tych z ABS).

    ABS wrednie zawiodl, ale Samara mogla miec lepsze opony, albo
    lepiej dociazona os napedowa.

    Oczywiscie mozna bylo probowac sie ratowac .. ale efekt mogl byc
    taki ze po ominieciu auta z jeszcze wieksza predkoscia wjedziemy w
    pieszego.
    Czasem lepiej stracic znizki niz zaznajomic sie z wymiarem
    sprawiedliwosci :-)

    J.

  • 30. Data: 2010-01-18 10:40:29
    Temat: Re: media o technice jazdy zim?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "to" <t...@a...xyz> napisał w

    > Jak nie ma ABS to nie należy wciskać hamulca, bo wtedy auto
    > pojedzie
    > mniej więcej tam, gdzie w danym momencie miało zamiar.

    Tam gdzie prowadzi aktualny wektor predkosci, czyli zazwyczaj
    wzdluz drogi.
    Chyba ze droga akurat skreca, albo wlasnie zmieniamy pas.

    J.