-
21. Data: 2010-01-18 08:21:22
Temat: Re: media o technice jazdy zimą
Od: Olleo <o...@t...pl>
> A coś ponad głupi frazes masz do dodania? Wiesz jak działa ABS?
> Sprawdziłeś chociaż raz to o czym piszę w praktyce?
Niektorzy zbyt mocno wierza w marketingowy belkot. ABS nie pozwoli
zablokowac kol podczas hamowania, co zapobiegnie poslizgowi wzdluznemu
opony... ale nie bedzie mialo wplywu na poslizg boczny. Dlatego ta
kierowalnosc jest w naprawde malym zakresie - im wieksza predkosc i im
bardziej sliska droga, tym mniejszy zakres.
Dla niekumatych - wjedzcie sobie za szybko w zakret samochodem
podsterownym - czy hamujac, czy bez sprzegla, czy tez z gazem - i tak
wyjedziecie w kartofle ;P
--
Olleo
-
22. Data: 2010-01-18 08:39:30
Temat: Re: media o technice jazdy zimą
Od: Olleo <o...@t...pl>
> czy bez sprzegla
ze sprzeglem ;)
--
Olleo
-
23. Data: 2010-01-18 09:14:11
Temat: Re: media o technice jazdy zimš
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Osobnik posiadający mail g...@g...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
następuje:
> ..czego typowym przykladem jest wrzucony tu niedawno link do oblodzonej
> jezdni w Szczecinie (o ile dobrze zrozumialem lokalizacje). Hampel..i
> urwamy zderzak badz ladujemy w stojace auto :) Tak trzymac! :P
akurat tamta babeczka co przywaliła centralnie w dostawczaka, nie miała
absu...
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Kiedy dyplomata mówi "tak", oznacza to "może"; kiedy mówi "może",
ma na myśli "nie"; kiedy mówi "nie", nie jest dyplomatą."
Henry Louis Mencken
-
24. Data: 2010-01-18 09:53:45
Temat: Re: media o technice jazdy zimą
Od: karbar <k...@w...pl>
to pisze:
> Michał wrote:
>
>> "Przypominamy, iż w sytuacji kiedy tracimy panowanie nad pojazdem,
>> zawodowi kierowcy radzą hamowanie awaryjne. Pedał hamulca energicznie
>> wciskamy do końca."
>
> W przypadku ABS jest to dobra rada.
>
Aha. ABS sobie działa, koła się kręcą, ale i tak zsuwasz się w bok, bo
droga nieco nachylona. Już to przerabiałem :) Ale to w skrajnych
przypadkach :)
pozdrawiam
karbar
-
25. Data: 2010-01-18 09:56:05
Temat: Re: media o technice jazdy zimš
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
Olleo pisze:
>> Ale po co bawić się w takiej sytuacji w hamowanie silnikiem, skoro masz
>> hamulce z ABS? Kontry z ABS wychodzą bardzo dobrze.
>
> Dlatego, ze w niektorych autach hamowanie na tyle odciaza tyl, ze ABS
> nie pomoze przed wyprzedzeniem przezen przodu? ;)
Hamowanie na bardzo śliskim praktycznie w ogóle nie odciąża tyłu.
Odciążanie tyłu jest wynikiem przyspieszenia (tzn. ujemnego oczywiście).
Czyli czegoś, czego własnie najbardziej brakuje w tych warunkach... ;)
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
-
26. Data: 2010-01-18 09:58:20
Temat: Re: media o technice jazdy zimą
Od: karbar <k...@w...pl>
Olleo pisze:
>> A coś ponad głupi frazes masz do dodania? Wiesz jak działa ABS?
> ABS nie pozwoli
> zablokowac kol podczas hamowania, co zapobiegnie poslizgowi wzdluznemu
> opony... ale nie bedzie mialo wplywu na poslizg boczny.
O właśnie, właśnie. sprawdzone :)
-
27. Data: 2010-01-18 10:24:43
Temat: Re: media o technice jazdy zimą
Od: DoQ <p...@g...com>
to pisze:
> Michał wrote:
>
>> "Przypominamy, iż w sytuacji kiedy tracimy panowanie nad pojazdem,
>> zawodowi kierowcy radzą hamowanie awaryjne. Pedał hamulca energicznie
>> wciskamy do końca."
> W przypadku ABS jest to dobra rada.
Szkoda ze w takich warunkach hamujesz 50% dłużej.
Pozdrawiam
Pawel
-
28. Data: 2010-01-18 10:32:55
Temat: Re: media o technice jazdy zimš
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "złoty" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
news:hj09s0$isg$1@inews.gazeta.pl...
> J.F. pisze:
>> Trzeba by sprawdzic. Mnie w scierce najlepiej szlo jak od razu
>> sprzeglo wcisnalem.
>>
> ..scierka byla tylnonapedowa (poniekad sympatyczne autko, mialem
> 3 ;) ). Gdy wpadla w uslizg...rece do Bozi..
Gdy wpadla to juz bylo mniej wiecej to samo co w FWD.
Problemem bylo to ze wpadala, a FWD nie :-)
> Przednionapedowka mozesz "walczyc". Oczywiscie wymaga to pewnej
> wprawy i dotyczy.. nizszych predkosci.
W RWD tez mozesz walczyc. I tak ja mowie - z treningu mi wynikalo
ze najlepiej wcisnac sprzeglo, a wtedy rodzaj napedu jakby nie mial
znaczenia.
> Przy przykladowych 180 km/h tylko hampel na max (przy ABS) ...i
> starac sie jakos wyjsc. Przy sporo nizszych..dac sobie spokoj z
> ABS (no chyba, iz doswiadczenie za kolkiem masz marne inaczej..
> dusic "hampel" do konca) i nie hamowac. Przydlawic silnik i
> kontrolowac poslizg.. Ot..kwestia doswiadczenia..
Hm, wtedy mozesz miec tak ze tylne kola slizgaja sie bokiem, a
przednie jednak w kierunku jazdy i lepiej hamuja, wiec Cie bedzie
jeszcze bardziej obracac.
> Technike kazdy musi dobrac sobie sam odnosnie do doswiadczenia za
> kolkiem..
doswiadczenie za kolkiem nic tu nie daje - liczy sie doswiadczenie
na placu trenujac poslizgi :-(
J.
-
29. Data: 2010-01-18 10:37:11
Temat: Re: media o technice jazdy zimš
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "złoty" <g...@g...pl> napisał w
>> Czy ja mówię, ze należy wcisnąć hamulec i zamknąć oczy? Hamować
>> i kontrować -- jednocześnie!
>>
> ..czego typowym przykladem jest wrzucony tu niedawno link do
> oblodzonej jezdni w Szczecinie (o ile dobrze zrozumialem
> lokalizacje). Hampel..i urwamy zderzak badz ladujemy w stojace
> auto :) Tak trzymac! :P
> A przy odrobinie doswiadczenia mozna bylo WYJECHAC na owa gorke
> (vide: przestarzala Samara z MYSLACYM kierownikiem za kolkiem)
> badz zsuwac sie bez uszkodzen (co nie udalo sie pojazdom na
> zblokowanych kolach...nawet tych z ABS).
ABS wrednie zawiodl, ale Samara mogla miec lepsze opony, albo
lepiej dociazona os napedowa.
Oczywiscie mozna bylo probowac sie ratowac .. ale efekt mogl byc
taki ze po ominieciu auta z jeszcze wieksza predkoscia wjedziemy w
pieszego.
Czasem lepiej stracic znizki niz zaznajomic sie z wymiarem
sprawiedliwosci :-)
J.
-
30. Data: 2010-01-18 10:40:29
Temat: Re: media o technice jazdy zim?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "to" <t...@a...xyz> napisał w
> J.F. wrote:
>> To niekoniecznie jest takie glupie jak sie wydaje. Zaczniesz
>> tanczyc na
>> prostej, depniesz po hamulcu, zablokujesz kola .. i bedziesz
>> nadal sunal
>> prosto, moze bokiem ale prosto swoim pasem.
>
> Jak nie ma ABS to nie należy wciskać hamulca, bo wtedy auto
> pojedzie
> mniej więcej tam, gdzie w danym momencie miało zamiar.
Tam gdzie prowadzi aktualny wektor predkosci, czyli zazwyczaj
wzdluz drogi.
Chyba ze droga akurat skreca, albo wlasnie zmieniamy pas.
J.