  • Data: 2022-05-24 12:16:33
    Temat: Re: [media] Kogo by tu okraść...
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 24 May 2022 10:51:23 +0100, K wrote:

    > Ale jak jestem w PL to tez zdarza mi sie pojsc gdzies do knajpy na obiad
    > i wypic piwo do posilku tyle tylko, ze konsumpcja jest rozlozona w
    > czasie i zanim wyjde to je trzy razy wysikam.

    Jedno piwo, to raczej raz wysikasz, chyba ze potrafisz sie bawic całą
    noc przy jednym piwie :-)

    Jest tez predkosc wchłaniania, i akurat tak troche po obiedzie moze
    byc najwieksze stężenie.

    > W Czechach to pewnie w
    > ogole nie pija jak maja jechac i tyle.

    Ale Czechy to kraj o najwiekszej konsumpcji alkoholu ... no nie,
    Litwa i Mołdawia sa lepsze, i to wlasnie glownie piwa - w piwie sa
    najlepsi w swiecie :-)

    Ostatnio jakis kryzys, bo tylko 135l na glowe rocznie, a bylo i 159
    https://www.statista.com/statistics/446855/czech-rep
    ublic-volume-beer-consumption-per-capita/

    Pol litra codziennie, wszyscy - mezczyzni, kobiety, mlodziez ... byc
    moze dzieci nie :-)

    I wytlumacz tu takiemu Czechowi, ktory codziennie do obiadu kufel piwa
    pije, ze dzis nie moze, bo prowadzi ...
    Nie wiem - moze alkomaty maja atest od 0.2 promila w gore,
    moze kara za "jedno piwo" jest symboliczna ...

    J.

    P.S. Chcieli podniesc
    https://www.expats.cz/czech-news/article/czech-mps-p
    ropose-to-raise-drinking-driving-tolerance

    ... widac sa tam tacy, co nie moga prowadzic bez łyku piwa :-P