  • 11. Data: 2011-11-26 15:43:19
    Temat: Re: matryca do laptopa HP DV6xxx
    Od: NoTak <g...@z...gov.pl>

    W dniu 2011-11-26 16:39, DooMiniK pisze:

    > Z czego to wywnioskowałeś?

    Z opisu !

    Inwerter to zasilanie swietlowek, jak padnie to swietlowki nie swieca,
    zmiany jasnosci moga wynikac z wyswiecenia luminoforu swietlowek.
    Swietlowki sie poprostu wymienia bez nich matryca jest czarna jak
    wegiel. Na upartego mozna tez podswietlic swieczka lub zapalniczka.

  • 12. Data: 2011-11-26 15:46:24
    Od: NoTak <g...@z...gov.pl>

    W dniu 2011-11-26 16:42, DooMiniK pisze:

    > Też znam takich, co zmieniają żarówki w domu, jak prądu nie ma.

    Ja w zyciu widzialem juz setki swietlowek ktore sie "wyswiecily" szkoda
    ze ty nie miales takiej okazji.

    Zmiany sa widoczne juz po roku swiecenia lub jak kiepski luminofor
    znacznie szybciej.

  • 13. Data: 2011-11-27 10:35:38
    Od: "Przemek" <r...@o...pl>

    NoTak nam wczesniej objawił, a ja odpowiadam:
    > zmiany jasnosci moga wynikac z wyswiecenia luminoforu swietlowek.

    Dobre słowo: mogą.
    Tak jak inwerter może dać za małe napięcie, żeby wzbudzić luminofor.
    Przem

  • 14. Data: 2011-11-27 12:54:17
    Od: DooMiniK <bachus@bachus>

    On 26/11/2011 15:43, NoTak wrote:

    > Z opisu !
    >
    > Inwerter to zasilanie swietlowek, jak padnie to swietlowki nie swieca,
    > zmiany jasnosci moga wynikac z wyswiecenia luminoforu swietlowek.

    żartujesz chyba. Jasne, że inwerter też wpływa na 'jasność'.

    > Swietlowki sie poprostu wymienia bez nich matryca jest czarna jak
    > wegiel. Na upartego mozna tez podswietlic swieczka lub zapalniczka.

    W wielu laptopach 'wypala' (brudzi/zużywa) się też... materiał, który
    odbija światło.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 15. Data: 2011-11-27 20:37:42
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    "BearBag" <c...@g...com> wrote in message
    b.googlegroups.com...
    > Witam
    > Pada mi powoli matryca w moim DV6100, chcialbym ją wymienić ale na coś
    > lepszego z lepszymi kątami (zwłaszcza pionowymi). Jaka matryca
    > podejdzie do tego laptopa i w jakich laptopach dawali lepsze matryce?
    > Najprawdopodobniej kupie uzywke albo calego uszkodzonego laptopa i
    > matryce po prostu przełoże. Dlatego skoro już zmieniam to chce założyć
    > coś lepszego bo ten moj ma okropnie słabe kąty. Czy podejdzie każda
    > 30pinowa matryca o tej przekątnej?

    każda to może za dużo powiedziane ale 99% dostępnych na rynku podejdzie jedyny
    problem jaki moze cię spotkać to czasami trafiają się matryce z mocowaniami u
    góry i dołu których się nie da odkręcić i w niektórych laptopach one po prostu
    przeszkadzają w montażu (ja jak nie mam wyjścia to obcinam po prostu ostrymi
    ucinakami i juz) ewentualnie możesz (nikła szansa) trafić na taką z podwójną
    świetlówką (wymaga 2 inwerterów) Niestety nie doradzę czego konkretnie szukać aż
    tak tematu nie zgłębiałem.

    Pzdr
    Piotrek

  • 16. Data: 2011-11-27 20:38:58
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    "NoTak" <g...@z...gov.pl> wrote in message
    > jESLI JUZ TO PODSWIETLANIE MATRYCA lcd SIE NIE WYPALA I MOZE "SWIECIC" setki
    > lat.
    > A swietlowki nie sa drogie, innej matrycy nie wstawisz !

    wstawisz bez problemu sprawdzane wielokrotnie byle była 15.4'' i miała złącze 30
    pin szanse wyższe niz 90% że pierwsza lepsza podejdzie

    Pzdr
    Piotrek

  • 17. Data: 2011-11-28 19:18:33
    Od: BearBag <c...@g...com>

    Widze że koledzy źle zrozumieli - "pada" oznacza u mnie linie poziomą
    przez cały ekran, która znika po dociśnięciu ramki z boku. Ewidętnie
    zrobiła sie jakas mikroprzerwa gdzies tam głeboko i prawie na pewno
    tego nie naprawie rozbierając bebechy. Na początku linie łatwo bylo
    usunąc lekkim dociśnieciem i było ok przez wiele godzin, teraz już
    wystarcza na kilka sekund.

    > wstawisz bez problemu sprawdzane wielokrotnie byle była 15.4'' i miała złącze 30
    > pin szanse wyższe niz 90% że pierwsza lepsza podejdzie

    dzięki , chociaż jedna odpowiedź na temat :)

  • 18. Data: 2011-11-28 19:31:43
    Od: BearBag <c...@g...com>

    > Ewidętnie

    dawno takiego babola nie zrobiłem. sorry :)