  • Data: 2012-10-06 11:38:47
    Temat: Re: matowa zarowka - jakas farba?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    sundayman napisał:

    [...żarówki halogenowe z podwójną bańką...]

    > Zostaw. Przecież widzisz, że się chłopakom pomyliły epoki geologiczne.
    > Trzeba mieć bardzo dużo za dużo wolnego czasu, żeby sobie wymyśleć takie
    > zajęcie. Albo może to jest - nie wiem - jakaś terapia zajęciowa czy coś.
    >
    > Nie odbieraj im tego kupowaniem żarówki w sklepie za 2 zł. Zobacz, jakie
    > zaangażowanie się odbywa w tym wątku.

    Za dwa złote?! W poprzedniej epoce geologicznej, czyli przed dyrektywą
    unijną dewastującą rynek domowych źródeł światła, za taką żarówkę trzeba
    było dać piątaka. Zmiana epok przyniosła stuprocentową podwyżkę cen
    i zanik wersji matowej. Nie wiedziałem, że matowe znowu są w handlu,
    ale jeśli tak, to chociaż to dobre.

    Jarek

    PS
    Zrobiłem sekcję zwłok ostatniej matowej żarówce halogenowej, jaka się
    u mnie przepaliła. Nieboszczka miała na wewnętrznej stronie bańki napyloną
    bardzo delikatną warstwę rozpraszającą, scierającą się przy najsłabszym
    dotknięciu palcem. To nawet nie był proszek, ale coś jakby szkło okopcone
    "białą sadzą". Można próbować nanieść coś podobnego z zewnątrz. Może talk
    w jakimś spoiwie? Spoiwo może się nawet wypalić, byle ten proszek jakoś
    potem choć trochę trzymał się szkła. Póki nie będzie się dotykać żarówki,
    to będzie dobrze. A może śnieg w sprayu, taki co się nim na Święta robi
    sztyczny szron na szybach?