  • Data: 2009-06-01 12:37:51
    Temat: Re: maska (filtr) zatrzymujacy czasteczki i pary olowiu i cyny
    Od: jakub tarczewski <anhin@o2_wytnijjakbyco.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > A co powiesz o tym ?
    > http://krakow.naszemiasto.pl/wydarzenia/933124.html

    zaskoczyłeś mnie. Osobiście od wykładowcy sanitarki w latach 80-tych
    słyszałem że problem ołowianych rur wodociągowych na ziemiach polskich
    przestał istnieć w latach 20-tych XIX w. Może w Galicji to wyglądało
    inaczej....

    > O ołowianych rurach w wodociągach np. w Ostrowie WLKP słyszałem
    > osobiście w latach 90 zeszłego wieku.

    jak wyżej... w Wielkopolsce też... hmmm...

    > Także były używane to jeszcze do niedawna, wiadomo że teraz nikt sobie
    > takiej rury nie zamontuje ;)
    >
    > A z azbestowo cementowych to ja niestety wodę piję cały czas. Choc
    > podobno azbest nie szkodzi na układ pokarmowy tylko z uwagi kształ
    > włokien uszkadza układ oddechowy.

    podobno. Ale myślę, że wytrzymają krócej niż te ołowiane ;-)