  • 221. Data: 2020-04-14 11:51:33
    Temat: Re: maseczki
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Friday, April 10, 2020 at 3:25:48 PM UTC+2, Uncle Pete wrote:

    > Miałbyś rację, gdyby rząd nakazał używania maseczek, a nie czegokolwiek,
    > zasłaniającego usta i nos. A ten "zamiennik" może być nieskuteczny, mieć
    > po postu za duże oczka, więc wydychane aerozole przez niego przejdą.

    Oryginal moze byc jeszcze gorszy ;)
    Sam mam jeszcze kilka porzadnych 3M kupionych do pylacych prac na wsi + w Krk
    uzywalem jako antysmogowe jesienia na rower...
    Dzialaja OK, tylko maja zawor wydechowy ;) zmniejszajacy opory oddychania, na wydechu
    niczego nie filtruja ;)
    Tak dziala tez wiekszosc "sportowych" masek antysmogowych...

  • 222. Data: 2020-04-14 12:17:40
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 14 kwietnia 2020 11:42:23 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:

    > Bo to jest manipulacja a nie konstruktywna rozmowa.

    Taka sama manipulacja jak przy dyskusji o oszczedzaniu wody w Polsce linkowanie suszy
    w Afryce czy zużycia wody do produkcji avokado.

    > Serio tak samo?
    > Mozesz wskazac podobienstwa?
    > Bo mam wrazenie ze jest dokładnie odwrotnie - znaczy nie jedzac tutaj
    > awokado pomagam tam a nie tutaj.

    Albo pomagasz albo szkodzisz.
    Ktoś tam z głodu może umrze bo na sprzedaży avokado nie zarobił.

    > Rowniez dla mojego osobistego zdrowia.

    Tu bym się z Toba zgodził tyle tylko że nie ma pewności do tego czy żarcie mniej
    wołowiny a w to miejsce więcej roślin(często zmodyfikowanych) poprawia stan zdrowia
    czy nie(Masło vs margaryna czy chociażby cholesterol w jajkach)

  • 223. Data: 2020-04-14 12:21:16
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 14.04.2020 o 11:41, Budzik pisze:

    > Ale abstrachujac

    A Ty dalej pogrywasz w chujki. Z ortografią.

  • 224. Data: 2020-04-14 12:44:08
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 14 kwietnia 2020 11:42:23 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:

    > Chcesz powiedziec ze w tym prostym rozliczeniu uwzgledniłes wszystko to
    > co było w linku o suszy?

    Pewnie nie.
    Ale pewnie zauważyłes że trochę coś tam te liczby nie tego

    > CZyli zamiane ekosystemów ktore zatrzymuje wode w glebie i spowalniaja
    > jej spływanie i odparowywanie na pola ktore sa potrzebne do uprawy roslin
    > ktore to rosliny sa potrzebne do hodowli zwierzat?

    Jakso masowo w Polsce lasów się nie wyrzyna pod uprawe kukurydzy dla wołowinek.
    Ponoć wręcz lasów w Polsce systematycznie przybywa
    https://www.lasy.gov.pl/pl/nasze-lasy/polskie-lasy

    > Naprawde chcesz powiedziec ze wszyscy ci ludzie zajmujacy sie zawodowo
    > tymi tematami sie nie "znajom" i "chuja wiedzom" a znają się tylko ci co
    > robia na hodowli interes?

    Pomoc Szumowski to lekarz i w dodatku minister;)
    Ponoć Morawiecki to ekonomista i w dodatku premier;)
    A decyzje podejmują jakie podejmują,
    Takie czasy nam nastały ze w TVPis naukowce co innego gadają jak w TVN

    > Naprawde uwazasz ze lakrze twierdzacy ze jemy ponad 2x wiecej miesa niz
    > powinnismy zeby nasza dieta była zblilansowana "chuja wiedzom" i lepiej
    > wiedzą hodowcy?

    Nie tak dawno lekarze gadali ze masło szkodzi a margaryna ok
    Teraz ponoć coś innego gadają
    Ja nie twiuerdze że naukowcy racji nie maja gadając jak piszesz
    Ja prosty człowiek jestem i mi te te 14500 litrów wody na kg wołowinki przy
    produkcji w polsce 600 000 000kg wołowinki nijak nie pasuje
    Od urodzenia do przełomu wieków na małym gospodarstwie rolnym mieszkałem
    Tak średnio rocznie to tam 10-15 krów mieliśmy i 2*10 swiń
    Jeśli mnie pamięć nie myli to roczna krowa ma z 300kg
    Półroczna świnia ponad 100kg jak trafia do ubojni
    więc tak z grubsza to "produkowaliśmy z 5000kg wołowiny+ 2000kg wieprzowiny.
    Kilkadziesiąt kur czy innych kaczek pominę

    Zwierza żarły to co nam na polach urosło
    Pół mieliśmy 15ha. Wszystkiego nie dały rady zjeść bo nadwyżki zboża i ziemniaków
    sprzedawaliśmy i całkiem przyzwoicie się nam wtedy żyło

    > Naprawde uwazasz, ze wszelkie organizacje zalecajace przestawienie naszej
    > diety na zdecydowanie wieksza ilosc warzyw to ignoranci?

    Nie wiem
    podejrzewam że zalezy kto jak mocno lobbuje

    > Nie odpowiedziałes na pytanie w innym poscie - czy konsekwentnie
    > podchodzic w ten sposób do wszystkich dziedzin nauki czy tylko do tej
    > ktora dotyczy twojego interesu?

    Wszystko jest raczej dyskusyjne
    Smog(od aut czy nie od aut, od kotłów stałopalnych czy nie itp), samochody
    elektryczne(czy bardziej ekologioczne od spaliniaków czy jednak nie), statystyki i
    działania przy COVID19 itp
    Zawsze się znajdzie taki naukowiec który podważy wyniki innego

    > Jak jestes chory to leczysz sie korzystajac z osiagniec nauki czy lecisz
    > do dr Zieby?

    Można wziąć zwykła aspiryne można droższą Bayerna
    Nic nie jest oczywiste
    Wyżej Mateusz pisze ze we Francji jakiś lekarz ma duże osiągnięcia w leczeniu
    koronawirusa. Zapewne sa tacy lekarze co to podważają.
    Świat nie jest czarno biały

  • 225. Data: 2020-04-14 12:50:32
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 14 kwietnia 2020 11:42:23 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:

    > Naprawde uwazasz, ze wszelkie organizacje zalecajace przestawienie naszej
    > diety na zdecydowanie wieksza ilosc warzyw to ignoranci?

    WHO(Światowa Organizacja Zdrowia) nie tak dawno nie zalecała maseczek a teraz zaleca
    https://oko.press/maseczki-nosic-czy-nie-nosic-who-c
    hce-zmienic-zalecenia-czy-czeka-nas-model-chinski/

  • 226. Data: 2020-04-14 13:33:51
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Tuesday, April 14, 2020 at 12:44:10 PM UTC+2, Kris wrote:

> [...]
    > Półroczna świnia ponad 100kg jak trafia do ubojni
    > więc tak z grubsza to "produkowaliśmy z 5000kg wołowiny+ 2000kg wieprzowiny.

    pewnie wszystkie opady doliczaja, zamiast lapac wode do Afryki wyslac na pasze idzie
    i do rzek splywa ... ;)

    czyli srednio 12 krow * 300kg + 15 swin * 100kg = 5100 kg / powiedzmy 10 ha,
    czyli 1kg miesa z 0.2 arow, sredni opad ~650mm/rok => 20 * 0.65 m3 = 13 ton wody / kg

  • 227. Data: 2020-04-14 13:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

    > WHO(Światowa Organizacja Zdrowia) nie tak dawno nie zalecała
> [...]
    Z tymi maseczkami to sprawa jest taka nie do konca.
    Bo rzeczywiście jak bedziesz cały dzien w jednej chodził to nic dobrego z
    tego nie bedzie.
    Trzeba zakrywac tylko tam gdzie potrzeba i robić to swiezym materiałem a
    nie przez 10h ta sama jedna maseczka chirurgiczna.

    Ponoc od czwartku u nas beda obowiazkowe w miejscach publicznych.
    Mam nadzieje ze to nie oznacza ze na spacer również...?

    Bo ja rozumiem sklepy, praca, wszedzie tam gdzie jest kontakt z ludzmi
    zakładac na te momnety.
    Ale samotny spacer? Oby nie bo to rzeczywiście wiecej złego niz dobrego
    przyniesie.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Stanęliśmy na skraju przepaści,

  • 228. Data: 2020-04-14 13:59:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    UĹźytkownik Kris k...@g...com ...

    > Pewnie nie.
    > Ale pewnie zauważyłes że trochę coś tam te liczby nie tego

    Załozyłem ze ta liczba miała pokazać pewna skale całosciowej uprawy
    wołowiny, czyli od uprawy roslin przez hodowle na przerobie konczac.
    I miała wskazać ze wołowina jest najbardziej obciązająca dla planety.
    I to nie tylko przez pryzmat wody ale rĂłwniez gazĂłw cieplarnianych oraz
    wpływu na zdrowie ludzi.

    > Jakso masowo w Polsce lasów się nie wyrzyna pod uprawe kukurydzy dla
    > wołowinek. Ponoć wręcz lasów w Polsce systematycznie przybywa
    > https://www.lasy.gov.pl/pl/nasze-lasy/polskie-lasy

    Moze w PL nie, ale np w ameryce południowej?
    Min własnie pod hodowle wołowinki.

    > Pomoc Szumowski to lekarz i w dodatku minister;)
    > Ponoć Morawiecki to ekonomista i w dodatku premier;)

    Ja myslałem ze on z zawodu prezes (parafrazuj klasyka). ;-D

    > A decyzje podejmują jakie podejmują,
    > Takie czasy nam nastały ze w TVPis naukowce co innego gadają jak w
    > TVN

    O, chetnie posłucham tych ktorzy mowia ze powinnismy jesc wiecej miesa,
    ze hodowla jest ok a warzywka be.
    DAwaj.

> [...]
    > Pół mieliśmy 15ha. Wszystkiego nie dały rady zjeść bo nadwyżki zboża
    > i ziemniaków sprzedawaliśmy i całkiem przyzwoicie się nam wtedy żyło

    I od tego czasu skala produkcji miesa na swiecie nie zmieniła sie?

    "W ostatnich 50 latach aż pięciokrotnie zwiększyło się spożycie mięsa na
    świecie. Głównym tego powodem jest wzrost dobrobytu, szczególnie w
    krajach rozwijających się – informuje „BBC News”."

    https://www.tokfm.pl/Tokfm/7,130517,24247853,jaki-wp
    lyw-na-klimat-ma-
    produkcja-miesa-ekspert-emituje-wiecej.html

    https://www.money.pl/gospodarka/polacy-jedza-za-malo
    -miesa-twierdzi-
    branza-miesna-sprawdzamy-jak-jest-naprawde-637745554
    8553345a.html

    https://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/nauka/19190
    86,1,mieso-szkodzi-
    zdrowiu-i-srodowisku-polacy-wciaz-jedza-go-za-duzo.r
    ead

    http://naukawpolsce.pap.pl/aktualnosci/news%2C32721%
    2Craport-wiekszy-
    dobrobyt-i-wieksza-konsumpcja-miesa-na-swiecie.html

    > Nie wiem
    > podejrzewam Ĺźe zalezy kto jak mocno lobbuje

    albo jak skutecznie
    bo za miesem lobbuja producenci miesa
    a za warzywami wszyscy inni

> [...]
    > jednak nie), statystyki i działania przy COVID19 itp Zawsze się
    > znajdzie taki naukowiec ktĂłry podwaĹźy wyniki innego

    Dlatego najlepiej nie opierac sie na jendmy a patrzec na skale.
    No i patrzec na to kto ma jaki interes.
    Jakis czas temu był list 500 naukowców za weglem - okazało się ze np z
    ramienia polski wszyscy kktorzy sie podpisali mieli zwiazki z kopalniami.
    To wiele mowi.

    > Można wziąć zwykła aspiryne można droższą Bayerna

    Bayera. Ale to prawda.

    > Nic nie jest oczywiste
    > Wyżej Mateusz pisze ze we Francji jakiś lekarz ma duże osiągnięcia w
    > leczeniu koronawirusa. Zapewne sa tacy lekarze co to podważają.
    > Świat nie jest czarno biały

    ok, ale to mowisz o wirusie ktory wszyscy badaja od trzech miesiecy.
    A ja pytam o wiedze lekarzy wypracowywana przez lata.

    Zaczyna cie coś bolec, masz zawał, złamiesz reke - komu wierzysz?
    Aktualnej wiedzy medycznej czy znachorom bo przeciez za 5 lat aktualna
    wiedza medyczna juz nie bedzie aktualna...?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Demokracja prowadzi do dyktatury"

  • 229. Data: 2020-04-14 14:00:29
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 14 kwietnia 2020 13:33:53 UTC+2 użytkownik WS napisał:

    > pewnie wszystkie opady doliczaja, zamiast lapac wode do Afryki wyslac na pasze
    idzie i do rzek splywa ... ;)

    Pewnie tak skoro wg tego 14500litrów/kg wychodzi że połowa całych polskich opadów
    wody idzie na wołowinę tylko
    A wieprzowiny tez ok 2mln ton produkujemy i półtora miliona ton drobiu

    > czyli srednio 12 krow * 300kg + 15 swin * 100kg = 5100 kg / powiedzmy 10 ha,
    > czyli 1kg miesa z 0.2 arow, sredni opad ~650mm/rok => 20 * 0.65 m3 = 13 ton wody /
    kg

    Z grubsza tak to wychodzi

  • 230. Data: 2020-04-14 14:02:19
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 14 kwietnia 2020 13:59:58 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:

    > Ale samotny spacer? Oby nie bo to rzeczywiście wiecej złego niz dobrego
    > przyniesie.

    Myśle że szybko ciebie nadgorliwy Pan Władza z błędu wyprowadzi;)