-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!fu-berlin.de!postnews.google.com!f36g20
00vbm.googlegroups.com!not-for-mail
From: Lew2 <w...@h...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: ..mamy ograniczenie do 70 km/godz. i ktoś jedzie lewym pasem z
maksymalną...
Date: Mon, 31 Oct 2011 13:51:55 -0700 (PDT)
Organization: http://groups.google.com
Lines: 93
Message-ID: <8...@f...googlegroups.com>
References: <j7v52o$6dl$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: 89.72.217.122
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Trace: posting.google.com 1320094315 29271 127.0.0.1 (31 Oct 2011 20:51:55 GMT)
X-Complaints-To: g...@g...com
NNTP-Posting-Date: Mon, 31 Oct 2011 20:51:55 +0000 (UTC)
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: f36g2000vbm.googlegroups.com; posting-host=89.72.217.122;
posting-account=PaElgBAAAABb-ygmxmtjdVrnJi2B0VjT
User-Agent: G2/1.0
X-Google-Web-Client: true
X-Google-Header-Order: ARLUEHNKC
X-HTTP-UserAgent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 6.1; WOW64;
Trident/4.0; SLCC2; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.5.30729; .NET
CLR 3.0.30729; Media Center PC 6.0; InfoPath.3; .NET4.0C;
.NET4.0E),gzip(gfe)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2410157
[ ukryj nagłówki ]On Oct 22, 8:20 pm, "KrisB" <a...@...pl> wrote:
> http://www.motofakty.pl/artykul/nowa_akcja_policji_k
oniec_z_blokowani...
>
> Cytat:
> <<<<<<<<<<<<A jeżeli mamy ograniczenie do 70 km/godz. i ktoś jedzie lewym pasem z
maksymalną dopuszczalną prędkością, to przecież
> nie blokuje
> drogi, bo w myśl przepisów i tak szybciej jechać nie można...
> - Nie można tak rozumować. Po prostu jazda prawym pasem jest naszym obowiązkiem,
tam gdzie się da.>>>>>>>>>>>>
>
> Właśnie dziś przy ograniczeniu 70 jadę 70 (w granicach toleranjci) lewym pasem bo
skręcam, przyznaję dopiero za jakieś 2 kilometry..
> Wiem że jest cały ten odcinek ma to ograniczenie bo często tam jeżdżę.
> Nagle za mną młodzieniaszek w 15-letnim (pewnie 170-konnym jak ten rozwalony na
drzewie na pół w zeszłym tygodniu) BMW się wkurzył i
> przyśpiesza mi prawie że dobił. Zjeżdżam na prawy pas, niech mu będzie, wyprzedzają
mnie 3 auta (sam mam 70km/h) na oko o 20-30km/h
> szbciej ode mnie i tym samym szybciej o 20-30km/h niż pozwalają czytelnie gęsto i
po obu stronach drogi ustawione ograniczenia.
> Wszyscy trąbią karcąc moją nieprzepisową jazdę łamanie przepisów i blokowanie drogi
tym asom kierownicy w BMW.
> Jeżdżę odpowiedzialnie bo dziennie siedzę po 1-3h za kółkiem i wiem że bez prawka
(punkty) moje zarobki by spadły o 75%.
> Po przeczytaniu niusa wyżej widzę że to ja jestem ten zły i kibolom w BMW trzeba na
2-pasmówce zostawiać zawsze wolną drogę żeby
> mogli jechać np. 100@70 i 130@100.
>
> Jeszcze się nawiążę do cytatu z początku niusa:
>
> Jak jedziemy na 2-pasmówce 100km/h (powiedzmy 109 bo z poprawki senatu kodeks
przewiduje tolerancję) lewym pasem np. 100km/h, a po
> prawej inni jadą gęsto 85km/h bo tak wolą po prostu. Jak zrozumiałem z wywiadu to
przy gęstym ruchu można jechać lewym stale ale
> szybciej-ale nie szybciej niż V dopuszczalna to oczywiste :)
> Z tyłu nam (nam bo to dotyczy jeżdżących przepisowo) podjedzie młodzieniaszek
130km/h to wtedy też mamy zjechać na prawy ???????? Bo
> GO (czyli znacznie przekraczającego prędkość max) blokujemy ??
>
> Krzysiek
Są dwie rzeczywistości:
1) Prawo.
2) Realia na drodze.
Ad 1) Ponieważ ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu
drogowym. (Dziennik Ustaw z 1997 r. Nr 98 poz. 602) jest aktem prawnym
ogólnikowym, w wielu miejscach wewnętrznie niespójnym, momentami
sprzecznym z innymi ustawami bądź z ustawą zasadniczą, podpisaną
Konwencją Wiedeńską, dyrektywami Komisji UE oraz ignoruje wszelkie
uwagi zgłaszane przez specjalistów z bezpieczeństwa ruchu drogowego
nadto powszechnie łamanym, więc dyskusja na ten temat nie ma sensu.
Ad 2) Tu podaję doświadczenie jako kierowcy i możemy podyskutować.
Oczywiście to co opisuję w tym punkcie zawiera opis DOŚWIADCZENIA z
jazdy w realnym ruchu i w żaden sposób nie odnosi się do punktu 1)
powyżej!
Jeśli jedziesz prawym pasem powinieneś jechać z prędkością co najmniej
równą prędkości "karalnej" (=prędkość na ograniczeniu + 10 km/h).
Jeśli jedziesz innym pasem niż skrajnie prawy, to powinieneś jechać z
prędkością co najmnie 1,5 x prędkość na ograniczeniu. W Twoim
przypadku powinieneś jechać lewym pasem co najmniej 105 km/h, żeby z
tyłu na Ciebie nie trąbili, migali światłami itp. Jeżeli natomiast
jakiś gość jedzie lewym pasem 105 km/h (na tym samym ograniczeniu), a
Ty chcesz go wyprzedzisz z prędkością 2 x ograniczenie (140 km/h)
wówczas podjeżdżasz mu pod zderzak i robisz to samo (blindujesz,
używasz klaksownu). Robisz to oczywiście gdy poprzednik jest w połowie
wyprzedzania. Oczywiście on nie wie czy ma hamować czy dołożyć gazu. W
obu przypadkach jest przegrany. Jeśli jedziesz wolniej niż prędkość
kodeksowa x 1,5, to wówczas jak chcesz skręcić w lewo jedziesz do
końca prawym pasem (nie możesz wcześniej zjechać na lewy bobyś
blokował ruch) i 10 metrów przed skrętem w lewo migasz kierunkowskazem
stojąc na prawym pasie (nie mogłeś przecież wcześniej zmienić pasa
bobyś blokował ruch jadąc z prędkością kodeksową (nb 10 km/h poniżej
prędkości tzw. "karalnej"). Skoro stoisz to nikt na sąsiednim pasie
cię nie puści teraz i nie będziesz mógł szybko zmienić pasa. Ci co za
tobą jechali są przegrani i trąbią na Ciebie. Pozostali się cieszą bo
pomykają pozostałymi pasami z prędkością kodeksową x 1,5. Wreszcie po
długim staniu zdarzy się że jest jakaś pustka na pasach lewych od
ciebie, wtedy bardzo szybko przejeżdżasz przez wszystkie pasy do
skrętu w lewy.
Następne wpisy z tego wątku
- 31.10.11 22:16 Krzysiek Kielczewski
- 31.10.11 22:44 RoMan Mandziejewicz
- 01.11.11 09:56 wiesiaczek
- 01.11.11 16:59 Krzysiek Kielczewski
- 01.11.11 21:34 wiesiaczek
- 01.11.11 22:46 John Kołalsky
- 01.11.11 22:58 Krzysiek Kielczewski
- 01.11.11 23:47 Adam Płaszczyca
- 02.11.11 07:16 Cavallino
- 02.11.11 09:53 Arek
- 05.11.11 09:17 wiesiaczek
- 05.11.11 09:18 wiesiaczek
- 05.11.11 12:05 Waldek Godel
Najnowsze wątki z tej grupy
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
Najnowsze wątki
- 2025-02-03 Warszawa => QA Engineer <=
- 2025-02-03 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-03 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-02-03 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-03 Kraków => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-02-03 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-02-03 Warszawa => QA Engineer (Quality Assurance) <=
- 2025-02-03 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-02-03 Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- 2025-02-01 "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- 2025-02-01 jakie małe auto duże w środku :-)
- 2025-02-01 Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- 2025-02-01 T-1000 was here
- 2025-02-01 Warszawa => DevOps Engineer <=
- 2025-02-01 Katowice => Administrator IT - Operating Systems and Virtualization <=