    From: Salata <s...@n...interia.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: mały samochod spalanie jaki?
    Date: Tue, 7 Nov 2017 22:26:06 +0000 (UTC)
    <oscbf5$osk$1@node2.news.atman.pl>
    <5...@g...com>
    <oscdhp$qs9$1@node2.news.atman.pl>
    <3...@g...com>
    <osdmqt$d8p$1@node1.news.atman.pl> <otd6ts$5u4$1$salata@news.chmurka.net>
    <1gy86l7v29wst.1r293k3aoau8c$.dlg@40tude.net>
    <otffk3$2ei$1$salata@news.chmurka.net>
    <59fb4824$0$15203$65785112@news.neostrada.pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "Salata" napisał w wiadomości grup

    > Ale co to jest - oplata za firmowe auto do uzytku prywatnego,
    > oplata pozwalajaca na nieplacenie podatku dochodowego za "bonus"
    > czy jeszcze cos ?

    > Bo tak sobie niezbyt wyobrazam np serwisanta, ktory ma placic za to,
    > ze jezdzi do klientow sluzbowym autem.
    > No chyba, ze pensja uwzglednia te oplate :-)

    Auto do użytku prywatnego. Bez oznaczeń firmowych. Głównie dla menedżerów.
    Serwisanci nie maja takich aut. Dla nich pula jest inna i biorą z firmy
    auto które jest dostępne.

    > No i czy jemu sie oplaca oszczedzac paliwo, czy bardziej oplaca sie
    > gonic do domu, bo za nadgodziny nikt nie zaplaci ... lub sa niemile
    > widziane ?
    > A za paliwo firma zwroci bez gadania :-)

    Ogólnie może jeździć jak chce. Do tej pory nie słyszałem o przypadkach
    mierzenia faktycznego zużycia. Szczególnie biorąc pod uwagę korki na
    autostradach.

    > Ale to jakies OC+AC jak sie domyslam ?

    OC+AC+ podatek drogowy.

    > Ale o co chodzi - bedzie taniej ?
    > I to ciagle auto prywatne, a nie sluzbowe.

    Będzie taniej. XC90 D5 można trafić za 400EUR / miesiąc. Za to samo auto w
    firmie by mi potrącali ponad 700EUR+25%( bo tej klasy przysługują wyższej
    kadrze menadżerskiej). Tankuje raczej raz lub dwa na miesiąc, wiec koszt
    paliwa nie pokryją różnicy, wliczając nawet ubezpieczenie i podatek (ca.
    800EUR/rok).

    --
    Brgds
    Salata