eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodymałe, mocne, do zabawy..Re: małe, mocne, do zabawy..
  • Data: 2010-09-24 10:21:40
    Temat: Re: małe, mocne, do zabawy..
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2010-09-24 01:46, krz pisze:
    > Potrzebuję samochodu "z jajem" :) Na co dzień mam Mondeo 2.5 V6 170KM -
    > fajne, ale z racji gabarytów i masy owe 170KM gdzieś znika.. Zastanawiam
    > się zatem nad zakupem drugiej fury - jakiegoś małego, mocnego diabełka,
    > którego przeznaczeniem byłoby tylko i wyłącznie dostarczanie mi
    > adrenaliny i radości z jazdy :>
    > Wymagania:
    > - Mała buda - hatchback itp. , kierowca ma mieć wygodnie, a
    > pasażerowie.. jacy pasażerowie? :)
    > - silnik V6 (ostatecznie VR6, broń boże żadne japońskie turbowiertarki
    > R4), moc - co najmniej 150KM, zalecane koło 200 i więcej.. :)
    > - cena.. heh, do 10.000 PLN.
    >
    > Jedyne co znam, spełniające powyższe kryteria to Alfa Romeo GTV 3.0 V6,
    > no i VW Golf VR6.. Co jeszcze mogło by mnie zainteresować?

    Tu jest ważne pytanie - co ten samochód ma robić.
    Jeżeli tylko przyspieszać na prostej i szybko jechać autostradą to ok -
    bo to nie są "małe lekkie autka".
    Ta Alfa waży chyba więcej niż Twoje Mondeo. Golf pewnie niewiele mniej.

    Jeżeli chcesz samochód który daje frajdę z jazdy, to w tej klasie ceny i
    mocy masz w zasadzie tylko Hondy - CRX i Civic. Dalej długo, długo nic.
    No ale skoro nie chcesz R4...

    Co do frajdy, to może pomyśl jeszcze nad RWD?

    Natomiast w tej klasie aut w które celujesz jest jeszcze inny problem -
    celujesz w bardzo tanie i bardzo sportowe auto.
    Takie auta bardzo trudno znaleźć w przyzwoitym stanie. 90% dopadli już w
    swoje łapy agrotunerzy, obwiesili neonami, spoilerami i jakimiś dziwnymi
    wynalazkami. Silnik chodzi pewnie na "chip-rezystorze", oddycha przez
    dziurawy stożek itp. itd. a smarowany jest mineralnym olejem wlanym 5
    lat temu.
    Do tego takie auta są drogie w utrzymaniu (np. częste wymiany dobrego
    oleju), a właściciele tanich aut zazwyczaj nie mają na to pieniędzy i
    takie samochody są dorżnięte. Ani w nich nie ma już tych koni, ani
    zawieszenia, ani niczego.

    Więc tu też licz się z tym, że żeby mieć frajdę z jazdy trzeba będzie po
    zakupie wymienić hamulce, zawieszenie, często jakaś maglownica, kupić
    opony. I to nie na zasadzie że "pasuje od 1.4", bo jak sobie dopasujesz
    elementy od 1.4 to będziesz miał frajdę z 1.4.
    A komplet takich części dedykowanych do takich modeli to lubi kosztować.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: