  • 1. Data: 2014-09-11 19:07:48
    Temat: maksymalna głośność w słuchawkach a impedancja wzmacniacza?
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    Pytanko; czy maksymalna głośność słuchawek ma coś wspólnego z impedancją
    wyjscia wzmacniacza (load)? Mam słuchawki 32 ohmy i podłączono do
    realteka ACL658 (50 mW, 20 Ohmów) grały z nieprzyzwoitą głośnością, tak
    ze przy maksie działały jak mini głośniki i mozna było ich słuchać bez
    zakładania na uszy :) Teraz przeszedłem na ALC887 który ma tylko ciut
    niższą moc (45mW) ale 32 Ohmy Load impedance. I teraz głośność jest
    sporo niższa (co najmniej o połowę) i rzadko schodzę poniżej
    maksymalnych ustawien głośności.
    Dzięki.
    --
    @foe_pl

  • 2. Data: 2014-09-11 19:50:50
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2014-09-11 19:07, the_foe pisze:
> [...]
    > niższą moc (45mW) ale 32 Ohmy Load impedance. I teraz głośność jest
    > sporo niższa (co najmniej o połowę) i rzadko schodzę poniżej
    W zasadzie tak. Zresztą to zaobserwowałeś.
    Chociaż, ze względu na logarytmiczną charakterystykę słuchu, słyszana
    różnica głośności nie powinna być bardzo wielka. Napisałeś o połowę.
    Być może. Można to prosto przeliczyć.
    Z drugiej strony, przy większych mocach wzmacniaczy, eksperymenty z
    impedancją głośników mogą się źle skończyć.

  • 3. Data: 2014-09-11 20:49:00
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 11 września 2014 19:07:48 UTC+2 użytkownik the_foe napisał:
> [...]
    >
    > niższą moc (45mW) ale 32 Ohmy Load impedance. I teraz głośność jest
    >
    > sporo niższa (co najmniej o połowę) i rzadko schodzę poniżej

    Jasne że dopasowanie impedancji jest istotne. Z tego co opisujesz, z pewną dozą
    ostrożności traktował bym informacje zawarte na tabliczce znamionowej.

  • 4. Data: 2014-09-11 21:11:17
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2014-09-11 o 19:50, t-1 pisze:
> [...]
    > Z drugiej strony, przy większych mocach wzmacniaczy, eksperymenty z
    > impedancją głośników mogą się źle skończyć.

    Dzięki za odpowiedź. Rozumiem, ze jak kupie słuchawki 70 Ohm to zaczną
    grać głośniej? Tylko jak mozna sie daleko posunąć bo przeciez czarów nie ma

    --
    @foe_pl

  • 5. Data: 2014-09-11 21:25:02
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2014-09-11 o 21:11, the_foe pisze:

    > Dzięki za odpowiedź. Rozumiem, ze jak kupie słuchawki 70 Ohm to zaczną
    > grać głośniej? Tylko jak mozna sie daleko posunąć bo przeciez czarów nie ma

    ok, poczytałem w necie i okazuje się, ze im wiecej ohmów w słuchawkach
    tym ciszej grają. To dziwne, myślałem ze tu istnieje odwrotna zależność
    miedzy opornoscią wzmacniacza i słuchawek/głosników. A wychodzi na to,
    ze działa to tak samo - wiecej ohmów to spada max volume. Tyle, ze
    schodzenie z odbiornikiem ponizej impedancji wzmacniacza to chyba
    niezbyt dobry pomysł nawet dla pierdziałki z płyty głównej PC?

    --
    @foe_pl

  • 6. Data: 2014-09-11 21:56:34
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2014-09-11 21:11, the_foe pisze:
    > Dzięki za odpowiedź. Rozumiem, ze jak kupie słuchawki 70 Ohm to zaczną
    > grać głośniej? Tylko jak mozna sie daleko posunąć bo przeciez czarów nie ma

    Teraz pytasz o coś innego. I źle interpretujesz poprzednią odpowiedź.
    Być może sytuacja się powtórzy, ale zależy to od parametrów wyjściowych
    wzmacniacza a także od sprawności różnych słuchawek.
    Teoretycznie, maksymalną moc uzyskuje się dla równych impedancji źródła
    (wzmacniacza) i obciążenia (słuchawek).
    W twoim przykładzie widać, że deklarowane parametry wzmacniacza raczej
    mijają się z prawdą i rzeczywista impedancja wyjściowa jest większa.
    Więc przy dalszym zwiększaniu impedancji słuchawek efekt niewątpliwie
    będzie coraz mniejszy lub nawet się odwróci.
    Przy niedopasowaniu mogą pojawić się też zniekształcenia dźwięku.
    Proponuję sprawdzić efekt przed kupnem słuchawek.

  • 7. Data: 2014-09-12 10:33:40
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2014-09-11 20:49, s...@g...com pisze:

    > Jasne że dopasowanie impedancji jest istotne. Z tego co opisujesz, z pewną dozą
    ostrożności traktował bym informacje zawarte na tabliczce znamionowej.

    Po kolei:
    Wzmacniacz audio powinien mieć bardzo małą oporność wyjściową, w
    praktyce są to ułamki oma, pomijalne w Waszych rozważaniach.
    Dla głośności kluczowym parametrem jest efektywność słuchawek. Różne
    słuchawki o tej samej oporności, a więc pobierające taką samą moc z
    konkretnego wzmacniacza, mogą dawać bardzo różne głośności.

    P.P.

  • 8. Data: 2014-09-12 10:48:50
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 11 Sep 2014 19:07:48 +0200, the_foe napisał(a):

    > ) Teraz przeszedłem na ALC887 który ma tylko ciut
    > niższą moc (45mW) ale 32 Ohmy Load impedance.

    Jest jeszcze jedna możliwość. Niewykluczone że oba te wzmacniacze mają po
    prostu różne wzmocnienie. IMO niedopasowanie takie jakie zgłaszasz nie
    powinno wywoływać zauważalnych zmian głośności.
    --
    Jacek

  • 9. Data: 2014-09-14 14:04:18
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    > Jest jeszcze jedna możliwość. Niewykluczone że oba te wzmacniacze mają po
    > prostu różne wzmocnienie. IMO niedopasowanie takie jakie zgłaszasz nie
    > powinno wywoływać zauważalnych zmian głośności.

    i raczej masz rację. Zmieniłem system także w lapku (XP->7). Wczesniej
    głośność na maksa to omało te małe głośniczki nie wyskakiwały z obudowy
    ;) teraz (ten sam sprzet) i wszystko o polowe ciszej.

    --
    @foe_pl