  • 1. Data: 2014-09-11 18:41:39
    Temat: Czujnik zaniku fazy
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Jakie polecilibyście (z doświadczenia) czujniki zaniku fazy,
    które nie uszkadzają się.

    Potrzebny mi maksymalnie prosty, niezawodny, bezzwłoczny, dowolna
    obudowa. Zabezpieczający przed pełnym zanikiem fazy (awaria styku
    stycznika, awaria termika, wpinany byłby po stronie silnika).

    --
    Piter

  • 2. Data: 2014-09-12 16:59:42
    Temat: Re: Czujnik zaniku fazy
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2014-09-11 18:41, PiteR pisze:
> [...]
    > obudowa. Zabezpieczający przed pełnym zanikiem fazy (awaria styku
    > stycznika, awaria termika, wpinany byłby po stronie silnika).

    A jaki Ci się uszkadza?
    Mam w maszynach jakieś francuskie zamontowane i działają. Nie pamiętam
    co za model.
    A od F&F Pabianice nie podejdą?

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2014-09-12 19:51:49
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 12.09.2014 16:59, Irokez wrote:

    > A jaki Ci się uszkadza?
    > Mam w maszynach jakieś francuskie zamontowane i działają. Nie pamiętam
    > co za model.
    > A od F&F Pabianice nie podejdą?

    Właśnie chciałem to napisać. Polecam F&F, widziałem jak to jest zrobione
    od środka, dobry sprzęt.

    Jakub Rakus

  • 4. Data: 2014-09-12 21:23:07
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Irokez pisze tak:

    > A jaki Ci się uszkadza?
    > Mam w maszynach jakieś francuskie zamontowane i działają. Nie
    > pamiętam co za model.
    > A od F&F Pabianice nie podejdą?

    Te CZF-B zrobione na elementach dyskretnych z okrągłymi diodami LED
    sprawują się nieźle tzn pomimo, że się grzeją i w środku osmalają
    obudowę to działają.

    http://nokautimg2.pl/p-24-fb-24fb0693e80e9f7ab728a5f
    5c5bf5af5500x500/automat-czujnik-zaniku-faz-czf-b.jp

    a te CZF-B z prostokątnymi diodami LED, pcb wykonane w SMD stwarzają ciągłe
    problemy albo przestają świecić diody albo się tylko żarzą. Przestaje działać
    przekaźnik, fazy są obecne a nie załacza styku albo wyłącza silnik
    bez powodu kiedy mu się uwidzi.

    Niektóre uszkodzone po podaniu ostatniej z faz tylko wysyłają sekundowy
    impuls na przekaźnik co niepotrzebnie szarpie silnikiem i pozostają wyłaczone.

    http://www.fif.com.pl/pub/Image/produkty/008%20kontr
    oli%20faz/CZF-B%20d.gif

    --
    Piter

  • 5. Data: 2014-09-13 11:12:58
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2014-09-12 21:23, PiteR pisze:

> [...]
    > impuls na przekaźnik co niepotrzebnie szarpie silnikiem i pozostają wyłaczone.

    No to coś niedopracowali panowie z F&F.
    Na maszynach mam Telemecanique RM4TR34.
    http://eshop.schneider-electric.com/product.aspx?pro
    ductid=RM4TR34&dist=150&org=38&lang=18