    From: "Jurand" <j...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: majster od BMW w okolicach Oswiecimia
    Date: Thu, 20 May 2010 19:07:27 +0200

    Użytkownik "Robert Rędziak" <r...@g...wkurw.org> napisał w wiadomości
    news:slrnhvalsl.5i4.rekin@drapak.wkurw.org...

    > Opowiedz o tym. Bo w swoim czasie było to jedno z lepszych
    > zawieszeniowo aut w swojej klasie (nie dotyczy E36/5/7/8),
    > wyposażone w mocne silniki i klasyczny napęd. A przy tym nie
    > najgorzej wykonany i dziś koszty jego utrzymania nie zabijają.

    Ten "swój czas" robi właśnie swoje.
    Na pewno "na start" trzeba zapłacić za markę. Tylny napęd może i jest fajny,
    dopóki nie ma zimy, a jeśli już zima jest - to na tyle muszą być opony w
    idealnej kondycji, no i nie zaszkodziłoby wrzucić z 2 worków cementu do
    bagażnika, żeby toto podjechało pod wzniesienia, z którymi zwykłe FWD dają
    sobie doskonale radę.
    "Dzięki" tylnemu napędowi możesz zapoznać się z tak fajnymi rzeczami, jak
    np. wyjący dyfer, rozwalone DROGIE w wymianie poduszki, odpowiedzialne za
    trzymanie całego tylnego mostu, ogólne problemy z trakcją, jeśli samochód
    miał jakiś wypadek i nie został IDEALNIE po tym wypadku naprawiony właśnie
    pod względem geometrii zawieszenia.
    Silniki nie rozpieszczają tak naprawdę - z wyjątkiem mocnych jednostek 2.8 i
    wersji M3. Tylny napęd zabiera dużo mocy na jego przeniesienie, co powoduje,
    że praktyczne wrażenia z jazdy są gorsze, niż można by się spodziewać po
    deklarowanej przez producenta mocy.
    Samochód był być może fajny... kiedyś, może jescze 10 lat temu coś sobą
    prezentował. Teraz największym wrogiem tych modeli są ich właściciele - nie
    omieszkający czasem przypalić gumy, czy przejechać bokiem skrzyżowania, co
    nierzadko kończy się widowiskowym strzeleniem w coś.
    Możesz mówić co chcesz - ja jeszcze nie widziałem E36, która nie miałaby za
    sobą jakiejś poważnej przygody drogowej. A trochę tych aut oglądałem.

    Co do wykonania - auto oczywiście jest dobrze wykończone, starannie
    zmontowane... ale z w/w powodów często ten fabryczny montaż jest tylko
    życzeniem użytkownika - modele są rozkładane i składane po kolejnych
    "drobnych" ocierkach, a mechaniką najczęściej zajmują się pierwsi lepszi z
    brzegu (auto jest relatywnie tanie w zakupie, więc i na serwis nie ma co
    wydawać).

    Mnie osobiście zarówno ten model, jak i E46 mocno rozczarowały. W E46
    sytuację ratuje jeszcze obecność dwóch dobrych jednostek diesla - 2.0 i 3.0,
    ale np. nagłośnienie to tam wykonywał chyba jakiś dywersant.

    Jurand.