  • 1. Data: 2018-02-23 01:57:10
    Temat: magnetowidy VHS (bylo Re: Głośniki do laptopa - jakie?)
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-02-22, z <...@...pl> wrote:
> [...]
    sprzęcior ma OIDP złącza jedynie euro/scard.

    > To jest normalny dźwięk analogowy tylko o lepszych parametrach i leci
    > tym samym kablem. Nie cyfrowy. I to jest jego zaleta ;-)

    Kiedys epatowali tym HiFi gdzie się dało. Owszem, dzwięk był nieco
    lepszy, ale z mojego doświadczenia, tak zaczynając od poowy lat 90.
    obraz się systematycznie pogarszał z kazdym nowym gnetowidem, który
    kupiłem.

    Nie wiem z czego to wynikało, bo efekt był taki jak po 2-3krotnym
    przegraniu taśmy. Jakies filtry odszumieniowe zaczeto stosować?

    --
    Marcin

  • 2. Data: 2018-02-23 03:57:03
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

> [...]
    >
    > Nie wiem z czego to wynikało, bo efekt był taki jak po 2-3krotnym
    > przegraniu taśmy. Jakies filtry odszumieniowe zaczeto stosować?

    Układ zniechęcający do kopiowania?

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2018-02-23 05:06:27
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-02-23, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:

    sprzęcior ma OIDP złącza jedynie euro/scard.

    > Układ zniechęcający do kopiowania?

    To bez kopiowania źle wyglądało a kopiowanie wcale jakoś gorzej nie
    robiło, ale kto wie, może to i to i po którejś kopii było duzo gorzej
    (czego nie sprawdzałem).

    Ten szum (jego brak) to jedyne co mogłem zaobserwować. Paradoksalnie
    wcześniejsze magnetowidy miały go więcej co sprawiało, że optycznie
    obraz wydawał sie bogatszy tonowo i ostrzejszy.

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2018-02-23 07:20:05
    Od: m <m...@g...com>

> [...]
    >
    > Nie wiem z czego to wynikało, bo efekt był taki jak po 2-3krotnym
    > przegraniu taśmy. Jakies filtry odszumieniowe zaczeto stosować?

    A nie wynikało to z tego że z czasem poprzeczka akceptowalnej jakości Ci
    się podnosiła?

    Jak sobie obejrzę filmy którymi się zachwycałem, to normalnie aż się
    wstydzę samego siebie z tamtego okresu.

    p. m.

  • 5. Data: 2018-02-23 10:27:38
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-02-23, m <m...@g...com> wrote:

    > A nie wynikało to z tego że z czasem poprzeczka akceptowalnej jakości Ci
    > się podnosiła?
    >
    > Jak sobie obejrzę filmy którymi się zachwycałem, to normalnie aż się
    > wstydzę samego siebie z tamtego okresu.

    Nie sądzę prawdę mówiąc bo zawsze porównywałem wstecz do poprzedniego
    modelu, ale właśnie mi się coś przypomniało. Pierwsze, które rodzice
    mieli to było jakieś podstawowe Akai, a większość, które sam później
    kupiłem to były własnie zdaje się tzw. wielogłowicowe albo oznaczone HQ
    albo HiFi. Czy czasami to pogorszenie obrazu nie mogło wynikać z
    dowalenia tam jeszcze dźwięku?

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2018-02-23 12:54:16
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    sprzęcior ma OIDP złącza jedynie euro/scard.

    > To bez kopiowania źle wyglądało a kopiowanie wcale jakoś gorzej nie
    > robiło, ale kto wie, może to i to i po którejś kopii było duzo gorzej
    > (czego nie sprawdzałem).

    A kaseta to był oryginał czy jednak nagrywana na podobnym lub tym
    samym sprzęcie? Bo nawet pierwsze nagranie na sprzęcie z tym
    "udogodnieniem" powodowało obniżenie jakości.
    Wprowadzili to dopiero w latach dziewięćdziesiątych.

    > Ten szum (jego brak) to jedyne co mogłem zaobserwować. Paradoksalnie
    > wcześniejsze magnetowidy miały go więcej co sprawiało, że optycznie
    > obraz wydawał sie bogatszy tonowo i ostrzejszy.

    Nie wiem jak z magnetowidami ale w telewizorach pogorszenie jakości
    obrazu często wywoływał układ do rozpoznawania rodzaju sygnał (PAL,
    SECAM, NTSC). A powszechnie takie uniwersalne sprzęty uważane były
    za najlepsze.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2018-02-23 17:51:35
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 23 Feb 2018 07:20:05 +0100, m <m...@g...com> wrote:
    > A nie wynikało to z tego że z czasem poprzeczka akceptowalnej
    > jakości Ci
    > się podnosiła?

    To ciekawa uwaga. Pamiętam coś koło 1992 znajomy kupił Mitsubishi,
    jakiś trudno dostępny i rzadki model wtedy. Był to HIFi i pamiętam
    zachwyciła mnie jego jakość odtwarzania (kaseta oryginalna z jakimś
    filmem). Na pewno nie był to SVHS tylko VHS. Nie wiem czy to była
    zasługa tego VCR czy tej kasety czy obu na raz.
    Wtedy często obraz z VHHlS był wyraźnie gorszy niż z TV , a właśnie w
    tym przypadku zwróciłem uwagę, że film wyglądał jak z TV a nie z
    VHS....

    --
    Marek

  • 8. Data: 2018-02-24 09:59:17
    Od: z <...@...pl>

> [...]
    >
    > Nie wiem z czego to wynikało, bo efekt był taki jak po 2-3krotnym
    > przegraniu taśmy. Jakies filtry odszumieniowe zaczeto stosować?

    My tu o obrazie nie rozmawiamy bo w porównaniu do dzisiejszych
    możliwości to jedna wielka KUPA jest.

    VHS HiFi to taki bardzo dobrej jakości magnetofon. Jeśli komuś jakość i
    magia zwykłej kasety CC nawet chromowej czy metalowej nie odpowiada
    (jest za słaba) to VHS HiFi jest dla niego.

    Dla mnie jest jednak za bardzo zbliżona do cyfrowej i ciągle się miotam
    między tymi dwoma nośnikami. :-)

    NIE. Nie nie jestem melomanem. Mój sprzęt grający w domu kosztuje jakieś
    500 zł (cały) A najbardziej lubię słuchać na Condorze dobrze nagranej
    kasety kompaktowej i to żelazowej nie chromowej. :-)
    Muzyka ma sprawiać przyjemność.

  • 9. Data: 2018-02-24 11:21:19
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 24 Feb 2018 09:59:17 +0100, z <...@...pl> wrote:
> [...]
    > nagranej
    > kasety kompaktowej i to żelazowej nie chromowej. :-)

    Czyli degradacja sygnału (względem nagrania studyjnego master) jaki
    wprowadza CC jest dla Ciebie zaletą użytkową?

    --
    Marek

  • 10. Data: 2018-02-28 01:18:35
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-02-23, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:

> [...]
    > "udogodnieniem" powodowało obniżenie jakości.
    > Wprowadzili to dopiero w latach dziewięćdziesiątych.

    To to odtwarzało dobrze obce kasety, ale
    fatalnie nagrywało własne, więc był to tym bardziej wk... efekt, bo
    brałem kilku-letnią kasete ze wspomnianego Akai i było cacus.

    --
    Marcin