    From: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: magiczny problem z kontrolerem IDE...
    Date: Sun, 18 Jan 2009 12:08:03 +0000

    sundayman wrote:

    > Plyta nie ma zadnego dodatkowego gniazda do zasilania (to mini ITX jest, nie
    > ma czego dodatkowo zasilac).
    >
    > uziemienia jako takiego nie ma wcale - bo on ma wejscie (zasilacz ITX, ten
    > maly) na 12V czyli drugi zasilacz :)

    A dziury mocujace plyte do chassis sa izolowane, czy jednak cos w nich
    jest? I pady 'podkladki' do nich?

    > (czyli uklad jest taki, ze w obudowie "komputera" jest ten maly zasilacz
    > ITX, a na zewnatrz jest "normalny" zasilacz 12V 4A, taki jak np. do monitora
    > LCD).
    >
    > Dlaczego tak ? Ano, dlatego, zeby urzadzenie nie podchodzilo pod dodatkowe
    > normy CE.

    Masz komputer, w srodku pewnie 1GHz, wiec i tak musisz sprawdzic do
    ktorejs tam harmonicznej. 220V przy tym to male piwo przy zalozeniu
    dobrego zasilacza.

    > Ale, ale - przeprowadzilem pare prób, i teraz to juz zupelnie zbaranialem,
    > bo tak:
    >
    > Kupilem jeszcze jedna przelotke FLASH <> IDE, tym razem taka na
    > kabelek/tasme (poprzednia jest wpinana bezposrednio w gniazdo na plycie).

    Jak J.F. napisal - popatrz na tryby/predkosci.
    No i nie zapominaj ze kabel 80 zyl jest troche inny niz 40.
    ATSD nie mozesz nic z SATA znalezc? Latwiej...
    > A teraz zamieniamy zasilacz na ten mniejszy. I co ? I na kablu "zwyklym"
    > oczywiscie dziala tylko na kanale drugim. Czyli tak jak z przelotka
    > "bezkablowa".
    > ALE na kablu "gestym" DZIALA na obu kanalach ! !

    Masy, masy... No i w zaleznosci od szybkosci trasmisji na tym ferelnym
    porcie, byc moze tam _musi_ byc 80 zyl.

    > Wszystko sprawdzilem pare razy, bo wierzyc mi sie nie chce.
    > Moja osobista teoria jest taka, ze byc moze karta flash (w koncu nie
    > pomyslana w tym celu) po podlaczeniu do IDE ma widocznie zupelnie inne
    > parametry niz dysk - np. znacznie mniej obciaza linie danych ?

    Jak obciazy mniej, to by bylo gorzej - wieksze odbicia. Ma obciazac tak
    samo.

    > Byc moze w
    > takiej systuacji cos sie zmienia w ksztaltach przebiegów - i byc moze jakis
    > sygnal na na PCB plyty glownej te "3 cm" za duzo, i - cos przestaje pasowac.
    > Najciekawsze jest - dlaczego wymiana przelotki na podlaczana kablem przy
    > zastosowaniu kabla 80 zylowego powoduje ze jest ok.
    > Wydawaloby sie, ze bezposrednie polaczenie karty "w gniazdo" powinno byc
    > najlepsze. A jednak nie.

    Zle sie wydaje, bo do tego nie byl projektoway komputer. W bilansie SI
    jest zalozenie ze miedzy plyta i dyskiem masz kabel.

    > No, przyznaje, ze jestem lekko zdumiony. Postanowilem zamiast wpinanego w
    > gniazdo dac przelotke na kabel, i podlaczac takim 80-zylowym kablem. (to mi
    > bedzie lepiej pasowac do obudowy) i wszystko bedzie cacy.
    >
    > I chyba dalej walczyc nie bede, bo czuje ze rozwiazanie to raczej robota dla
    > szamana niz dla mnie...

    Przeca mowie masy.
    Inna sprawa ze w 80 zylowym kablu masz dodatkowych 40 mas.

    --
    Jerry1111